Bendrovės rezultatai pribloškė

2017 m. gegužės 13 d. 13:19
Lrytas.lt
Momentinių nuotraukų socialinį tinklą „Snapchat“ valdančios kompanijos „Snap“ akcijos per kelias minutes neteko ketvirtadalio vertės.
Daugiau nuotraukų (1)
Tai nutiko po to, kai prieš kelis mėnesius biržoje griausmingai debiutavusi kompanija pranešė pirmąjį šių metų ketvirtį patyrusi 2,2 mlrd. JAV dolerių (2 mlrd. eurų) nuostolį.
Tai buvo pirmas rezultatų paskelbimas po akcijų išplatinimo rinkoje šių metų pradžioje.
Tiesa, tai dar ne dugnas, nes akcijų kaina nesmuko žemiau jų nominalios vertės. Pati kompanija šiuo metu verta apie 27 mlrd. dolerių (24,7 mlrd. eurų). Investuotojų pasitikėjimą dar palaiko viltys, kad šis verslas turi ateitį.
„Snap“ istorija neretai lyginama su „Facebook“. Po pastarosios debiuto biržoje akcijos kurį laiką smuko perpus žemiau, nei kainavo išankstinio platinimo metu. Tačiau vėliau kompanija sugebėjo įrodyti esanti verta pasitikėjimo: akcijos pabrango tris kartus, o visa „Facebook“ dabar vertinama 430 mlrd. dolerių (393 mlrd. eurų).
Tuo metu „Snap“ smarkiai nuvylė analitikus pranešusi apie 149,9 mln. JAV dolerių (137 mln. eurų) pajamas, gautas per pirmus tris šių metų mėnesius. Nors prieaugis, palyginti su tuo pačiu 2016 m. laikotarpiu, siekė 286 proc., analitikai tikėjosi daugiau.
Kasdienių „Snapchat“ naudotojų skaičius pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, padidėjo 36 proc. – iki 166 mln. Bet, palyginti su praėjusių metų pabaiga, prieaugis sudarė vos 5 proc.
Vienas „Snap“ įkūrėjų ir vadovas Evanas Spiegelis sakė, kad kompanija imasi priemonių veiklai gerinti ir siekia populiarinti savo „Android“ versiją, kuri gali paskatinti didesnį naudotojų augimą, palyginti su „Apple iOS“ sistema.
„Turime dar labai daug darbo, bet džiaugiamės per tokį trumpą laiką padaryta pažanga“, – sakė E.Spiegelis.
Beje, jam pačiam ir kitam įkūrėjui Bobby Murphy priklausantis akcijų paketas vos per dieną nuvertėjo milijardu dolerių.
Kai kurie ekspertai buvo itin skeptiškai nusiteikę šios kompanijos atžvilgiu.
„Snap“ vartotojų prieaugis yra beveik nulinis. Per mėnesį prarasti 50 mln. JAV dolerių. Tai labai prastas vadovavimas. Bėkite ir slėpkitės. Padėtis blogesnė nei „Twitter“ – būtent „Twitter“ paskyroje parašė investicijų kompanijos „Gerber Kawasaki“ analitikas Rossas Gerberis.
Beje, jei palyginsime to paties „Facebook“ ir „Snap“ rezultatus, jie skiriasi kaip diena nuo nakties. Kol pastaroji kompanija skaičiuoja nuostolius, „Facebook“ apyvarta praėjusį ketvirtį siekė 8 mlrd., pelnas – 3 mlrd. dolerių (atitinkamai 7,3 ir 2,7 mlrd. eurų), o vartotojų skaičius – apie du milijardus.
„Snap“ iš vieno vartotojo uždirba apie 90 JAV centų, o „Facebook“ Jungtinėse Valstijoje – 17, Europoje – 5,42 dolerio.
„Snapchat“ socialinis tinklas paremtas tuo, kad jame paskelbtos nuotraukos ir žinutės po kiek laiko išnyksta. Jis labai populiarus tarp paauglių. („Manager-Magazin.de“, BNS, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.