Išvydę reklamą žmonės pakraupo: „Išnaudok vaikus dabar!”

„Išnaudok vaikus dabar! Knygeles skaityti galės, kai į pensiją išeis. Piešti saulutes galės su autokrautuvu, kai dirbs „Lidl“ sandėly. Svajoti, kai dirbs „Maximos“ kasoje“, – tokia reklama socialiniame tinkle „Facebook“ antradienį pasidalino Vilniuje įsikūrusi „Akinių išparduotuvė-Optika“. Įraše buvo raginama pristatyti būdus, kaip dar būtų galima išnaudoti vaikus, tačiau vietoj patarimų išparduotuvė sulaukė daugybės audringų reakcijų bei pasipiktinimo.

Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Optika ragino komentuoti ir dalintis įvairiais vaikų išnaudojimo būdais.<br>Lrytas.lt nuotr.
Šių metų vasario mėnesį audringų reakcijų sulaukė paskelbtas įrašas, kuriame buvo siūloma už akinius atsiskaityti natūra.<br>Lrytas.lt nuotr.
Šių metų vasario mėnesį audringų reakcijų sulaukė paskelbtas įrašas, kuriame buvo siūloma už akinius atsiskaityti natūra.<br>Lrytas.lt nuotr.
Šių metų vasario mėnesį audringų reakcijų sulaukė paskelbtas įrašas, kuriame buvo siūloma už akinius atsiskaityti natūra.<br>Lrytas.lt nuotr.
Šių metų vasario mėnesį audringų reakcijų sulaukė paskelbtas įrašas, kuriame buvo siūloma už akinius atsiskaityti natūra.<br>Lrytas.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Agnė Černiauskaitė

Apr 5, 2018, 1:53 PM, atnaujinta Apr 5, 2018, 4:26 PM

Dalijosi būdais, kaip išnaudoti vaikus

Toks keistas sprendimas buvo pasitelktas siekiant paskelbti nuolaidas akiniams. Optika aiškino, kad išnaudoti galima ne tik savo, bet ir kitų vaikus.

„Tegul nupiešia atsiskaitymo priemonę. Ne, pinigų padirbinėti mes neskatiname. Tegul nupiešia ne pinigus, o kitą, ką brangiausio nupiešti moka“, – taip įraše buvo skatinama siųsti vaikų piešinius ir už tai gauti nuolaidą akiniams.

Optika ragino komentuoti ir dalytis kitokiais vaikų išnaudojimo būdais. Verslininkai prie įrašo prikabino ir savo variantų: mažos mergaitės, kasančios sniegą, nuotrauką, kurioje buvo parašyta „Ievute, kruopščiau, ar nematai, kad palieki!“

Kitoje nuotraukoje mergaitė groja gitara, o šalia esantis užrašas skelbia: „Groti galėsi su savo anytos nervais, o dabar eik grindis išsiurbt!“

Dar viena nuotrauka vaizdavo užguitą mergaitę, badomą pirštais, o virš jos parašyta: „Ką daryti Austėjai, nurodykite jūs! Savo nuomonę galės, kai užaugs, delpi komentaruose pareikšt!“

Komentaruose po įrašu optikos parduotuvė sulaukė ir juoko, ir pasipiktinimo. Paklausti, ar tai pokštas, atstovai ironiškai teigė, kad iš tiesų viskas rimta: „Juokų čia nėra. Yra tik jūsų mintys. Jei jums atrodo, kad kai jūs užsimerkiate, išnyksta visos pasaulio problemos, tai čia ir akiniai nebepadės.“

Pripažino klaidą

Trečiadienį tokios reklamos iniciatoriai pripažino, kad reklama nepavyko ir visuomenė nesuprato jų žinutės. „Darom išvadą: postas – totalus pravalas. Tikimės, kad bent kažkas pasimokys iš svetimų klaidų. Nenorėjome nei pokštauti, nei pažeminti. Siekėme iškelti temą diskusijai, kad reklama nebūtų tiesiog banalus spamas, bet su pateikimu stipriai prašovėme“, – skelbė jie.

Visgi iš įrašo turinio neatrodo, kad parduotuvės atstovai pasimokys iš savo klaidų: jų teigimu, optika siekė gyvo bendravimo su žmonėmis ir ateityje taip pat bandys bendrauti su visuomene „gal ir neprofesionaliai padarytais, bet kuo mažiau sausais postais“. Ketvirtadienį ryte įrašo optikos socialinio tinklo paskyroje nebebuvo.

Apgalvota provokacija

Kaip portalui lrytas.lt teigė viešųjų ryšių ekspertas Arijus Katauskas, akivaizdu, kad optikos pirminė ir vėliausia reakcija buvo nukreipta ne į tai, ką sako pati žinutė, o į jos išviešinimą.

„Jie norėjo, kad žmonės pasipiktinę pradėtų dalytis ta žinute, apie ją diskutuotų. Kam optika įdomi? Turbūt siaurai daliai žmonių. Jie įlindo į sritį, kurioje patys nelabai suvokia ką šneka. Juk provokacijos yra viena, o socialinės provokacijos yra visai kita. Žinoma, visada atsiras žmonių, kurie sakys, kad jie turi teisę laisvai kalbėti, bet gal tada pasiūlykime ir prievartavimus, žudymus?“ – svarstė jis.

Eksperto nuomone, optika tiesiog bandė sukurti savitą įvaizdį ir kopijuoti kitas verslo įmones, tokias kaip restoranas „Keulė rūkė“, kurio savininkai garsėja įžūlia reklama. A.Katauskas pabrėžė, kad visuomenė itin kritiškai žiūri į socialines reklamas ir pastaruoju metu tampa nepakanti tokiems triukams.

„Tikslas pasiektas, tik klausimas, kaip reaguos visuomenė, matydama tokį besikartojantį elgesį. Ar ji privers optiką mėgautis gautais matomumo rezultatais, ar pradės bausti piktindamasi ir skatindama kitus žmones ten nesilankyti. Apskritai joks normalus verslas tokio triuko nedrįstų daryti“, – sakė jis.

Pasižymėjo ir anksčiau

Optikos išparduotuvė jau ne pirmą kartą sulaukė pasipiktinimo dėl provokuojančių įrašų socialiniuose tinkluose. Šių metų vasario mėnesį audringų reakcijų sulaukė paskelbtas įrašas, kuriame siūloma už akinius atsiskaityti natūra.

„Mėgsti nuotykius? Pasižymi drąsa? Patinka laisvė? Puiku! Atsiskaityk už saulės ar korekcinius akinius natūra.... na kad ir žuvimi“, – skelbiama įraše. Jis itin greitai pasklido socialiniame tinkle „Facebook“ ir komentatoriai pasmerkė tokią komunikaciją.

Situacija vėl panaši: arši diskusija ir galiausiai atsiprašymas, kuris ne tik neįtikino diskusijos dalyvių, bet ir dar labiau juos įsiutino.

Tuomet atsiprašydami komunikacijos atstovai rašė: „Apgailestaujame, jog ankstesnėje žinutėje nesugebėjome aiškiai perteikti unikalaus mūsų pasiūlymo, kokio kitose optikose niekur nerastumėte. Ir jeigu vietoj ypatingos vertės ir naudos jums ten įžvelgėte įžeidimą visai moterų giminei, tai atsiprašome.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.