Lietuvoje vis dar tęsiasi elektroninių parduotuvių plėtra

Augant internetinės prekybos rinkos apimtims, Lietuvoje sparčiai didėja ir elektroninių parduotuvių skaičius.

 Pastaraisiais mėnesiais stebimas spartus bendro el. parduotuvių skaičiaus augimas, tačiau išlikti pavyksta ne visiems.<br> P.Mantauto nuotr.
 Pastaraisiais mėnesiais stebimas spartus bendro el. parduotuvių skaičiaus augimas, tačiau išlikti pavyksta ne visiems.<br> P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 30, 2018, 12:50 PM

Internetoparduotuves.lt duomenimis, spalio mėnesį šalyje jau veikė virš 600 internetinių parduotuvių, kai dar prieš porą mėnesių buvo suskaičiuojama apie 400. Vis dėlto šis skaičius nuolat kinta, todėl akivaizdu, jog įsitvirtinti pavyksta ne visiems.

Pricer.lt vadovo Arūno Vizicko teigimu, pastaraisiais mėnesiais stebimas spartus bendro el. parduotuvių skaičiaus augimas, tačiau išlikti pavyksta ne visiems.

„Nors interneto parduotuvių bendras skaičius auga, nemaža dalis jų ir išnyksta, nes kai kurie projektai nepasiseka.

Šiuo metu su partneriais iš internetoparduotuves.lt suskaičiavome 606 elektroninės prekybos dalyvius, o patį sąrašą nuolatos pildome.

Dar prieš 2-3 mėnesius sąraše buvo apie 400 parduotuvių, dar šiek tiek anksčiau – kiek virš 300. Žinoma, atsižvelgiame į tai, jog visą rinką nuskanuoti nėra lengva, todėl tikėtina, kad užfiksavome dar ne visas internetines parduotuves“, – teigia A. Vizickas.

Renkasi skirtingas priemones

Iš identifikuotų el. parduotuvių, pagal lankytojų srautus į jų puslapius, kas mėnesį sudaromi populiariausiųjų topai. A.Vizicko teigimu, pagal sąrašo viršuje esančius žaidėjus, galima pastebėti tam tikras tendencijas, leidžiančias jiems pakilti į viršų.

„Topo viršuje dominuoja stambios organizacijos. Prieš keletą metų prasidėjo didžiųjų fizinių parduotuvių persikėlimas į internetą. Tokios organizacijos ne tik turi daug patirties, reikalingos išlikti bei įsitvirtinti, bet ir pakankamai lėšų, kurias gali investuoti į reklamą, savo prekinio ženklo populiarumo didinimą.

Panašiai nutiko ir su stambiomis užsienio elektroninėmis parduotuvėmis, atėjusiomis į mūsų rinką. Tokie dalyviai jau žino, kaip iškilti į viršų, išmano rinkodaros procesus, o turimos lėšos leidžia daug investuoti į reklamą bei reikiamą infrastruktūrą“, – pasakoja pricer.lt vadovas.

Pašnekovo teigimu, mažesnės organizacijos įsitvirtinusios rinkoje, veikia originaliau bei naudojasi kitokiomis priemonėmis nei prekybos lyderiai.

„Tyrimai parodė, jog net 70 proc. pirkėjų fizinėse parduotuvėse, ypatingai pirkdami maistą, veikia impulsyviai. Persikėlus į internetinę erdvę, impulsyvumas dingsta ir neapgalvotų pirkinių skaičius nukrinta iki 30 proc.

Mažesnių apimčių organizacijos būtent tai ir išnaudoja – jos žino, jog internete pirkėjai domisi prekės specifikacijomis, lygina parduotuves tarpusavyje ir panašiai. Todėl jos daug investuoja į klientų aptarnavimą, stengiasi palaikyti mažas kainas bei taip pritraukti pirkėjų dėmesį“, – atskleidžia Arūnas Vizickas.

Svarbu – atsakingai parinkti partneriai

Orientavimosi į kliento poreikius naudą pastebi ir „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius. Jis teigia, jog sėkmingai el. parduotuvei reikia ne tik žinomumo, bet ir galimybės pasirūpinti visapusiškai sėkmingu apsipirkimu.

„Nors žinomumas internetinėms parduotuvėms svarbus kaip ir bet kokiam kitam verslui, visada reikia prisiminti, jog svarbiausia – klientas.

Pradedant konsultavimu apie skirtingas prekes ir baigiant jų pristatymu, kiekvienas žingsnis turi būti atliekamas nepriekaištingai, norint, jog klientas grįžtų apsipirkti dar kartą“, – sako Gabrielius Bilevičius.

Pasak G. Bilevičiaus, patikima siuntų bendrovė parduotuvių klientams duoda daugiau nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.

„Niekas nenori ilgai laukti užsakymo ar gaišti laiko važiuojant atsiimti prekės, todėl labai svarbu, jog daiktas būtų pristatomas greitai ir patogiai“, – pasakoja G.Bilevčiaus.

Jo teigimu, siuntų partnerius reikėtų rinktis ir pagal jų teikiamų paslaugų spektrą, atitikimą pirkėjų lūkesčiams: „Svarbu, kad klientas galėtų rinktis iš kelių pristatymo būdų, pavyzdžiui, pristatymo kurjeriu, į siuntų terminalą ar siuntų tašką, taip pat – turėtų galimybę sekti siuntos kelią, numatyti siuntos pristatymo laiką kuo tiksliau.

Visa tai – papildomos tam tikrų siuntų bendrovių teikiamos paslaugos, tad el. parduotuvei, renkantis siuntų partnerius, būtina atkreipti dėmesį ir į tai, mat tai svarbu jų klientams“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.