Kaunas turės tai, ko jam pavydės net užsienio šalių aviatoriai

Aleksote ilgus metus veikęs Kauno oro uostas prieš 30 metų prarado savo statusą. Tačiau ateityje vienas seniausių Europoje S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas turėtų pasikeisti neatpažįstamai ir taps komerciniu aviacijos centru.aun

S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome nuo balandžio iki gegužės pabaigos buvo atnaujintas 1 kilometro 130 metų ilgio ir 50 metrų pločio kilimo ir leidimosi takas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome nuo balandžio iki gegužės pabaigos buvo atnaujintas 1 kilometro 130 metų ilgio ir 50 metrų pločio kilimo ir leidimosi takas.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Aerodromas įtrauktas į įdomiausių Europoje atskristi vietų sąrašą. Šį faktą sužino vis daugiau žmonių ir susigundo atskristi iš įvairių Europos šalių.
Aerodromas įtrauktas į įdomiausių Europoje atskristi vietų sąrašą. Šį faktą sužino vis daugiau žmonių ir susigundo atskristi iš įvairių Europos šalių.
S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius V.Skučas pasakojo, kad 2004 metais įrengtame skrydžių valdymo centre svečiai gauna juos dominančią informaciją.
S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius V.Skučas pasakojo, kad 2004 metais įrengtame skrydžių valdymo centre svečiai gauna juos dominančią informaciją.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-07-22 13:50

Laikinai uždarius Vilniaus oro uostą daugybė keliautojų atrado Kauno oro uostą, įkurtą pakaunėje, Karmėlavoje. Tačiau pačioje miesto širdyje yra dar viena orlaivių oazė – S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas.

Nors aerodromo teritorija atrodo gerokai apleista, šiais metais ir Aleksote pasijuto pagyvėjimas.

Aerodrome dar stinga infrastruktūros, bet dėl savo unikalumo jis vilioja vis daugiau oro keliais nedideliais lėktuvais keliaujančių smalsuolių.

Aerodromo vadovas Vytas Skučas tikino, kad po kelerių metų situacija pasikeis ir tai bus įspūdingas verslo aerodromas.

Teritorija dar apleista

Vilniaus oro uostas uždarytas siekiant atnaujinti kilimo ir leidimosi taką.

Tokie pat darbai šį pavasarį tyliai vyko ir Kaune. S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome nuo balandžio iki gegužės pabaigos buvo atnaujintas 1 kilometro 130 metų ilgio ir 50 metrų pločio kilimo ir leidimosi takas.

Aerodromo direktorius V.Skučas priminė, kad iki 1987 metų S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas orlaiviams buvo pagrindinis civilinis Kauno oro uostas.

Vėliau čia pradėjo šeimininkauti mažesnių lėktuvų pilotai ir savininkai. Įsikūrė ir dabar veikia 4 oreivių klubai, Broniaus Ožkinio vaikų aviacijos mokykla. Aviatorių pradžiamokslį kremta Tarptautinės Baltijos aviacijos akademijos studentai.

Pernai pavasarį teritorijoje atidarytas Lietuvos karinių oro pajėgų paieškos ir gelbėjimo postas.

„Tačiau didžiojoje aerodromo dalyje beveik jokie atnaujinimo darbai nevyko. Pastaruoju metu aerodromas priminė milžiniškas dramblių kapines“, – realybę pripažino jo vadovas.

Angaruose – apie 40 lėktuvų

Todėl šį pavasarį atnaujintas dar sovietmečiu įrengtas lėktuvų kilimo ir tūpimo takas buvo didžiulis įvykis.

„Tako plotis liko senas, tinkantis dideliems laineriams. Jis net šiek tiek platesnis nei Kauno oro uoste. Tačiau ilgis pritaikytas, kad čia tūptų nuo vienviečio iki 20 vietų lėktuvai“, – džiaugėsi V.Skučas.

