Automobilių prekyba JAV – ar tai jau krizės požymis?

Kovo mėnesį Jungtinėse Valstijose parduotiems naujiems automobiliams savo šeimininko pas įgaliotuosius prekybos agentus teko laukti net ilgiau kaip du mėnesius – apie 65–70 dienų. To nebuvo nuo 2009 metų liepos. Ar tai yra naujos krizės požymis? Ir kokia padėtis šioje Atlanto vandenyno pusėje?

Tikimasi, kad, suvedus ką tik pasibaigusio kovo mėnesio rezultatus, Jungtinėse Valstijose parduotų naujų automobilių skaičius sieks 1,25 mln. vienetų. Bet toks rezultatas nedžiugina nei automobilių gamintojų, nei pardavėjų.<br>AP nuotr.
Tikimasi, kad, suvedus ką tik pasibaigusio kovo mėnesio rezultatus, Jungtinėse Valstijose parduotų naujų automobilių skaičius sieks 1,25 mln. vienetų. Bet toks rezultatas nedžiugina nei automobilių gamintojų, nei pardavėjų.<br>AP nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 1, 2017, 2:17 PM, atnaujinta Apr 6, 2017, 6:14 PM

Nauji automobiliai kaip niekad ilgai laukia, kol juos kas nupirks, aiškėja iš duomenų, kuriuos paskelbė JAV įsikūrusi bendrovė „J.D.Power and Associates“, teikianti informaciją įvairių sričių rinkodaros, daugiausia automobilių pramonės, klausimais, bei Jungtinėje Karalystėje registruota bendrovė „LMC Automotive“, kuri specializuojasi automobilių gamybos, pardavimų prognozavime ir duomenų apie automobilų pramonės rinką rinkime.

Pasak bendrovės „LMC Automotive“ vadovo pavaduotojo Jeffo Schusterio, per pastaruosius kelis mėnesius nauji automobiliai neretai savo pirkėjo laukdavo ilgiau kaip 65 dienas.

Automobilių prekybos klausimus nušviečiančio portalo „Autotrader.com“ analitikas Michelle`is Krebsas antrina J.Schusteriui: „Naujo automobilio pardavimas įgaliotiesiems prekybos agentams, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, trunka savaitę ilgiau“.

Dėl ko kilo šios problemos

J.Schusteris mano, kad šios problemos iškilo dėl trijų priežasčių. Pirma, klientai susidomėjo padidinto pravažumo automobiliais, todėl buvo padidinta jų gamyba nemažinant kitų klasių automobilių išleidimo. Antra, galbūt šios pramonės šakos kilimas čia jau pasibaigė, ir pardavimai grįžta į ankstesnį lygį, kuris buvo prieš kilimą. Trečia, samprotauja J.Schusteris, klientai veržiasi diržus ir yra linkę atsigręžti į naudotus automobilius.

Aukščiau paminėtos duomenis paskelbusios bendrovės analizavo JAV rinką.

O kaip portale „gazeta.pl“ rašo Karolis Boguszas, nors seniai žinoma, kad kryptis ir tendencijas nustato JAV, Lenkijos rinkoje nieko panašaus nėra. Palyginti su praėjusiais metais, Jungtinėse Valstijose naujų automobilių pardavimai padidėjo tik 2,4 procento. O štai Lenkijoje vasario mėnesį buvo įregistruotos 38 427 naujos transporto priemonės – maždaug 12,5 proc. daugiau nei 2016 metų vasarį. Tad šio naujų automobilių prekybos sektoriaus rezultatai Lenkijoje gerėjo 23 mėnesius iš eilės, o vasaris buvo geriausias mėnuo per pastaruosius 10 metų, džiaugiasi straipsnio autorius.

Tikimasi, kad, suvedus ką tik pasibaigusio kovo mėnesio rezultatus, Jungtinėse Valstijose parduotų naujų automobilių skaičius sieks 1,25 mln. vienetų. Bet toks rezultatas nedžiugina nei automobilių gamintojų, nei pardavėjų. Juk jį galima palyginti su rezultatais, kokie buvo kilus 2008 metų finansų krizei.

Parengė Leonas Grybauskas

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.