„Tokia operacija Klaipėdos uoste vyks pirmą kartą. Tai nemažas iššūkis mūsų tarnyboms, tačiau tam ruošėmės iš anksto. Planuojama, kad operacija gali užtrukti apie 8–10 valandų“, – sakė Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.
Milžiniškas 110 000 tonų keliamosios galios laivas, skirtas sunkiasvoriams kroviniams ir plaukiojančioms naftos bei dujų platformoms gabenti, doką atplukdė iki atviroje jūroje esančios inkaravietės. Čia dokas nuleistas į vandenį ir antradienį keturiais vilkikais bus plukdomas į uostą.
Priklausomai nuo laivų eismo intensyvumo, laivyba uosto akvatorijoje tuo metu gali būti ribojama.
Iš Juodkalnijoje įsikūrusios kompanijos „Adriatic Shipyard Bijela“ 235 metrų ilgio ir 53 metrų pločio 11 000 tonų sveriantį plaukiojantį doką įsigijo bendrovė Vakarų laivų gamykla (VLG). Jis Panamax tipo laivų remontui bus naudojamas įmonėje „Vakarų laivų remontas“.
„Įsigytas didžiausias dokas Baltijos šalyse laivų remonto veiklai suteiks naujas konkurencines galimybes, leis remontuoti ne tik maksimalių parametrų, bet ir specialios paskirties laivus: ledlaužius, žvejybinius laivus, naftos platformas aprūpinančius laivus ir kt.“, – teigė Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
„Džiaugiamės, kad mūsų uoste netrukus bus remontuojami didžiausi Panamax tipo laivai. Tai naujos konkurencinės galimybės laivų remonto versle. Pasikeitus situacijai prireiks ir naujų darbo vietų. Šiandien šiame verslo sektoriuje dirba apie 4000 žmonių“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė.