Jokio lojalumo: tarp mėgstamiausių prekės ženklų – tik vienas lietuviškas

Vos prieš kelerius metus į Lietuvos rinką įžengęs „Lidl“ šiandien yra antras labiausiai mėgstamų prekės ženklų šalyje. Labiausiai mėgstamas prekės ženklas Lietuvoje yra „Facebook“. Nei Latvijoje, nei Estijoje jis nėra taip aukštai reitinguojamas. Iš lietuviškų prekės ženklų į labiausiai mėgstamų dešimtuką pateko tik „Maxima“, kuris taip pat labai palankiai vertinamas tiek Latvijoje, tiek Estijoje.

Lietuviams labiausiai patinka užsienietiški prekių ženklai.<br> Lrytas.lt fotomontažas
Lietuviams labiausiai patinka užsienietiški prekių ženklai.<br> Lrytas.lt fotomontažas
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 1, 2018, 11:07 AM

Labiausiai mėgstamų prekės ženklų dešimtuką visose trijose Baltijos šalyse sudarė globalūs prekės ženklai tokie kaip „Youtube“, „Google“ ir „Swedbank“. Vietiniai prekės ženklai dažniausiai nepatenka į favoritų sąrašus (Latvijos dešimtuke nėra nė vieno vietinio prekės ženklo). Šiuo atžvilgiu Estija – išimtis. Mėgstamiausias estų prekės ženklas yra saldainių kompanija „Kalev“, į Estijos dešimtuką taip pat pateko tokie vietiniai prekių ženklai kaip nacionalinis transliuotojas „ERR“, mažmeninės prekybos tinklas „Selver“ ir kt.

Globalių technologijų milžinų – „Facebook“, „YouTube“ ir „Google“ – prekės ženklų populiarumas trijose Baltijos šalyse žymiai skiriasi. „Facebook“ Lietuvoje – labiausiai mėgstamas prekės ženklas, tuo tarpu Estijoje jis – tik dešimtoje vietoje, Latvijoje net nepatenka į dešimtuką. „Google“ penktoje vietoje tiek Lietuvoje, tiek Estijoje ir užima trečią vietą Latvijoje. „Youtube“ – trečias Lietuvoje, antras Estijoje ir septintas Latvijoje.

Kitaip sakant, „Alphabet“ kompanijai priklausantys „Google“ ir „Youtube“ prekės ženklai yra itin mėgstami visose Baltijos šalyse (lietuviai taip pat labai mėgsta ir „Gmail“ prekės ženklą), o „Facebook“ sulaukia nevienareikšmiškų vertinimų. Tikėtina, jog to priežastis yra pastaruoju metu su kompanija susiję skandalai.

Tyrimą Baltijos šalyse atliko „Kantar Emor“ ir „Kantar TNS“ tyrimų agentūros, priklausančios „Kantar“ grupei. „Nuo pat šio dešimtmečio pradžios, vietiniams prekėms ženklams su tarptautiniais prekės ženklais konkuruoti darėsi vis sunkiau. Tokioje konkurencinėje aplinkoje sėkmingai veikia tik estų rinkodaros ekspertai“, – teigia „Kantar Emor“ tyrimų ekspertas Aivaras Voogas.

Paskutinius ketverius metus, Lietuvoje mėgstamiausio prekės ženklo titulą visada turėjo arba „Google“, arba „Facebook“. Pastaruoju metu Lietuvoje taip pat greitai auga ir kiti technologijų bei medijų prekės ženklai.

Tiesa, stebėtina, kaip greitai nuo atėjimo į rinką iškilo „Lidl“ prekės ženklas – pernai, praleidęs rinkoje vos metus, jis jau užėmė septintą vietą, o šiemet pakilo į antrąją. Tiesa, į Latvijos ir Estijos rinkas „Lidl“ prekės ženklas dar neįžengė.

Latvijoje jau ketvirtus metus karaliauja „Swedbank“. Tuo tarpu praeityje antrą ar trečią vietą reguliariai užimdavęs „Laima“ prekės ženklas šiemet net nepateko į dešimtuką. Bendrai Latvijos dešimtuke yra daugiausia technologijų prekės ženklų – nuo „Samsung“ iki „Apple“ ar „Audi“.

Prekės ženklų populiarumo tyrimas buvo vykdomas šį balandį. Tyrimo metu apklausti 15–74 m. amžiaus Estijos, Latvijos ir Lietuvos gyventojai. Apklaustųjų skaičius nustatytas atsižvelgiant į trijų valstybių populiacijos skirtumus, tačiau kiekvienoje šalyje apklausta bent tūkst. respondentų. Į apklausą įtraukta virš 150 prekės ženklų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: esminiai pokyčiai Vilniaus oro uoste