Lietuviškos aprangos ir tekstilės gamintojai mažinti tempo neketina

Kiekvienais metais Lietuvos aprangos ir tekstilės gamintojai žengia vis tvirtesnius žingsnius užsienio šalių rinkoje. Ypač ryškus šio sektoriaus eksporto suintensyvėjimas šiuo metu, kuomet svetur iškeliauja daugiau kaip 80 proc. lietuviškos aprangos ir tekstilės gaminių. Pagreitį eksporto augimui neabejotinai suteikė ir Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos (LATIA) įgyvendinamas projektas „Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių eksporto skatinimas“ – pastarasis padeda lietuvių gamintojams sėkmingai plėsti eksportą į naujas rinkas.

D.Umbraso nuotr.
D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 14, 2017, 8:00 AM, atnaujinta Apr 21, 2017, 1:04 PM

Padeda sumažinti finansinę naštą

Nors Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonės plečia eksporto apimtis į vis kitus pasaulio regionus ir šiandien sunku rasti šalį Europoje, į kurią nebūtų eksportuojama produkcija, lietuviškiems gamintojams pastaraisiais metais teko įveikti ir nemažai iššūkių. Mat tam, kad pavyktų tapti paklausiais ir konkurencingais pasaulinėje rinkoje, tenka ne tik ieškoti naujų verslo nišų ir skverbtis į jas, bet ir išlaikyti bei puoselėti esamas.

„Norint pasiekti sėkmingų rezultatų ir būti paklausiu prekės ženklu ne tik šalyje, bet ir už jos ribų – Lietuvos aprangos ir tekstilės gamintojams privalu apie savo kuriamus gaminius garsiai kalbėti ir patraukliai pristatyti pasauliui. Bene geriausia terpė tai įgyvendinti – tarptautinės parodose ir mugės. Lietuvos gamintojus, ypač smulkiojo verslo atstovus, dalyvauti jose dažnai atgraso nemenkos išlaidos“, – teigė LATIA generalinis direktorius Valdas Klimantavičius.

Tuo tarpu nuo 2015 m. LATIA įgyvendinamas projektas, skatinantis dalyvauti įvairiose tarptautinėse parodose, mugėse ar verslo misijose, pristatant savo produkciją ar teikiamas paslaugas, padėjo labai mažoms, mažoms ir vidutinėms Lietuvos įmonėms ieškoti naujų užsienio rinkų bei plėstis esamose. Projektas itin naudingas tuo, kad jame dalyvaujančioms įmonėms suteikiamas ir dalinis finansavimas, leidžiantis įmonėms daugiau dėmesio ir išteklių skirti prisistatymui, nuo kurio dažnai priklauso verslo sėkmė.

„Sumažinta piniginė našta leido įmonėms dažniau ir kur kas kokybiškiau pasirodyti tarptautinėse parodose ir mugėse, taip pat suteikė progą vykti į verslo misijas, kurių metu buvo organizuojami susitikimai su potencialiais verslo klientais ir partneriais. Įmonėms dalyvaujant projekte pastebimai ėmė augti ir lietuviškos kilmės prekių ar paslaugų eksporto apimčių rodikliai“, – konstatavo V. Klimantavičius.

Užsienio rinkos greičiau atranda lietuvius

LATIA pradėjus įgyvendinti projektą „Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių eksporto skatinimas“, užsienyje vykstančiose parodose lietuvių įmonių ypač padaugėjo. Vien 2016-aisiais projekte dalyvavo per trisdešimt lietuviškų aprangos ir tekstilės gamintojų. Šiemet lietuvių gamintojai jau pristatė savo produkciją Vokietijos ir Prancūzijos rinkose.

Šių metų pradžioje savo produktus, gaminių dizainą bei paslaugas šeši Lietuvos namų tekstilės gamintojai pristatė Frankfurte, pasaulinėje namų tekstilės parodoje „Heimtextil“. Pastarojoje projekto dalyviai turėjo progą užmegzti kontaktus su kone aštuoniasdešimt verslo klientų, o dalis lietuviškų įmonių jau pradėjo derybas ar pasirašė sutartis su naujomis užsienio kompanijomis.

Nemažai dėmesio penkių Lietuvos įmonių gaminiai sulaukė ir Paryžiuje, kur sausio pabaigoje vyko specializuota namų interjero paroda „Maison & Objet“. Tai viena svarbiausių namų tekstilės ir namų interjero parodų pasaulyje, kurioje dalyvavo 2871 dalyvis, o apsilankė 85825 lankytojai iš viso pasaulio. Lietuvos projekto dalyvių stendus per keturias parodos dienas aplankė virš dviejų šimtų verslininkų iš aštuoniolikos pasaulio šalių.

Vasarį Frankfurte vykusioje pasaulinėje namų vartojimo prekių parodoje „Ambiente“ dalyvavo dar penkios projekto įmonės. Tarp naujausius produktus ir tendencijas pristačiusių 4454 dalyvių iš 96 pasaulio šalių lietuviai demonstravo natūralaus lino drabužius, stilingas prijuostes, stalo ir lovos tekstilę, vilnos ir kašmyro pledus bei rankų darbo rankines iš odos ir lino.

Artimiausiose planuose –verslo misija Vokietijoje ir tarptautinė paroda Lietuvoje 2016 m. rekordiškai – apie 8 proc. išaugo šalies aprangos ir tekstilės sektoriaus gamybos apimtys. Tai vienas didžiausių plėtros rezultatų Europos Sąjungoje. Dėl ilgamečių ir nenutrūkstamų naujų rinkų paieškų, šiandien lietuviška produkcija puikiai žinoma Skandinavijos šalių, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos Lenkijos, Nyderlandų, Šveicarijos ir kt. pirkėjams, eksportas į šias rinkas nuolat auga.

„Lietuvių gamintojai mažinti gamybos apimčių ir augimo tempo neketina, o štai artimiausiuose planuose – gegužės pradžioje Vokietijoje vyksianti verslo misija, kurios metu atstovai iš Lietuvos susitiks su aprangos ir tekstilės užsakovais, kolekcijų pirkėjais. Kitas, ne mažiau svarbesnis renginys Lietuvos tekstilės ir aprangos verslininkams, tai šių metų spalio 19–21 dienomis Vilniuje vyksianti tarptautinė tekstilės ir aprangos gaminių paroda „BALTIC FASHION & TEXTILE Vilnius“. Dalyvavimas tokiuose tarptautiniuose renginiuose – tai naujos patirtys, leidžiančios išvengti klaidų ir tvirtai žengti į priekį“, – teigė Valdas Klimantavičius.

Projektas įgyvendinamas pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“. Projektas bendrai finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinės paramos fondų ir Lietuvos Respublikos lėšomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.