Darbuotojų ieško su žiburiu – prie geležinkelio reikės 6 tūkst. lietuvių

Netrukus prasidėsiantis „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės projektavimas, o vėliau – statyba pareikalaus rekordinio kiekio įvairių specialybių darbuotojų. Tam „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda ruoštis iš anksto.

Per šalį  „Rail Baltica“ geležinkelis bus pradėtas tiesti 394 km ilgio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Per šalį  „Rail Baltica“ geležinkelis bus pradėtas tiesti 394 km ilgio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 6, 2018, 11:11 AM

Remiantis 2017 metais atlikta sąnaudų ir naudos analize, viso 870 km ilgio geležinkelio statybai trijose Baltijos šalyse prireiks apie 13 tūkst. įvairių profesijų darbuotojų, iš jų apie tūkstantį – geležinkelių ir kelių inžinieriai. Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių ir apie 6 tūkst. darbuotojų iš viso.

Pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 km ilgio „Rail Baltica“ geležinkelis.

Kad prasidėjus darbams nepritrūktų inžinierių, Susisiekimo ministerija kartu su projekto vykdytoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU). Numatoma bendradarbiauti tobulinant studijų programas ir praktinių užsiėmimų laboratorines bazes, planuojant studentų praktines užduotis. Taip pat moksleiviai bus skatinami rinktis kelių ir geležinkelių inžinieriaus profesiją.

Anot VGTU kelių katerdros vedėjo dr. Virgaudo Puodžiuko, toks projektas kaip „Rail Baltica“ yra puiki galimybė jauniems specialistams pasisemti patirties ir tapti vienais geriausių šios srities specialistų Europoje.

„Tokio masto projektai ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje įgyvendinami ne taip jau dažnai, dėl to skatinčiau visus abiturientus pagalvoti apie galimybę studijuoti geležinkelių ir kelių inžineriją, o vėliau prisijungti prie projekto įgyvendinimo. Įgiję neįkainojamos patirties „Rail Baltica“ projekte, jauni specialistai taps tikrais savo srities profesionalais, kuriems atsivers tolimesnės karjeros perspektyvos“, – sakė dr. V.Puodžiukas.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai – Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti – 2026 metais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.