Dabar aerodrome kyla ir leidžiasi įvairūs nedideli orlaiviai. Pasak direktoriaus, dažniausiai tai oru iš įvairių šalių į Lietuvą atskrendantys verslininkai.

Taip pat 7 aerodromo angaruose savo nedidelius lėktuvus laiko ir iš čia kyla kauniečiai ar Kauno regione gyvenantys žmonės. Tokių orlaivių angaruose yra apie 40.

„Tuo pačiu atnaujintu kilimo ir tūpimo taku naudojasi privačių sraigtasparnių pilotai“, – sakė V.Skučas.

Pradės statyti kempingą

Atvykusieji visą juos dominančią informacija gali gauti 2004 metais pastatytame skrydžių valdymo centre. Tačiau komercinės paskirties aerodromuose turi būti kur kas daugiau paslaugų ir patogumų. Todėl pietinėje uosto teritorijoje planuojama įkurti aerokempingą.

Pernai vieta, kur atsiras kempingas, buvo išvalyta, nutiestos komunikacijos.

„Šiais metais planuojama pradėti darbus. Aerokempinge atsiras vienas stacionarus mūrinis pastatas. Jame bus konferencijų salė, virtuvė, dušai“, – pasakojo V.Skučas.

Greta ketinama pastatyti medinius nedidelius namus, kuriuose atskridusieji galės pernakvoti. Pirmiausia bus pastatyti keli tokie namai, vėliau, jei reikės, jų bus ir daugiau.

Kitais metais planuojama įrengti kilimo ir leidimosi tako apšvietimą.

Pamažu ima garsėti užsienyje

Dar viena naujovė – aerodrome norima įrengti atskirą nusileidimo aikštelę sraigtasparniams. Tada jie netrukdytų leistis ir kilti kitiems lėktuvams.

„Rengiame projektinius pasiūlymus investuotojams. Siekiame, kad tokią aikštelę įrengtų verslininkai“, – sakė V.Skučas.

Taip pat aerodrome ketinama įrengti modernesnes degalines lėktuvams, teikti remonto paslaugas. Reikia ir daugiau angarų orlaiviams.

V.Skučas teigė, kad visiems aerodromo infrastruktūros pagerinimo projektams, išskyrus sraigtasparnių aikštelę, finansavimo ieško savivaldybė.

„1915 metais įkurtas S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas yra vienas seniausių Europoje.

Užpernai jis įtrauktas į įdomiausių Europoje atskristi vietų sąrašą. Šį faktą sužino vis daugiau oru keliaujančių žmonių ir susigundo atskristi iš Skandinavijos, įvairių Europos šalių, esame sulaukę svečių ir iš Kazachstano.

Tačiau reikia, kad atskridę žmonės rastų ir patogumų“, – sakė V.Skučas.

Reikia pasinaudoti unikalios vietos privalumais

Robertas Pakrosnis

Ultralengvųjų lėktuvų pilotas

„Vakarų Europoje komerciniai aerodromai seniai išplėtoti ir populiarūs. Ten gali gauti visą reikiamą informaciją, techninę pagalbą ir rasti kur pailsėti, pavalgyti.

Rytų Europoje, pavyzdžiui, Lenkijoje, Vengrijoje, seni aerodromai sugebėjo gauti lėšų iš Europos Sąjungos fondų, todėl jie gerokai atnaujinti.

Kauniečiai ilgą laiką tokiomis lėšomis pasinaudoti nesugebėjo. Aerodrome trūksta infrastruktūros.

Turime vieną didžiulį privalumą: daugelyje šalių aerodromai yra toli nuo miestų centro, tai nėra patogu, o mūsų aerodromas – visai greta centro. Tai – unikalu ir tuo būtina pasinaudoti.

Kai šį pavasarį S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome buvo nutiestas naujas kilimo ir leidimosi takas, iš karto pasijuto pagyvėjimas. Iš įvairių šalių atskrendantys kolegos taką labai giria ir laukia, kada aerodrome atsiras ir daugiau patogumų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.