Lenkai davė pažadą stipriai padidinti pervežimus Lietuvos geležinkeliais

Lenkija planuoja smarkiai didinti krovinių pervežimą Lietuvos geležinkeliais iš naftos koncerno „Orlen“ valdomos Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos į Lenkiją, teigia premjeras Saulius Skvernelis.

Dėl naftos produktų krovinių srautų į Lenkiją didinimo diskutuoti pradėta dar šių metų pavasarį.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Dėl naftos produktų krovinių srautų į Lenkiją didinimo diskutuoti pradėta dar šių metų pavasarį.<br>R.Jurgaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 5, 2018, 4:39 PM

„Kiek buvau informuotas ir šiandien tai aptarsime, Lenkija planuoja stipriai padidinti pervežimus iš Mažeikų gamyklos Lietuvos geležinkeliais į Lenkijos pusę. Aptarsime, kokios bus sąlygos“, – BNS trečiadienį sakė Lenkijoje viešintis Lietuvos Vyriausybės vadovas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS patvirtino, kad dėl „Orlen“ krovinių į Lenkiją srauto didinimo susitarta dar rugpjūtį, įmonėms pasirašius bendradarbiavimo susitarimą. Jis leidžia „Lietuvos geležinkeliams“ savo lokomotyvais gabenti naftos krovinius iš Mažeikių į Lenkiją.

„Dėl naftos produktų krovinių srautų į Lenkiją didinimo diskutuoti pradėta dar šių metų pavasarį. Tai yra susiję ir su išaugusia dyzelino paklausa Lenkijos vidaus rinkoje“, – BNS sakė M.Dubauskas.

Lietuvos geležinkeliai“ rugpjūtį skelbė, kad Lenkijos kryptimi per metus numatoma išgabenti kelis šimtus tūkstančių tonų „Orlen Lietuvos“ produkcijos. M.Dubauskas trečiadienį sakė negalintis tiksliau įvardinti planuojamo pervežti krovinių kiekio, tačiau teigė, kad jie yra „apčiuopiami“.

Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ perveža apie 9 mln. tonų „Orlen Lietuvos“ krovinių per metus, jie vežami tik Lietuvoje.

Popiet Krynicoje, kur vyksta ekonomikos forumas, suplanuotas S.Skvernelio susitikimas su „Orlen“ valdybos pirmininku Danieliu Obajteku.

Jiedu aptars, kaip sekasi įgyvendinti kovą Lietuvos Vyriausybės ir „Orlen“ pasirašytą bendradarbiavimo deklaraciją. Joje numatyta, kad Lenkijos bendrovė investuos į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą, nemažins darbo vietų, o Vyriausybė persvarstys viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) tarifus įmonei, išnagrinės galimybę tiesti produktotiekį į Klaipėdą.

Pasak S.Skvernelio, produktotiekio statybos projektas gali ir turi būti vystomas.

„Dabar dar lieka detalės dėl paties produktotiekio, kaip bus kompensuojami galimi „Lietuvos geležinkelių“ praradimai. Tiek „Lietuvos geležinkeliai“, tiek „Orlen“, tiek „Orlen Lietuva“, kiek žinau, vykdo sėkmingas derybas, kompensaciniai mechanizmai yra įvairūs“, – sakė Lietuvos premjeras.

Lenkijos atstovai nuo pat 2006 metų, kai „Orlen“ įsigijo tuometinę „Mažeikių naftą“, siūlė svarstyti produktotiekio tiesimą iš Mažeikių iki Klaipėdos uosto, per kurį „Orlen Lietuva“ eksportuoja nemažą dalį produkcijos.

Anksčiau skelbta, kad „Orlen Lietuva“ produktotiekį vertina apie 110-150 mln. JAV dolerių (apie 101-139 mln. eurų), o Vyriausybės prašyta paremti projektą. 2013–2014 metais blogiausius laikus savo veiklos istorijoje išgyvenusi „Orlen Lietuva“ 2014 metų vasarą sustabdė projektą teigdama, jog nesulaukė Lietuvos valdžios paramos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.