Taksi Vilniaus oro uoste – kada sulauksime pokyčių?

Su taksi oro uoste – nesibaigiančios problemos. Skundžiasi taksi vairuotojai, nepasitenkinimą ne kartą yra išsakiusi Vilniaus valdžia, vis pasigirsta kalbų apie čia apgautus turistus. Patį oro uostą dabartinė tvarka tenkina, bet panašu, kad tik jam vienam ir gerai.

Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>V.Balkūno nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>V.Balkūno nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>M.Kulbio nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>M.Kulbio nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>M.Kulbio nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>M.Kulbio nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>M.Kulbio nuotr.
Savivaldybė pripažįsta - tvarka Vilniaus oro uoste turi būti keičiama.<br>M.Kulbio nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 14, 2017, 4:26 PM

„Vilniaus oro uosto taksi linija turi būti pertvarkyta, kad ji nebebūtų išsivėpusi "žioplų" miesto svečių gaudyklė“, - gegužės pradžioje kalbėjo Vilniaus meras Remigijus Šimašius. „Oro uostas nesusitvarko ir, kažkodėl, nieko nesiima keisti“, - tikino taksi firmos „A2B“ vadovas Tomas Peleckas.

O Vilniaus oro uosto atstovai atsako: „Kritikuoti visuomet lengviau nei imti ir daryti“.

Utopinė tvarka

Pagal dabar galiojančią tvarką, Vilniaus oro uoste taksi paslaugas gali teikti tik oro uosto išduotą leidimą turintys vairuotojai. Tokie vairuotojai, gavę teisę naudotis taksi juosta, yra įpareigojami elgtis tvarkingai, mokėti anglų kalbą ir keleivius vežti oro uosto nustatytais tarifais.

Skamba gražiai, bet 2013 metais pritaikius šią tvarką besiskundžiančių oro uosto taksi darbu nesumažėjo. Štai taksistai skundžiasi dėl konkurencijos nebuvimo. Vienu metu gali būti išduota 50 leidimų dirbi oro uoste, o nauji leidimai gali būti išduoti tik vienam iš senųjų nustojus galioti, tad taksistai tikina, kad eilės sulaukti čia praktiškai neįmanoma.

„Jeigu esi ne individualią veiklą vykdantis vairuotojas, o taksi paslaugų įmonė, norinti paslaugas teikti keleiviams priimtina kaina, realiai savo veiklos vykdyti ten negali, nes juostoje esantys vairuotojai formuoja eilę, kurioje klientų reikia laukti net iki 2 valandų kas ekonomiškai nėra naudinga, jei keleivius norime vežti palankiais įkainiais, nes mieste per dvi valandas automobilis mažesniais įkainiais geba sugeneruoti gerokai didesnę apyvartą, todėl pati taksi juosta šiandien dienai yra labiau pritaikyta individualią veiklą vykdantiems asmenims, kurie dirba tik oro uoste“, - kalbėjo T. Peleckas.

„Ir apskritai į minėtą oro uosto juostą patekti yra nesuvokiamai sudėtinga – prieš pusantrų metų pareiškėme norą joje dirbti su visais mūsų automobiliais, tad nuo to laiko gavome leidimus tik trims automobiliams“ - kalbėjo A2B vadovas 

Nepatenkantys į 50 išrinktųjų sąrašą taksistai iš tikrųjų neturi kuo džiaugtis – jiems dirbti oro uoste sunkiai įmanoma.

Stovėti ir laukti keleivių oro uoste taksi automobiliams yra draudžiama, teritorija aplink oro uostą taip pat apstatyta draudžiamaisiais ženklais. Automobilių aikštelėje galima 15 minučių nemokamai palikti mašiną, bet tai daryti galima tik vieną kartą per dieną.

Tad jeigu iš Vilniaus oro uosto norėtumėte važiuoti ne taksi juostoje stovinčiais, o savo mėgiamos firmos taksi automobiliams, gali kilti problemų bandant juos rasti.

Svarbu užtikrinti kokybę

„Vilniaus oro uoste išsikviesdamas „Uber“ ar tradicinį taksi neturi jaustis kaip nelegalus prekeivis, kuris turi slėptis antrame aukšte, kad jo nepamatytų policija“, - sakė R.Šimašius.

Oro uosto taksi eilėje, anot Vilniaus mero, būtina nustatyti tikslias paslaugų kainas ir užtikrinti, kad čia lauktų geri taksi, o ne tie, kurie siekia apgauti keleivius.

T. Peleckas įsitikinęs, kad tai padaryti būtų galima pasirašant sutartis ne su 50 skirtingų vairuotojų,  o su viena taksi įmone.

„Akivaizdu, kad visi suinteresuoti geresne taksi paslaugų teikimo tvarka oro uoste, bet kažkodėl niekas nėra daroma. Juk galima pasirašyti sutartį su viena ar keliomis taksi firmomis, kurios galėtų prisiimti visą atsakomybę. 

