Po baudos „Lietuvos geležinkeliams“ – eurokomisarės vizitas į Vilnių

Europos Komisijai pirmadienį skyrus beveik 28 mln. eurų baudą „Lietuvos geležinkeliams“, už konkurencijos politiką atsakinga eurokomisarė Margrethe Vestager šį sprendimą kitą savaitę aptars su šalies vadovais.

 Lietuvos pareigūnai viešai pažeidimo nepripažįsta ir tikina, kad 19 kilometrų atkarpa 2008 metais buvo išardyta dėl saugumo<br>V.Ščiavinsko nuotr.
 Lietuvos pareigūnai viešai pažeidimo nepripažįsta ir tikina, kad 19 kilometrų atkarpa 2008 metais buvo išardyta dėl saugumo<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 3, 2017, 9:39 AM, atnaujinta Oct 3, 2017, 10:33 AM

Komisarė Vilniuje lankysis kitą antradienį, spalio 10 dieną, planuojami jos susitikimai su prezidente Dalia Grybauskaite, premjeru Sauliumi Skverneliu, Seimo atstovais, BNS patvirtino EK atstovybė Lietuvoje.

M.Vestager taip pat dalyvaus Konkurencijos tarybos rengiamoje konferencijoje.

Danijos politikė M.Vestager pirmadienį paskelbė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ neteisėtai apribojo konkurenciją, 2008 metais išardę bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

„Tai, kad, siekdama apsisaugoti nuo konkurencijos, įmonė išardo viešąją geležinkelių infrastruktūrą, neturi precedento ir yra nepriimtina“, – pareiškė M.Vestager.

Komisija nustatė, kad išardžius bėgius, Lenkijos koncerno „Orlen“ valdomai „Orlen Lietuvai“ tenka krovinius į Latviją vežti gerokai ilgesniu maršrutu. Anot Komisijos, „Lietuvos geležinkeliai“ neįrodė, kad išardyti kelią reikėjo dėl objektyvių priežasčių.

Lietuva baudą gali skųsti Europos Sąjungos teismui. Baudos sumokėjimas nepanaikina prievolės pašalinti pažeidimą, o nukentėjusioms šalims tai atveria galimybes reikšti ieškinius dėl patirtos žalos.

Pažeidimo pašalinimo būdus Lietuva turės derinti su Europos Komisija. Briuselio pareigūnai yra raginę „Lietuvos geležinkelius“ išskaidyti įmonės veiklą, bet tam nepritaria nei ankstesnė, nei dabartinė bendrovės vadovybė.

Lietuvos pareigūnai viešai pažeidimo nepripažįsta ir tikina, kad 19 kilometrų atkarpa 2008 metais buvo išardyta dėl saugumo. Bėgiai neatstatyti iki šiol.

Latvijos vyriausybė ragina Lietuvą atstatyti išardytą geležinkelio ruožą į Latviją ir kritikuoja Lietuvos planus susitarti su Lenkijos koncernu „Orlen“ dėl krovinių tarifų mainais į tai, kad bėgiai nebūtų atstatyti.

Latvijos susisiekimo ministerijos atstovas Edgaras Taravas pareiškė, kad ruožo atstatymas būtų naudingas naftos perdirbimo gamyklai Mažeikuose, pervežimo kompanijoms, krovos bendrovėms ir Rygos uostui.

Pasak Latvijos ministerijos pranešimo, Rygos uoste lankęsis E.Tavaras su uosto valdytoju Ansiu Zeltiniu aptarė Lietuvos premjero Sauliaus Skvernelio pareiškimą, jog „Lietuvos geležinkeliai“ Lenkijos koncernui „Orlen“ pateikė pasiūlymą, kaip išspręsti ginčą dėl Rengės ruožo. Premjero S.Skvernelio teigimu, pasiūlymas apima palankius „Orlen“ krovinių gabenimo tarifus mainais į tai, kad ruožas nebūtų atstatytas.

Anot E.Tavaro, šis pareiškimas atspindi politinį suinteresuotumą sutrukdyti Latvijos siekiams atkurti ekonomiškai pagrįstą ir naudingą bendradarbiavimą dėl krovinių tranzito per Latviją.

Europos Komisija pirmadienį „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė beveik 28 mln. eurų baudą už tai, kad „Lietuvos geležinkeliai“ neteisėtai apribojo konkurenciją, 2008 metais išardę bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Lietuva taip pat įpareigota ištaisyti pažeidimą, tačiau kol kas nepriėmė sprendimo, ar atstatys bėgius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar panaikinta PVM lengvata tikrai žlugdo maitinimo verslą?