Taksofonai – nepopuliarūs ir nuostolingi, svarstoma naikinti šią paslaugą

 Lietuvoje veikia apie 1 tūkst. taksofonų. Nors juos valdanti bendrovė „Telia Lietuva“ sako, kad jų populiarumas yra nedidelis ir šios paslaugos tiekimas yra nuostolingas, išlaikyti taksofonus įpareigoja teisės aktai.

Apie 300 taksofonų įrengti dviejuose didžiuosiuose miestuose – Vilniuje ir Kaune.<br>V.Balkūno nuotr.
Apie 300 taksofonų įrengti dviejuose didžiuosiuose miestuose – Vilniuje ir Kaune.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 28, 2017, 11:58 AM, atnaujinta Aug 28, 2017, 12:02 PM

Ryšių reguliavimo tarnyba savo ruožtu tvirtina, kad teisės aktai gali būti ir pakeisti.

Taksofonai yra nuostolinga paslauga, tačiau teikti ją įpareigoja Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės bei kiti teisės aktai“, – BNS teigė bendrovės „Telia Lietuva“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis.

Minėtos taisyklės numato prievolę garantuoti pakankamą taksofonų geografinę aprėptį – jų tankį.

Pagal viešai pateikiamą taksofonų sąrašą, daug taksofonų veikia gydymo, įkalinimo įstaigose, miestų gatvėse.

„Lietuvoje šiuo metu veikia apie tūkstantis taksofonų. Iš jų apie 300 įrengti dviejuose didžiuosiuose miestuose – Vilniuje ir Kaune. Paprastai taksofonai yra įrengiami tose vietose, kur yra didžiausi žmonių srautai ir daugiausiai jais naudojamasi“, – nurodė A.Stasiulaitis.

Jis atkreipė dėmesį, kad taksofonų mažėja ir Europoje, ir pasaulyje, o kaip universalios paslaugos jų apskritai nuspręsta atsisakyti devyniose Europos Sąjungos šalyse.

„Taksofonai Lietuvoje jau yra visiška atgyvena, nes pasauliniu mastu esame viena labiausiai telekomunikacijų srityje išsivysčiusi šalių. (...) Lietuvoje jau dabar mobiliųjų telefonų yra daugiau nei gyventojų, o pagal mobiliojo ryšio kainą esame vieni iš konkurencingiausių Europoje“, – aiškino „Telia Lietuva“ atstovas.

Ryšių reguliavimo tarnyba savo ruožtu teigia, kad svarbi taksofonų funkcija yra pagalbos skambučio galimybė ištikus nelaimei, pažymima, kad dalis taksofonų yra pritaikyti neįgaliųjų poreikiams. Tačiau taksofonų nepopuliarumas kelia minčių dėl jų atsisakymo.

„Tarnyba kaip tik šiuo metu sprendžia dėl įpareigojimo užtikrinti taksofonų prieinamumą masto. Tarnybos nuomone, inicijuojant šiuo metu galiojančio teisinio reguliavimo pakeitimą, panaikinantį reikalavimą teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu, būtina kompleksiškai (...) įvertinti galimas teisinio reguliavimo alternatyvas, galimą teigiamą ir neigiamą poveikį socialinei aplinkai, kriminogeninei situacijai ir kt., priemones, kurių reikėtų imtis, siekiant išvengti neigiamų pasekmių ar jas pašalinti“,  – BNS nurodė Ryšių reguliavimo tarnyba.

Pagal bendrovės „Telia Lietuva“ Ryšių reguliavimo tarnybai pateiktus duomenis, iš dalies veikiančių taksofonų pernai neskambinta nė vieno karto, kiti taksofonai naudojami labai retai – paskambinama vos keletą kartų per metus.

Lietuvoje didžiausią populiarumą taksofonai buvo pasiekę maždaug prieš dešimtmetį. Tuo metu jų buvo daugiau nei 7,5 tūkstančio. Nuo to laiko naudojimasis taksofonais smuko dešimtimis kartų.

Autorė: Donata Majauskienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.