Internetinių pirkinių atsiėmimas – kuo lietuviai išsiskiria Europos kontekste?

Pirkimas internetu tampa vis įprastesne mūsų kasdienybės dalimi, elektroninės parduotuvės darosi vis patogesnės, o apsipirkti galime tiesiog išmaniuoju telefonu. Vis lankstesnės tampa ir pirkinių pristatymo paslaugos.

21 Europos valstybę apimančiame „DPD Group“ tyrime „E-shopper barometer Global report“ skelbiami duomenys rodo, kad nežiūrint kiekvienos atskiros šalies ypatumų, bendra Europos tendencija aiški – 84 proc. apklausos dalyvių namai yra įprastinė internetinių pirkinių atsiėmimo vieta.<br>M.Patašiaus nuotr.
21 Europos valstybę apimančiame „DPD Group“ tyrime „E-shopper barometer Global report“ skelbiami duomenys rodo, kad nežiūrint kiekvienos atskiros šalies ypatumų, bendra Europos tendencija aiški – 84 proc. apklausos dalyvių namai yra įprastinė internetinių pirkinių atsiėmimo vieta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 21, 2017, 12:54 PM

Tiesa, kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pavyzdžiui, Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. 

Namai namučiai

21 Europos valstybę apimančiame „DPD Group“ tyrime „E-shopper barometer Global report“ skelbiami duomenys rodo, kad nežiūrint kiekvienos atskiros šalies ypatumų, bendra Europos tendencija aiški – 84 proc. apklausos dalyvių namai yra įprastinė internetinių pirkinių atsiėmimo vieta.

Antras dažniausias pasirinkimas – siuntų atsiėmimo taškai (16 proc.), trečioje vietoje – pašto skyriai (15 proc.), po to – darbovietės (12 proc.), fizinės elektroninių pardavėjų parduotuvės (8 proc.) ir t. t. 

„Ateityje pristatymų į namus skaičius turėtų mažėti, mat žmonės internetu perka vis lengviau, impulsyviau ir pirkinio nori kuo greičiau. Todėl pirkėjai prekės atsiėmimą vis dažniau taiko prie savo dienotvarkės bei poreikių – siuntą atsiima darbe, pekeliui į sporto klubą ar bet kurioje kitoje jam patogioje vietoje“, – tyrimo duomenis komentuoja „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.

Estai mėgsta siuntų terminalus, latviai – paštą

Mėgstamiausia lietuvių vieta atsiimti siuntinius – namai. Čia juos pirmiausiai nukreipia 79 proc. respondentų. Europoje šis rodiklis aukščiausias Kroatijoje (90 proc.), žemiausias – Estijoje (57 proc.). 

Apie 47 proc. lietuvių siuntos atsiėmimui renkasi paštą. Dar dažniau čia pirkinius atsiima mūsų kaimynai latviai – 68 proc. O štai Vokietijoje ir Italijoje ši vieta visiškai nepopuliari – ją rinkosi vos 8 proc. respondentų.

Prekių atsiėmimo terminalais dažniausiai naudojasi estai – 81 proc., Lietuvoje jie mažiau populiarūs – 29 proc., o štai Kroatijoje, Prancūzijoje bei Portugalijoje toks atsiėmimo būdas populiarumu pasigirti negali – 1 proc.
„Skatiname pirkėjus neprisirišti prie konkrečios atsiėmimo vietos ir kaskart rinktis patogiausią būdą: jei atostogauji prie jūros – nukreipk siuntą ten; žinai, kad kitą savaitę būsi komandiruotėje – peradresuok siuntą į terminalą ar siuntų tašką ir atsiimti galėsi per 7 dienas. Svarbiausia nebijoti pakeisti nusistovėjusius įpročius ir išbandyti alternatyvas, kurių šiuo metu tikrai yra ne viena“, – siuntų pristatymo ypatumus vardijo G. Bilevičius.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad kuo daugiau atsiėmimo būdų pasiūlo elektroninė parduotuvė, tuo didesnę jų įvairovę linkę išbandyti pirkėjai. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.