Atsižvelgdami į keleivių srautus bei poreikius, „Lietuvos geležinkeliai“ atsisako nuostolingiausių reisų, optimizuoja veiklas ir investuoja į paslaugų gerinimą bei naujų keleivių pritraukimą.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, keleivių vežimą geležinkeliu remia visos ES valstybės. Mat nors komerciškai tai nėra pelninga paslauga, ji neša naudą visuomenei kitais būdais: gerokai mažiau teršiamas oras, mažinamos spūstys keliuose, taupomas keleivių laikas.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas priduria, kad nuostolius galima sumažinti, ir tai jau pradėta daryti: „Bendrovėje buvo daug neefektyvios veiklos, dėl kurios nuostoliai buvo didesni, nei turėtų. Šiemet suradome galimybių sutaupyti, nesukeldami keleiviams nepatogumų“.
„Lietuvos geležinkeliai“ iš keleivių vežimo veiklos pernai patyrė 36,5 mln. nuostolių, o per šešis šių metų mėnesius – 16,8 mln. eurų, arba 6,1 proc. mažiau nei pernai (17,9 mln. eurų).
Nuo šių metų gegužės „Lietuvos geležinkeliai“ Vilniuje nebeprikabina savo vagonų prie „Rusijos geležinkelių“ traukinio, važiuojančio iš Kaliningrado į Maskvą. Dėl to bus sutaupyti per 2 mln. eurų.
Nuo spalio optimizuotos keleivinių traukinių remonto sąnaudos – šios funkcijos perduotos Vilniaus lokomotyvų remonto depui (VLRD). Dėl to kasmet bus sutaupoma po 740 tūkst. eurų.
Taip pat sumažintas reisų iš Vilniaus į Naująją Vilnią skaičius, nes šiais traukiniais kartais važiuodavo vos vienas žmogus. Tai padės sutaupyti 120 tūkst. eurų per metus.