Populiariausios ir netradicinės darbo paieškos priemonės, kurios iš jų efektyviausios?

CV-Online atliktos apklausos duomenimis, dažniausiai naudojamas darbo paieškos kanalas – specializuoti darbo paieškos tinklalapiai, o sėkmingiausias – pažintys ir draugai.

 123rf.com nuotr.
 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 23, 2017, 9:36 AM

Studentai darbo dažniausiai ieško darbo skelbimų (95%) ir įvairių skelbimų (70%) svetainėse. Taip pat daugiau nei pusė (57%) studentų darbo ir karjeros galimybių ieško socialiniuose tinkluose, o 53% – įmonių svetainėse. Vos 9% studentų dalyvauja tradicinėse karjeros/kontaktų mugėse ir tik kas trečias darbo paieškai pasitelkia asmenines pažintis.

80% šiuo metu darbą turinčių apklausos dalyvių nurodė, kad per pastaruosius metus jiems teko ieškoti darbo ir tam jie dažniausiai naudojo: karjeros portalus (91%), įvairių skelbimų tinklalapius (58%) bei asmenines pažintis (53%). Socialiniais tinklais darbo paieškai naudojosi 1/3 dirbančių respondentų.

Bedarbių pagrindinė darbo paieškos priemonė, be įprastinių karjeros ir skelbimų portalų, yra darbo birža – 76%.

Net 58% respondentų nurodė, kad įsidarbino „per pažintis“, t.y. kai draugai ar pažįstami juos rekomendavo darbdaviui, tuo tarpu, darbo portalų pagalba darbą gavo 26% respondentų.

O dabar pažvelkime į šį klausimą iš kitos, darbdavio pusės. Apklausėme įvairių veiklos sričių, skirtingo dydžio, lietuviško ir užsienio kapitalo įmones, kokias kandidatų paieškos priemones jie naudoja.

1. Darbo skelbimų portalai. Darbo skelbimų tinklalapius įmonės naudoja ne tik darbo pasiūlymų publikavimui, bet ir įmonės kaip darbdavio įvaizdžiui formuoti. Ieškantiems darbo ši priemonė patraukli dėl didelio kiekio darbo pasiūlymų vienoje vietoje, patogaus ir greito kandidatavimo.

2. Socialiniai tinklai. Šis kanalas vertinamas nevienareikšmiškai ir nuo to, kokioms pareigoms ieškomas darbuotojas, priklauso, ką pasirenka įmonė: aukštesnėms pozicijoms – LinkedIn, bet dažniausiai pirmenybę teikia Facebook‘ui. Darbuotojų paieškai įmonės kuria specializuotus FB puslapius, vykdo ilgalaikius projektus, orientuojantis į jauną auditoriją panaudojami žaidybiniai, interaktyvūs elementai ir pan. Kandidatams reikėtų pasirūpinti savo socialinių tinklų paskyromis, jose esanti informacija turi kurti jūsų kaip profesionalo įvaizdį ir padėti susirasti darbą, o ne kenkti. Taip pat reikėtų pagalvoti, kas gali rasti jūsų FB ar LinkedIn paskyrą, kurtim megzti ryšius, sekti jus dominančių įmonių naujienas.

3. Rekomendacijos. Apklausoje dalyvavusios įmonės šią priemonę minėjo kaip vieną iš efektyviausių. Tačiau tam, kad ši priemonė suveiktų, įmonės akcentavo, kad naudoja specialiai sukurtas ir nuolat tobulinamas vidines darbuotojų motyvavimo už rekomendacijas sistemas.

4. Universitetai ir kolegijos (kai reikalingi studentai arba ką tik studijas baigę). Tradicinės karjeros mugės nėra tiek efektyvios, kiek tiesioginis bedravimas su karjeros centrais, paskaitų vedimas studentams, praktikos programos ir skelbimų platinimas aukštųjų mokyklų turimais kanalais.

5. Įmonės tinklalapis. Ne visos įmonės gali pasigirti pilnai išnaudojančios savo tinklapį naujų darbuotojų pritraukimui, tačiau tai puiki priemonė, kurioje įmonė gali išsamiai ir patraukliai pristatyti darbo ir karjeros galimybes, papasakoti ir parodyti, kodėl verta rinktis šią įmonę.

6. Personalo atrankų agentūros. Įmonės noriai naudojasi ir personalo atrankų įmonių paslaugomis, joms patiki atrankas kai stinga laiko, reikia daug darbuotojų vienu metu, neturi vidinių resursų ir įgūdžių, tiesioginės paieškos ar ypač sudėtingų atrankų atvejais. Pastebime, kad kandidatai ne itin noriai aplikuoja į agentūrų darbo skelbimus, stengiasi apeiti tarpininkus ir susisiekti su įmone tiesiogiai, tačiau, galime nuraminti, atrankų bendrovės yra puikus būdas gauti norimą darbą.

Be visų šių dažniausiai darbdavių naudojamų darbuotojų paieškos priemonių, įmonės išbando ir naudoja netradicinius kandidatų pritraukimo būdus. Pastaruoju metu įmonės vis išradingiau ieško darbuotojų, naudoja TV ar radijo reklamą, lauko reklamą, netradicinę reklamą internete. Ir svarbu ne tik, kur, bet ir kaip įmonės kreipiasi į būsimus potencialius darbuotojus.

Dar viena išskirtinė darbo/darbuotojų paieškos priemonė – Virtuali karjeros mugė, www.karjeorsmuge.lt . Virtualioje karjeros mugėje „Baltijos Karjeros Dienos“, kuri vyksta spalio 24-30 dienomis dalyvauja trijų Baltijos šalių verslo įmonės, siūlančios įsidarbinimo galimybes įvairiose veiklos srityse.

Šis renginys apjungia geriausias ir pasiteisinusias darbo paieškos priemones. Mugės metu visi turi galimybę susipažinti su potencialiais darbdaviais iš Estijos, Latvijos ir Lietuvos ir pretenduoti į patraukliausias tuo metu laisvas darbo vietas. Taip pat yra galimybė dalyvauti virtualiuose pokalbiuose ir darbą siūlančių įmonių organizuojamose diskusijose arba tiesiog geriau susipažinti su darbo kultūra įmonėse ar konkrečia darbo pozicija. Mugės lankytojams taip pat siūloma maksimaliai išnaudoti galimybę gauti sėkmingo kandidatavimo patarimus iš pačių darbdavių ar CV-Online karjeros konsultantų.

Virtualioje karjeros mugėje dalyvauja:

Runway Kaunas, Danske Bank Lithuania, IKEA Lietuva, Žemaitijos pienas, Keisk žaidimo taisykles, Mars Lietuva, Grigeo, TELE2, Headex , Barclays, Festo, KPMG Baltics, Blue Bridge, Lietuvos energija, G4S, Western Union Processing Lithuania, Magnus logistics.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.