Šių metų kovo mėnesį prekybos ir laisvalaikio centras „Mega” pristatė naujovę – kartu su tarptautine mokėjimų sistema „MasterCard“ išleido bendrą „Megos” dovanų kortelę, kuria galima atsiskaityti kaip bankine kortele didžiojoje daugumoje prekybos centro parduotuvių. Esminis kortelės privalumas – joje esančios pinigų sumos nebūtina išleisti vienoje parduotuvėje, tai daryti galima dalimis ir įvairiose parduotuvėse.
„Megą“ valdančios bendrovės „Baltic RED“ rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė sako, kad, įdiegus naują bankinės dovanų kortelės sistemą, kuri pakeitė buvusią popierinių dovanų čekių sistemą, parduotų kortelių skaičius išaugo beveik trigubai. Pasikeitė ir dovanotų pinigų panaudojimo pasiskirstymas. Analizė rodo, kad daugiausia, virš 60 proc. pinigų, išleista mados prekėms – drabužiams, avalynei ir aksesuarams, dar apie 15 proc. – namų apyvokos bei interjero prekėms, 7 proc. skirti kosmetikai ir parfumerijai. Dovanoti pinigai maisto prekėms skiriami itin retai.
„Anksčiau, kai dovanų čekio sumą buvo galima išleisti tik vienoje iš prekybos centre esančių parduotuvių, juos dažniau žmonės panaudodavo maisto arba namų apyvokos prekių parduotuvėse. Šiuo metu situacija iš esmės yra pasikeitusi dėl to, kad, turėdami lankstesnes galimybes panaudoti dovanų kortelėje esančius pinigus, žmonės juos išleidžia asmeninėms dovanoms įsigyti, o ne maistui ir buičiai”, – sako R. Vyšniauskienė.
Populiariausios dovanojamos sumos – po 20, 30, 50 ir 100 eurų. Dovanų kortelių pardavimai labiausiai išauga prieš Mamos ir Tėvo dienas, o jų didžiausias pardavimų pikas yra šiuo metu – prieš Kalėdas.