Atsigabeno išskirtinės technikos – išbandę nebenori grąžinti

Triukšmas ir benzino kvapas, dažnai – net naktį. Su tuo dažniausiai asocijuojasi gatvių tiesimo ar taisymo darbai. Tačiau netolimoje ateityje tokios problemos turėtų būti užmirštos.

Kelininkai dažnai miestuose darbų imasi naktį, kai ypač svarbu turėti mažiau triukšmo keliančią techniką.
Kelininkai dažnai miestuose darbų imasi naktį, kai ypač svarbu turėti mažiau triukšmo keliančią techniką.
Kelininkai dažnai miestuose darbų imasi naktį, kai ypač svarbu turėti mažiau triukšmo keliančią techniką.
Kelininkai dažnai miestuose darbų imasi naktį, kai ypač svarbu turėti mažiau triukšmo keliančią techniką.
Pasak A.Šereikos, planai kada nors ateityje įsigyti ekologišką vibrovolą įmonei nėra svetimi. 
Pasak A.Šereikos, planai kada nors ateityje įsigyti ekologišką vibrovolą įmonei nėra svetimi. 
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 18, 2017, 5:29 PM

Hibridiniams bei elektriniams automobiliams pamažu įsitvirtinant rinkoje, ekologiškesnių technologijų poreikis auga ir kitose srityse. Kelių tiesimas – ne išimtis. 

Štai prieš keletą metų, pasitelkus specialias medžiagas, pradėtas gaminti ne karštas, kaip įprasta, o šiltas asfaltbetonis, o dabar išbandomi ekologiški volai. Vokietijos inžinierių sukurtas hibridinis vibrovolas – pirmoji žaliųjų technologijų kregždė Lietuvos kelių tiesimo ir statybos sektoriuje.

Tylesnis darbas nakties metu

Klojant asfaltą įprastai pasitelkiamas specialus technikos komplektas: prie asfaltbetonio klotuvo naudojami du arba trys vibrovolai, kurių pagrindinė funkcija – sutankinti naujai klojamo asfalto dangą.

Kelių tiesimo įmonės „Eurovia Lietuva“ darbuotojai buvo pirmieji, kuriems teko galimybė išbandyti techninėmis inovacijomis aprūpintą hibridinį volą „HAMM HD+90i PH VO“.

 „Vilniuje ir kituose miestuose dėl didelio transporto srauto bei susidarančių spūsčių gatvių remonto metu po truputį siekiama, kad kelio darbai būtų atliekami naktį arba nepiko metu. Dirbant naktį ypač svarbu turėti mažiau triukšmo skleidžiančią techniką“, – dėmesį atkreipė kelių statybos bei kelių remonto mašinas tiekiančios įmonės „Wirtgen Lietuva“ vadovas Artūras Stakauskas.

 Tylesnį hibridinio volo darbą užtikrina mechanizme sumontuoti 8 elektriniai, aušinimui skirti, ventiliatoriai. Standartiniame vole, kuris dirba dukart garsiau, yra du dideli hidrauliniai ventiliatoriai. Pasak A. Stakausko, dėl reikalavimų, susijusių su triukšmo lygiu miestuose, „žaliąja“ technologija neatsitiktinai domisi skandinavai.

Mažiau degalų, mažiau ir taršos

Pagal Europos Bendrijos techninius reikalavimus, virš 56 kW galios varikliams reikalinga papildoma priežiūra: norint sumažinti taršą, į kurą pilamas priedas. Hibridiniam volui papildomi priedai nėra reikalingi, kadangi jis turi dyzelino oksidacijos katalizatorių.

Be to, naująjį ekovolą varo kur kas silpnesnis (55,4 kW) dyzelinis variklis su hidrauliniu akumuliatoriumi. 

Hidroakumuliatorius kaupia perteklinę hidraulinę energiją ir leidžia ją panaudoti tuo momentu, kada reikalinga  - greitėjimui, kliūties įveikimui, arba atsiradus netikėtam papildomos galios poreikiui. Todėl, priklausomai nuo darbo vietos bei aplinkybių, ekovolas taupo apie penktadalį  kuro.

Atgabeno iš Vokietijos

„Iš Vokietijos hibridinis volas atvežtas savaitei. Išbandę gaminį įvardinsime teigiamas ir neigiamas jo savybes – gamintojui reikalingas grįžtamasis ryšys iš klientų. Šiai dienai turime keturis asfaltbetonio klotuvus ir dešimt savaeigių vibrovolų. Planai kada nors ateity įsigyti ekologišką vibrovolą mums nėra svetimi“, – sakė bendrovės „Eurovia Lietuva“ atstovas Audronius Šereika.

Nors „Hamm“ gaminys – pirmoji „žalioji“ naujovė kelių tiesimo bei statybos sektoriuje, inovatyvias bei gamtai draugiškesnes priemones imtasi taikyti jau anksčiau. 

„Prieš keletą metų, pasitelkus specialias medžiagas, pradėtas gaminti ne karštas, kaip įprasta, o šiltas asfaltbetonis. Tokiu būdu mažinamas išmetamos emisijos ir sunaudojamų dujų kiekis, prailginamas asfaltbetonio vežimo laikas. Mažesnis išmetamų teršalų kiekis, vadinasi, mažesnė ir žala aplinkai“, – apie žaliąsias inovacijas kelių tiesimo srityje kalbėjo A. Šereika.

Hibridinis volas „HAMM HD+90i PH VO“ statybos technikos parodoje „Bau“ Miunchene (Vokietija) pernai buvo pristatytas pirmąjį kartą. Pirmieji ekovolai Lietuvos kelių rinką pasieks 2018-aisiais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kokių klausimų vengia prezidentas G. Nausėda?