Dar daugiau – oro uosto juosta man asmeniškai kelia tam tikrų klausimų ir dėl formuojamos nesąžiningos konkurencijos, nes pagal dabartinę tvarką klientas gali sėsti tik į pirmąjį eilėje stovintį automobilį ir šiuo atveju yra ribojama kliento teisė rinktis t.y. jei pirmas eilėje esantis automobilis klientus veža brangiau nei eilės gale stovintis automobilis, klientas yra priverstas sėsti būtent į pirmąjį automobilį ir permokėti, o juk Lietuvoje – laisvosios rinkos ekonomika, kurioje negali būti ribojama galimybė klientui rinktis važiuoti brangesniu ar pigesniu taksi, su vokišku ar japonišku automobiliu. Taip pat šioje vietoje nėra skatinama konkurencija –  vairuotojai nesiūlo klientams patrauklesnių kainų, nes vistiek nuo to keleivių srautas pas konkretų vairuotoją nepadidės“, - kalbėjo jis.

Kompanija „A2B“ jau daugiau nei metus bando šią idėją pasiūlyti oro uostui. „Tikrai mielai prisiimtume šią garbę ir visą atsakomybę. Siūlėme investuoti į automobilių parką, savo lėšomis nupirkti naujus automobilius, kurie vykdytų veiklą oro uoste ir prisiimti visą atsakomybę dėl taksi paslaugų kokybės, tačiau iš oro uosto susidomėjimo nepastebime “, - sakė kompanijos vadovas.

Oro uostas, savo ruožtu, įsitikinęs, kad suteikti ribotą skaičių leidimų yra gerai, bet leisti veikti konkrečiai kompanijai – jau konkurencijos ribojimas. „Vienos taksi įmonės įvedimas jau būtų konkurencijos ribojimas, ko daryti mūsų šalyje negalima ir ko mes visomis jėgomis stengiamės ir nedaryti“, - sakė Vilniaus oro uosto Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė Indrė Baltrušaitienė.

Pats oro uostas taksi paslaugų teikimu yra patenkintas. „Atkreiptinas dėmesys, kad ši taksi linija kurta tam, kad galėtume bent kiek būti ramesni dėl mūsų keleiviams teikiamų paslaugų kokybės: joje stovi tik griežtus reikalavimus atitinkantys automobiliai, kompensuojame keleivių nepelnytai patirtas išlaidas“, - kalbėjo oro uosto atstovė.

T. Peleckas teigė suprantantis, kad oro uostą dabartinė tvarka tenkina, bet nesuvokiantis kodėl: „Užsieniečiai skundžiasi, taksistai skundžiasi, Vilniaus valdžia nepatenkinta, bet oro uostui gerai. Visas viltis dėjome į oro uosto rekonstrukciją, bet panašu, kad niekas nepasikeis, nes oro uostui viskas tinka.“

Sulauksime pokyčių?

Gegužės pradžioje R.Šimašius savo „Facebook“ paskyroje rašė susitaręs su oro uosto atstovais susitikti ir aptarti būtinus pokyčius: „Sutarėme netrukus susitikti apie tai pakalbėti oro uoste (galėtume pabandyti išsikviesti taksi arba uberį ir pažiūrėti, po kokius užkaborius reikia lakstyti, kad sugebėtume į jį įsėsti).

Gal ir oro uostui taps aišku, kad problema verta išsprendimo, o ne atsikalbinėjimo. O jei oro uostui dirbti nesinori ar nepavyksta, mielai perimsiu visas oro uosto prieigas tvarkai įvesti – būtų unikalus atvejis, bet svarbu, kad veiktų“.

Meras oro uostui pasiūlė kelis dalykus: nustatyti tikslią fiksuotą taksi keleivių vežimo kainą, oro uostui užtikrinant, kad visi keleiviai ją žinotų, paskirti aiškią patogią zoną, kur keleiviai galėtų persėsti ne tik į oro uosto, bet ir kitų bendrovių ar pavežėjimo paslaugas teikiančių firmų automobilius ir įrengti oro uoste aiškius informacinius ženklus, kaip išsikviesti taksi, „Uber“ automobilį ar viešą transportą.

„Meras sutarė su oro uostą kontroliuojančios susisiekimo ministerijos vadovybe, kad oro uostas per mėnesį įvertins ir įgyvendins šiuos pasiūlymus arba pasakys, kodėl jų įgyvendinti negalima“, - perdavė R.Šimašiaus patarėjas viešiesiems ryšiams Aleksandras Zubriakovas.

I. Baltrušaitytė taip pat žada, kad pokyčių bus.

„Galimybių tobulinti sistemą, žinoma, kad matome. Būtent tai ir lemia, kad taisykles keičiame nuolat, šiuo metu jos taip pat yra peržiūrimos ir bus keičiamos. Galbūt dar iki kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos“, - vilties suteikė oro uosto atstovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.