Viešai skelbiama, kad taip pasielgta dėl anksti ryte įvykusio inicidento, kai Bendrojo pagalbos centro (BPC) telefonu paskambinęs vyras pranešė neva į Londoną skrisiančiame lėktuve yra sprogstamasis užtaisas.
Pareigūnai apžiūrėjo orlaivį, oro uosto patalpas ir jokių įtartinų daiktų nerado. Lėktuvas išskrido iš Kauno vėluodamas maždaug valandą, o melagingai apie sprogmenį pranešęs jaunuolis buvo sulaikytas. Nors lėktuvas skrido į Lutono oro uostą Londone, paskutinę akimriką jis buvo nukreiptas į Stanstedą.
Kodėl „Ryanair“ lėktuvą lydėjo naikintuvai, nors jam jau nebuvo jokio pavojaus? Kokia prasmė siųsti naikintuvų palydą dėl bombos? Juk pranešus apie orlaivio salone esantį sprogmenį, lėktuvo įgula kuo greičiau leidžiasi artimiausiame oro uoste.
Neatmetama, kad naikintuvų pilotams buvo nurodyta kilti dėl nesusipratimo. Panašiai įvyko pernai, kai Prancūzijos karinių oro pajėgų naikintuvai lydėjo Lietuvos bendrovės „Small Planet Aitlines“ lėktuvą „Airbus A320“, skridusį iš Malagos (Ispanija) į Tamperę (Suomija).
"Dėl radijo ryšio trikdžių lėktuvo pilotas nesusikalbėjo su skrydžių vadovu, todėl buvo nuspręsta pakelti naikintuvus“, - pasakojo SPA Rinkodaros departamento vadovas Simonas Bartkus.
Pasak jo, tokiais atvejais dažniausiai kariškiai prisiartina prie civilinėms reikmėms naudojamo lėktuvo, jį apžiūri ir bent ženklais pabando pasikalbėti su pilotais.
Tąkart jokio pavojaus SPA lėktuvaui ir jo keleiviams nebuvo iškilę, tačiau Tamperės oro uosto tarnybos šiam skrydžiui taip pat skyrė padidintą dėmesį.