Panevėžio veidą kuria ir tvarkingos gatvės

„Pragaro mašina“ – taip panevėžiečiai praminė įrenginį, atslinkusį į miesto gatves ir keičiantį asfalto dangą. Tai akivaizdus ženklas, kad miesto laukia didelės permainos – ir ne tik gatvėse, kurioms iki šiol nebuvo skiriama pakankamai dėmesio, bet ir kitose viešosiose erdvėse.

 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
 Panevėžio miesto savivaldybės nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Oct 13, 2017, 2:38 PM

Iki 2020 metų Panevėžiui gražinti numatyta 74 mln. eurų – šios investicijos turėtų padėti miestui atsinaujinti iš esmės.

Panevėžys turi tapti miestu, kuriame norisi kurti savo ateitį. Todėl ir investicijos į miesto infrastruktūrą bei plėtrą yra svarbios tiek, kiek jos naudingos miesto gyventojams, čia veikiančioms įmonėms. Siekiame turimas miesto erdves paversti patraukliomis ir moderniomis. Nevėžio upė yra pagrindinis miesto tapatybės elementas, bet iki šiol upės faktorius nebuvo išnaudojamas. Mūsų tikslas – grąžinti Nevėžį panevėžiečiams, todėl planuojame sutvarkyti teritorijas prie upės, atverti jų grožį ir išnaudoti gyventojų poilsio reikmėms. Didieji projektai ir planuojami būtent palei upės vagą – ir parkai, ir centrinė miesto aikštė, Senvagė, kitos viešosios erdvės“, – pasakojo Panevėžio miesto savivaldybės meras Rytis Račkauskas.

Didžiųjų pokyčių pradžią miesto gyventojai ir svečiai labiausiai pajus 2018 metais, kai Panevėžys virs viena didele statybų aikštele.

Įvaizdį lemia ir gatvės

Vienos pirmųjų tvarkyti pradėtos Panevėžio gatvės. Miesto vadovai pripažįsta, kad joms metai iš metų nebuvo skiriama pakankamai dėmesio ir lėšų, todėl atsitiko taip, kad duobės atsivėrė kone vienu kartu.

Tačiau dabar situacija keičiasi. Savivaldybė pasirašė sutartį su bendrove „Kauno tiltai“, kuri miesto gatvėms tvarkyti pasitelkė modernią „Remix Plus“ technologiją. Darbai kainuos milijonu eurų pigiau nei planuota, o tai leis sutvarkyti daugiau gatvių. Vien šiemet „Remix Plus“ būdu numatyta suremontuoti vienuolika, darbai nenutrūks ir artimiausius trejus metus – iš viso ketinama atnaujinti per 40 gatvių (50 km).

„Panevėžio požiūris yra kompleksinis – iš tiesų sutvarkius vieną gatvę gyventojai naudos beveik nepajustų, bet kai atnaujinamas visas gatvių tinklas, pokyčiai juntami daugeliui. Taip jau yra, kad gyventojams miesto gatvių būklė yra vienas iš akivaizdžių rodiklių, kad miestas prižiūrimas arba ne. Suprantama, kad savivaldybės ieško efektyviausių būdų už turimas lėšas nuveikti kuo daugiau darbų. Šiuo atveju „Remix Plus“ technologija, kuri jau pasiteisino Kaune ir kituose Lietuvos miestuose, leidžia darbus atlikti pigiau, greičiau ir ne mažiau kokybiškai, nei įprastos technologijos“, – sako „Kauno tiltų“ generalinis direktorius Aldas Rusevičius.

Darbai – greičiau ir pigiau

„Remix Plus“ technologija Lietuvoje naudojama neseniai. Darbai atliekami sudėtingu ir brangiu įrenginiu, kuriuo sena asfalto danga regeneruojama vietoje. Ji nugremžiama, kaitinama aukštoje temperatūroje ir malama – taip pagaminamas naujas asfaltas, kuris iškart paklojamas vietoj nugremžtosios dangos.

Dėl galingų dujinių degiklių, kurie naudojami asfaltui kaitinti, įrenginys ir gavo „pragaro mašinos“ vardą.

„Su šiuo įrenginiu gatves remontuoti galima gerokai trumpiau trukdant eismo dalyvius. Klojant dangą įprasta technologija – sena danga pirmiausiai nufrezuojama, o po to įrengiama nauja. Visas procesas vyksta gerokai ilgiau. Naudojant Remix plius technologiją vartotojas patiria mažiau nepatogumų remonto metu. Dangos įrengimo darbų kaina mažesnė, o galutinis rezultatas analogiškas įprastiems remonto būdams. Būtent todėl vis daugiau savivaldybių gatvės tvarkomos pasitelkiant tokią įrangą – trumpiau trukdomas eismas ir gali suremontuoti daugiau gatvių“, – pasakoja A. Rusevičius.

Gatvių remontas Panevėžyje truks visą spalį ir, jeigu leis orai, dalį lapkričio. Kitąmet darbai prasidės jau pavasarį. Šaltasis metų laikas bus išnaudotas projektavimui.

Miestui ambicijų netrūksta

Moderniomis technologijomis tvarkomos gatvės – vienas iš atsinaujinančio Panevėžio elementų. Šiemet numatyta suremontuoti 50 daugiabučių namų įvažų (per pastaruosius 2 metus – apie 90), rekonstruota dešimtmečius avarinės būklės buvusi Gamtos mokykla, pabaigtas Kultūros ir poilsio parką apjuosęs ir žaibiškai išpopuliarėjęs 4 km dviračių tako žiedas, savivaldybė prisideda plečiant daugiabučių namų automobilių stovėjimo aikšteles. Prieš porą metų mieste atsirado keramikos namai, kuriuose pristatoma didžiausia Baltijos šalyse šamoto keramikos gaminių kolekcija.

2014-2020 m. ES investicijų laikotarpiu suplanuota ir daug kitų miesto infrastruktūros – švietimo, kultūros, paveldo, sporto, transporto – gerinimo projektų.

Dar viena Panevėžio ambicija – įsteigti naują modernios kultūros objektą – Stasio Eidrigevičiaus menų centrą, kuris taptų ne tik regiono ar nacionaliniu, bet ir tarptautiniu traukos tašku.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.