Štai kaip lietuviai sukasi: dar nepagamino, o jau pardavė

Elektra varomas pirmasis lietuviškas autobusas „Dancer“ Palangoje pasirodys jau kitą vasarą, nors gamyba prasidės kitąmet pavasarį.

Netrukus turėtų pasirodyti „Dancer“ prototipas, o gamyba prasidės kitąmet.<br>Gamintojų vizualizacija
Netrukus turėtų pasirodyti „Dancer“ prototipas, o gamyba prasidės kitąmet.<br>Gamintojų vizualizacija
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 2, 2017, 6:47 PM

Vakar elektrobusą kuriančios bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas ir keleivių gabenimo įmonės „Vlasava“ vadovas Saulius Čepkauskas pasirašė pirkimo sutartį, tad pirmasis elektra varomas autobusas „Dancer“ į Palangą atvažiuos kitų metų balandį.

Dėl antrojo sutartį ketinama pasirašyti kitą savaitę.

Vėliau „Vlasava“ planuoja įsigyti keletą elektra varomų autobusų ir ilgainiui pakeisti visus miesto ir priemiesčio maršrutais važiuojančius dyzeliu ir dujomis varomus autobusus.

Sandorio suma neatskleidžiama, bet S.Čepkausko teigimu, lietuviškas elektrinis autobusas „Dancer“ įmonei kainavo beveik du kartus brangiau nei naujas dyzeliu varomas „Euro 6“ klasės miesto tipo autobusas.

Atsipirks po 8 metų

Elektrobusus „Vlasava“ perka gavusi banko paskolą. „Technikos naujovė visada yra brangesnė, tačiau palyginę dyzelino bei elektros kainą ir atsižvelgę į gerokai sumažėsiančias eksploatavimo išlaidas skaičiuojame, kad elektrobusas turėtų atsipirkti per 8 metus“, – teigė „Vlasavos“ direktorius.

Jei rudenį „Vlasavai“ Palangoje vėl pavyks laimėti keleivių vežimo paslaugų konkursą, pirmieji elektrobusai keleivius pradės vežioti maršrutu Palanga–Šventoji.

„Vėjo projektai“ savo lėšomis yra įsipareigoję greitojo elektros įkrovimo stoteles įrengti Palangos autobusų stotyje ir Šventojoje.

Nelaimėjus miesto maršrutinio keleivių vežimo konkurso Palangoje, „Vlasavos“ elektrobusai aptarnaus priemiesčio maršrutą Palanga–Klaipėda, kuriuo teisę vežti keleivius kurorto įmonė jau yra laimėjusi.

Gamybą pradės pavasarį

Kartą įkrauti „Vėjo projektų“ gaminami elektrobusai galės nuvažiuoti iki 80 kilometrų.

Greitojo įkrovimo stotelėse autobusų baterijos bus įkraunamos per 6 minutes vairuotojui net neišlipant iš kabinos.

Šiuo metu „Vėjo projektai“ jau baigia surinkti pirmąjį elektrobuso „Dancer“ prototipą, kuris jau bus greitai bandomas ir sertifikuojamas.

Lietuviškų elektra varomų autobusų gamybą planuojama pradėti kitų metų pavasarį.

Iš pradžių bus surenkama po vieną autobusą per savaitę.

Konvejerinę autobusų gamybą planuojama pradėti 2019 metais Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos teritorijoje pastačius gamyklą. Tuomet tikimasi gaminti iki 500 autobusų per metus.

Palangos keleivių vežimo kompanija anksčiau jau domėjosi lenkų gaminamais elektrobusais „Ursus“. Tačiau palangiškius pristabdė šio gamintojo transporto priemonės trūkumai: „Ursus“ elektrobusai yra jautrūs oro sąlygų svyravimams, gali sustoti atšiaurią žiemą ir tvyrant karščiams.

Įvertinus elektrobuso salono šildymą žiemą ir kondicionavimą vasarą sumažėja vieno įkrovimo rida.

Be to, ir pats baterijų įkrovimas užtrunka ilgokai.

Lietuviškas – geresnis

Klaipėdiečių pradedami gaminti 27 sėdimųjų ir 55 stovimųjų vietų elektrobusai „Dancer“ yra gerokai pranašesni.

Laboratorinėmis sąlygomis išbandyta, kad jie veikia esant iki 50 laipsnių šalčio ir 40 laipsnių karščio.

Be to, lietuviškas elektrobusas yra saugesnis. Iš stiklo audinio ir struktūrinės putos gaminamas kėbulas bus perpus lengvesnis už įprasto autobuso ir svers tik 6 tonas.

„Toks kėbulas yra gerokai atsparesnis smūgiams.

Avarijų atveju nebereiktų keisti sulankstytų kėbulo detalių – mat jos po smūgio nesulinks.

Todėl mūsų elektrobuso eksploatavimas bus pigesnis“, – teigė A.Naujėkas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.