Geležinkelininkų atstovas: „Darbininkų žūtis gali būti etatų mažinimo pasekmė“

„Lietuvos geležinkeliuose“ dirbu jau daugiau kaip 30 metų, bet taip nebuvo, kad vienu metu žūtų du darbininkai“, - komentuodamas pirmadienį prie Vaidotų nutikusią nelaimę, sakė Lietuvos geležinkelininkų profesinės federacijos Vilius Ligeika.

  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
  Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. <br>  Įvykio liudininko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

BNS

Mar 5, 2018, 2:28 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 5:40 PM


Lrytas.lt primena, kad pirmadienio rytą Vaidotų geležinkelio stotyje įvyko šiurpi nelaimė. Traukinys partrenkė ir mirtinai sužalojo du sniegą valiusius Vaidotų geležinkelio stoties darbininkus.

 Pasak policijos, pirminiais duomenimis, sniego valymo įranga skleidė didžiulį garsą, todėl vyrai galimai neišgirdo atvažiuojančio traukinio. Krovininio traukinio mašinistas darbininkus bandė įspėti garsiniu signalu ir sustabdyti traukinį, tačiau traukinys nespėjo sustoti. 

Pasak V.Ligeikos, kodėl nutiko tokia nelaimė, nustatys tyrėjai. Juoba, kad šilumvežyje yra įrengtos vaizdo kameros,  bus galima pamatyti, kokių veiksmų ėmėsi jo mašinistas. 

„Nuoširdžiai gaila mašinisto, kuris nieko negalėjo padaryti. Juk gerai pakrautas šilumvežis sustoja nuriedėjęs kilometrą nuo stabdymo pradžios“, - sakė pašnekovas.

Ir mašinisto, ir darbo ant bėgių patirties turintis V. Ligeika pasidalino savo  pastebėjimais:

„Kažkada, dar tuomet kai dirbau Radviliškyje, dešimt metų man tekdavo pačiam išvažiuoti valyti bėgius nuo sniego, apledėjimo. Buvo šventas reikalas, kad tokį darbą atlikdavo 4 darbuotojai, du tvarkydavo bėgius, o du stebėdavo eismą. Vienas žvelgdavo į kairę, kitas - į dešinę.“

Geležinkelininkų profesinės federacijos vadovas teigė nežinantis kiek darbininkų nelaimės metų valė bėgius. „Po „Lietuvos geležinkelių“ optimizavimo neliko brigadininkų,  tik darbininkai. Paprastai meistrai instruktuodavo darbininkus, neretai ir patys vykdavo kartu“, - prisiminė jis. 

Profesinės sąjungos pirmininkas spėja, kad į Vaidotuose valyti bėgių galėjo būti pasiųsti du darbininkai. Vienas iš jų turėjo dirbti, kitas stebėti.

„Bet žinote, kaip būna. Šalta. Norėdami greičiau atlikti darbą, vyrai galėjo į darbus kibti kartu“,- svarstė pašnekovas.

 Panašaus darbo patirties turintis V.Ligeika sako, kad  valant sniegą, ledą  naudojamos priemonės skleidžia didelį triukšmą, todėl darbininkai dirba su ausinėmis. Todėl ir neišgirdo, kad atvažiuoja traukinys.

„Lietuvos geležinkeliams“ paskelbus optimizavimo programą  ir nutarus atleisti dalį žmonių V.Ligeika teigia užklausęs naujojo bendrovės vadovo Manto Bartuškos, ar tai nepakenks eismo ir darbų saugumui.

„Mes buvome patikinti, kad ne. Bet pirmadienio įvykiai liudija ką kita. Ar nenutiks taip, kad netrukus tik ir rankiosime pakelėse nudaužtus darbininkus?“ - liūdnai pajuokavo V.Ligeika.

Pasak jo, prieš pasikeičiant vadovybei „Lietuvos geležinkeliuose“ dirbo 10,5 tūkst. darbuotojų. Šiuo metu likę 7,5 tūkst. 

„Tai nereiškia, kad 3 tūkst. darbuotojų buvo išmesti į gatvę. Sumažintas administracijos aparatas, nemaža dalis perkelti į naujai įkurtas uždarąsias akcines bendroves. Tačiau prie bėgių dirbančiose brigadose dalis žmonių irgi buvo atleisti“, - kalbėjo pašnekovas. 

Darbuotojai instruktuojami

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ atstovo Manto Dubausko, tiek anksčiau, tiek dabar visi „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai instruktuojami darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais.

„Instruktavimą atlieka atitinkamus įgaliojimus turintis darbuotojas: padalinio vadovas, kelio meistras, brigadininkas ir kt. Anksčiau brigadininkai galėdavo atlikti instruktavimą tik  tokiu atveju, jeigu nebūdavo kelio meistro. Šiuo metu instruktavimą atlieka kelio meistrai", - sakė jis.

M.Dubausko teigimu, informacija, kad prie bėgių gali dirbti ne mažiau kaip 4 žmonių brigada, yra netiksli:

 „Darbus prie bėgių turi atlikti ne mažiau kaip du darbuotojai. Vienas iš jų privalo stebėti dirbančio kolegos darbą ir traukinių eismą, artėjant traukiniui – informuoti apie artėjantį traukinį. Šiandien įvykusio nelaimingo atsitikimo metu ant geležinkelio kelio dirbo du darbuotojai. Šiuo metu atliekamas nuodugnus nelaimės tyrimas.“

Pasak jo, „Lietuvos geležinkeliuose“ pirmiausia buvo mažinamas administracijos darbuotojų skaičius. Per metus visos LG grupės darbuotojų skaičius sumažėjo kiek daugiau nei dešimtadaliu.

Lietuvos geležinkelių“ sako, kad šios aplinkybės jam atrodo keistai 

Pirmadienį įvykusios nelaimės, kai valydami sniegą žuvo du „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai, aplinkybės bus ištirtos, tikina įmonės vadovas. Mantas Bartuška sako, kad šios aplinkybės jam atrodo keistai. 

„Šiandien (pirmadienį – BNS) ryte du darbuotojai išėjo atlikti savo funkcijų, kaip ir kiekvieną dieną. Šiandien nebuvo išskirtinių oro sąlygų, buvo profilaktiškai valomas sniegas. Du darbuotojai turėjo didelį darbo stažą – vienas dirbo 19, kitas 25 metus. Šiuo metu aplinkybės tiriamos, sieksime, kad visos detalės būtų išanalizuotos, jei būtų rasti neatitikimai, sieksime atsakomybės“, – pirmadienį spaudos konferencijoje kalbėjo M. Bartuška.

„Šis incidentas įvyko pamainos pradžioje, žmonės buvo patyrę. Aplinkybės yra keistos ir mes jas išanalizuosime“, – pridūrė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Pasak jo, traukinį vairavęs mašinistas po nelaimės buvo išleistas namo, jam ir žuvusių darbuotojų šeimoms suteikta psichologinė pagalba.

„Eismas vyko nedideliu greičiu, iki 25 km/h, kai leistinas greitis stotyse yra iki 40 km/h. (...) Net ir tokiu greičiu traukinio stabdymo greitis yra 200 metrų“, – įvykio aplinkybes komentavo M. Bartuška.

Vaidotų geležinkelio stotyje šalia Vilniaus „Lietuvos geležinkelių“ traukinys pirmadienį mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus. Dėl įvykio bendrovėje pradėtas vidinis tyrimas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.