Ant daugiabučių ir privačių namų atsiranda vis daugiau didelių reklaminių stendų.
Tokių stendų ypač padaugėjo ant vieno apleisto privataus pastato Gimnazijos gatvėje.
Reklamos ant negražių ar apleistų statinių fasadų – lyg ir nebloga išeitis uždengti vaiduoklius. Tačiau kodėl savininkai gautų lėšų nepanaudoja remontui?
Pastatą Gimnazijos gatvėje valdančios bendrovės „Optina“ vadovas tikino, kad pajamos iš reklaminio ploto nuomos nedidelės.
Kauniečiams kelia pavydą
Kauno senamiestyje esantis Gimnazijos gatvės 2-asis namas jau seniai apleistas. Prieš kelerius metus viena jo siena buvo uždengta tinklu, ant kurio atspaustas namo fasado vaizdas.
Neseniai tinklu buvo aptrauktos ir byrančios kitos pastato sienos. Ant jo puikuojasi jau 4 didelės reklamos.
„Pastatas vaiduoklis prestižinėje miesto vietoje – tikra piktžaizdė. Laimė, byrančias sienas dengia reklamos. Suprantama, kad verslininkai reklamuotis tokioje vietoje nori. Tačiau pikta, kad pastato savininkai tuo naudojasi“, – svarstė Pranas Zelianiauskas.
Kitas kaunietis Arūnas Bartusevičius šaipėsi, kad prisidurti iš reklamos pastato savininkams labai patogu.
„Jei pastatą suremontuotų, tektų bendrauti su jo nuomininkais, būtų daug rūpesčių. O dabar tereikia imti pinigus už reklamos plotą“, – sakė kaunietis.
Kirpykla pinigų negauna
Gimnazijos gatvės 2-ojo namo pirmame aukšte veikia kirpykla. Jos savininkė Regina Žvirblienė pasakojo, kad šias patalpas įsigijo prieš 17 metų, kirpyklos vidų ir fasadą aplink įėjimą į patalpas susiremontavo.
„Likusi pastato dalis priklauso firmai, kuriai vadovauja Edvinas Mamedovas. Man gaila žiūrėti, kad pastatas byra. Jis yra greta Lietuvos Respublikos Istorinės Prezidentūros. Gėda, kad vertingas namas, kuris buvo statomas 1850–1894 metais, tokios būklės“, – apgailestavo moteris.
R.Žvirblienė teigė, kad E.Mamedovas jos teiravosi, ar neprieštarautų, jei ant statinio atsirastų reklamų.
„Aš sutikau, bet pinigų už reklamai nuomojamas statinio sienas negaunu“, – sakė moteris.
Užsakovai moka tūkstančius
Viena ant pastato pakabintų reklamų priklauso reklamos agentūrai „Gijota“. Jos darbuotoja Edita Ožekauskienė atskleidė, kad už 60 kvadratinių metrų ploto reklaminį tentą reklamos užsakovai agentūrai moka maždaug 1000–1700 eurų per mėnesį.
„Gijotos“ vadovas Gintaras Jonikas sakė, kad sieną reklamai nuomojasi iš firmos, kuriai pastatas priklauso. Kiek už tai moka – esą komercinė paslaptis.
„Verslininkai tikrai neima tiek pinigų, kad už juos susiremontuotų pastatą. Labiau pasipelnyti nori daugiabučių gyventojai. Jei ant namų įrengiame reklamas, jie pageidauja, kad būtų suremontuoti stogai, laiptinės“, – teigė reklamos agentūros vadovas.
Pajamos – keli šimtai?
Vaiduoklis Gimnazijos gatvėje priklauso įmonei „Optina“. Jos interneto svetainėje skelbiama, kad reklamos plotas ant pastato fasado nuomojamas. Bendrasis jo plotas – apie 540 kvadratinių metrų.
Bendrovės „Optina“ vadovas E.Mamedovas tikino, kad nuo 2003 metų ketina atgaivinti pastatą ir įkurti jame viešbutį, tačiau situacija esą keičiasi lėtai.
„Iš pradžių buvo daug namo savininkų. Dabar jų gerokai sumažėjo. Taip pat teko keisti pirminį pastato atnaujinimo projektą, atlikti įvairias kitas biurokratines procedūras. Todėl kada prasidės statybos darbai, ir dabar nežinau“, – sakė verslininkas.
E.Mamedovas teigė, kad kol statinys apleistas, jo vadovaujama įmonė stengiasi, jog bent jo fasadas atrodytų gražiau.
„Neteisūs tie, kurie įsivaizduoja, kad uždirbame tūkstančius. Už reklaminio ploto nuomą per mėnesį gauname po kelis šimtus eurų. Tegul tik visi, kurie turi apleistų pastatų, jų fasadus prižiūri taip, kaip tai darome mes, – miestas bus gražesnis“, – rėžė verslininkas.
Leidimai reklamai kainuoja skirtingai
Jūratė Baniulienė
Kauno savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus Infrastruktūros poskyrio vyriausioji specialistė
„Reklamos skleidėjai jau kuris laikas šiek tiek aktyviau naudojasi galimybe reklamas tvirtinti ant privačių pastatų ar daugiabučių fasadų.
Taip yra dėl to, kad leidimai, kuriuos išduoda savivaldybė įrengti reklaminius plakatus ant valstybinės žemės ar pastatų ir ant privačių namų ar daugiabučių, labai skiriasi.
Vieno kvadratinio metro ploto reklamos leidimas ant daugiabučių ir privačių pastatų metams kainuoja apie 10 eurų. Ant valstybinės žemės ar pastatų – 10 kartų brangiau.
Reklamų skleidėjai, paprastai reklamų agentūros, pačios ieško nuosavų pastatų ir daugiabučių, ant kurių norėtų tvirtinti reklamas. Su namų savininkais, bendrijomis ar namo administratoriais sudaro sutartis, pagal kurias už reklamą atsilygina ir pastato gyventojams ar savininkui.
Dažniausiai įsipareigoja suremontuoti stogą, pakeisti langus. Kartais tiesiog kiekvieną mėnesį moka sutartinę sumą.
Šias reklamas ir vietas, kur jos atsiras, reklamos skleidėjai turi suderinti su savivaldybe. Reklamos turi būti įrengiamos tik ant ugniasienių ar kitų aklinų fasadų sienų.
Jei pastatas apleistas, tačiau apdengtas tinklu, reklamas įrengti taip pat galima. Buvome išdavę leidimą reklamas kabinti ir ant apleisto, tinklu neuždengto „Respublikos“ viešbučio. Tai geresnė išeitis nei akis badantis pastato vaiduoklio fasadas.
Kiek aktyviau nauji reklamos stendai ant privačių namų ar daugiabučių pradėti kabinti, kai savivaldybė neseniai sumažino reklamos vietų valstybinėje žemėje.“