„Rail Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki intermodalinio terminalo kainuos apie 55 mln. eurų

Geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpos nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio Kauno intermodalinio terminalo (KIT) naujame statybos konkurse mažiausią kainą pasiūlė „Hidrostatyba“ su partneriais „Leonhard Weiss RTE“ ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai pasiūlė darbus atlikti už beveik 55 mln. eurų.

Rail Baltica, europinė vėžė.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Rail Baltica, europinė vėžė.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 30, 2018, 10:36 AM

Pasak valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“, konkurso dalyvės pirmadienį surikiuotos pagal kainą, o mažiausia šįkart pasiūlyta kaina yra beveik 4 mln. eurų mažesnė nei pernai nutrauktame konkurse. Jeigu atsakingos institucijos, tarp jų ir Viešųjų pirkimų tarnyba, pritars šiam vertinimui, o kartu nebus skundų ar pretenzijų konkursui, bus pasirašoma darbų sutartis. 

Antroje vietoje pagal kainą rikiuojasi „Kauno tiltai“, konkurse dalyvavę kartu su Geležinkelio tiesimo centru. Jie pasiūlė beveik 900 tūkst. eurų didesnę kainą. Trečioje vietoje yra „A.C.B. “ ir „BMGS“, ketvirtoje – „Eurovia CS“ ir „Eurovia Lietuva“, penktoje – „Panevėžio keliai“, „Panevėžio statybos trestas“ ir „Šiaulių plentas“.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“, mažiausia ir didžiausia kainos skyrėsi apie 12 procentų.

„Įsitikinome, kad konkurencija pirkimuose duoda realią naudą – iš naujo paskelbus pirkimą, pavyko sutaupyti beveik 4 mln. eurų. Pabaigus darbus, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas“, – pranešime spaudai sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Pasak bendrovės, buvo iškilę abejonių dėl kai kurių įmonių pasiūlytų įkainių. Įmonių buvo prašoma pagrįsti savo pasiūlymus, todėl pirkimas užtruko ilgiau nei planuota.

Sutartį pasirašiusios bendrovės turės nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio KIT. Tokiu būdu nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestas „Rail Baltica“ geležinkelis bus sujungtas su Palemone esančiu krovinių terminalu. Į planuojamą darbų apimtį įeina naujo, 9 kilometrų ilgio, 1435 mm vėžės pločio kelio statyba ir esamo 1520 mm vėžės pločio geležinkelio rekonstrukcija. Taip pat du automobilių tuneliai, viadukas, triukšmą slopinančios sienelės, tvoros ir kiti sutartyje numatyti darbai.

„Lietuvos geležinkeliai“ naują konkursą paskelbė pernai birželį, pasiūlymus rangovai galėjo teikti iki praėjusio rugpjūčio. 

Įmonė pernai balandį nutraukė trijų ruožų statybos konkursus bei kelio rekonstrukcijos Kauno hidroelektrinės ribose konkursą, nes jų dalyviai pasiūlė didesnes kainas nei apskaičiavo „Lietuvos geležinkeliai“.

Tuomet atkarpos nuo Kauno iki Palemono statybos konkurse mažiausią (58,652 mln. eurų) kainą siūlė „Panevėžio kelių“ ir „Šiaulių plento“ konsorciumas. „Lietuvos geležinkeliai“ tada skaičiavo, kad šių darbų vertė turėtų būti 38 mln. eurų.

„Rail Baltica“ projektas integruos Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos  Europos Sąjunga. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti 2026 metais.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.