„Atvykome į Lietuvą pakviesti Vilniaus mero. Labai džiaugiamės šiuo bendradarbiavimu, džiaugiamės, kad mašinų dalinimosi paslauga Lietuvoje prigijo ir šiandien jau tapo daugelio vilniečių kasdienio gyvenimo dalimi", - kalbėjo „Uber“ vadovas Baltijos šalyse Ennas Metsaras.
Šiuo metu „Uber“ Vilniuje turi kelis šimtus aktyvių partnerių-vairuotojų. „Tikslų skaičių sunku pasakyti, nes su „Uber“ kiekvieas gali dirbti tiek, kiek nori. Vieni vairuotojai dirba kas dieną, kiti tik per atostogas“, - sakė E.Metsaras.
Gyrė lietuvius
Pasirodo, Lietuvos vairuotojams sekasi – per dvejus metus vidutinis vairuotojų reitingas tapo vienu pirmaujančių Europoje. „Vidutinis „Uber“ partnerių-vairuotojų reitingas Vilniuje yra 4,9 balai iš 5 – tai fenomenalus ir vienas geriausių Europoje įvertinimų“, - kalbėjo E.Metsaras.
Nors lietuviai neretai mėgsta pasiskųsti, vairuotojai puikiai vertina savo pakeleivius – vidutinis jų reitingas Vilniuje yra 4,89 balo.
„Tai rodo, kad vilniečiai yra itin mandagūs ir mieste susikūrė tikrą bendruomenę - „Uber“ tapo daugiau nei tiesiog galimybe užsidirbti ar kažkur keliauti, bet ir proga pabendrauti, susipažinti“, - pažymėjo E.Metsaras.
Kur keliaujame?
Ištyrę lietuvių keliavimo įpročius, „Uber“ atskleidė, kur dažniausiai keliauja lietuviai. Kelionės, verslas ir naktinis gyvenimas – tai trys dažniausios priežastys, dėl kurių keleiviai įsijungia „Uber“ programėlę.
„Turbūt nenuostabu, kad dažniausiai lietuviai vyksta į oro uostą. Į populiariausių krypčių dešimtuką patenka geležinkelių bei autobusų stotys, keli viešbučiai“, - pasakojo E.Metsaras.
Dažnai lietuviai vyksta ir į prekybos centrus. „Nors prekybos centrų aikštelėse dažniausiai būna daugybė automobilių, matome, kad žmonės vis dažniau į tokias vietas vyksta „Uber“. „Akropolis“, „Ozas“, „Panorama“ ir „Ikea“ - tai prekybos centrai, į kuriuos lietuviai dažniausiai vyksta „Uber“ automobiliais.
Verslo reikalais daugiausia lietuvių keliauja į verslo centrus „Vilnius Tech Park“ ir „3 bures“.
Jei dieną lietuviams rūpi parduotuvės ir verslo reikalai, vakarais situacija kita. „Islandijos gatvė vakarais tampa populiariausia kelionių kryptis“, - teigė „Uber“ vadovas Baltijos šalyse.
Ambicingi tikslai
Kompanija Lietuvoje turi ambicingą tikslą – paversti Vilnių žalesniu miestu. Nors tiesiogiai tai nesusiję su kompanijos veikla, mašinų dalinimosi paslaugos gali daryti didžiulę įtaką.
„Paklausus vilniečių, su kokiomis problemomis jie dažniausiai susiduria, ne vienas jų teigia, kad tai – mašinų stovėjimo aikštelės“, - sakė E.Metsaras. Iš vienos pusės miesto centre daugybę vietos užima automobilių stovėjimo aikštelės, iš kitos – palikti mieste mašiną neretai tampa tikru iššūkiu.
„Kuo daugiau žmonių naudosis automobilių dalinimosi paslaugomis, tuo mažiau jiems reikės mašinų“, - teigė E.Metsaras. Vilniečių paklausus, ką jie norėtų matyti mieste vietoje automobilių stovėjimo aikštelių, daugelis jų sakė, kad džiaugtųsi, jei čia būtų daugiau parkų ir kitų žaliųjų erdvių.
„Uber“ vadovas Baltijos šalims teigė, kad vienas didžiausių iššūkių jiems – miestų tarša. „Vilnius gali džiaugtis, kad yra žalias ir ne itin užterštas miestas – kitur situacija kur kas prastesnė.
Miestų švarą matome kaip didelį tikslą – mūsų kelionė čia dar tik prasideda, bet manome, kad „Uber“ gali stipriai prisidėti prie ekologijos skatinimo pasaulyje“, - sakė E.Metsaras.