Svarbių projektų pradžia – ant nosies. Bet ar bus kam dirbti?

Lietuvai pradėjus vykdymo etapus svarbiuose ir didelės apimties projektuose energetikos ir transporto infrastruktūros sektoriuose gali dar labiau sustiprėti specialistų trūkumo tendencija, pripažįsta šių sričių atstovai. Tačiau didesniam aukštos kvalifikacijos specialistų importui iš užsienio, panašu, dar nesirengiama – aukštos kvalifikacijos specialistų poreikis svarbiems Lietuvos projektams dar tiksliai neapibrėžiamas.

Prasidėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statybai vien Lietuvoje reikės apie 6 tūkst. darbuotojų, iš kurių bent 300 – inžinierių.<br> 123rf.com nuotr.
Prasidėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statybai vien Lietuvoje reikės apie 6 tūkst. darbuotojų, iš kurių bent 300 – inžinierių.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 9, 2018, 9:04 AM

Lietuvai, Latvijai, Estijai, Lenkijai ir Europos Komisijai pasirašius susitarimą dėl Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacijos su kontinentine Europa per Lenkiją iki 2025 m., energetikos sektoriaus ekspertai ir politikai džiaugiasi, kad tai leis Baltijos šalims atsijungti nuo rusiško tinklo ir taip užsitikrinti energetinę nepriklausomybę.

2016-2020 m. įgyvendinami 7 sinchronizacijai svarbūs projektai, 2021-2025 m. planuojami dar 9.

Litgrid“ generalinis direktorius Daivis Virbickas po susitarimo pasirašymo surengtoje spaudos konferencijoje sakė, kad tema dėl galimo specialistų trūkumo „jau seniai yra pamąstymuose“.

„Tačiau gąsdina problemos, o motyvuoja – iššūkiai. Mes tai priimame kaip iššūkį. Visada žinojome, kad tai bus Lietuvos rinkai nepakeliamas iššūkis. Tad taikomės į platesnę rinką – Lenkiją, Skandinaviją, Baltijos šalis“, – teigė D.Virbickas.

Pasak jo, kol kas sunku tiksliai pasakyti, kiek, kokių grandžių ir kokių specializacijų specialistų reikės. Tai spręs rangovai.

„Tačiau esant tinkamai geografijai tai nėra blogai“, – tikino D.Virbickas.

Vis dėlto praėjus savaitei „Litgrid“ komunikacijos vadovė Jurga Eivaitė naujienų agentūrai „Elta“ patikslino, kad, įmonės vertinimu, įgyvendinant sinchronizacijai svarbius projektus, Lietuvoje gali prireikti tik iki 10 projektų vadovų.

„Manome, kad neprireiks užsieniečių, Lietuvos rinkoje yra kompetentingų žmonių. Tai neturėtų turėti didelio efekto atlyginimams rinkoje, bent jau neturės staigaus poveikio natūraliai eigai“, – teigė J.Eivaitė.

Taip pat skaičiuojama, kad prasidėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statybai vien Lietuvoje reikės apie 6 tūkst. darbuotojų, iš kurių bent 300 – inžinierių.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška sakė, kad, įmonei vykdant stambius projektus, kol kas specialistų stygiaus nėra. Tačiau įsibėgėjus „Rail Baltica“ projektavimui ir statyboms, situacija gali keistis.

„Ateityje vykdant daug projektų, resursų klausimas gali kilti. Daug priklauso nuo to, kaip projektas bus planuojamas, kokiais etapais. Jeigu viskas statoma iškart, tai – viena, jeigu šiek tiek etapais – kitas būdas“, – spaudos konferencijoje yra sakęs M.Bartuška.

Pagal nustatytus parametrus, „Rail Baltica“ ilgis Estijoje bus 213 km, Latvijoje – 265, Lietuvoje – 392 kilometrų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.