Po konkurso – įtarimai

Alytiškiams rengiame Kalėdų dovaną – naują viešąjį transportą. Taip paskelbė Alytaus viešojo transporto konkursą laimėjusi bendrovė. Tačiau kiti konkurso dalyviai tikino, kad jis vyko pažeidžiant įstatymus.

Konkursas dėl keleivių vežimo Alytuje kai kuriems dalyviams sukėlė įtarimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Konkursas dėl keleivių vežimo Alytuje kai kuriems dalyviams sukėlė įtarimų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

2018-12-13 10:27, atnaujinta 2018-12-13 10:31

„Kad šios sutartys būtų pasirašytos tinkamai, užtikrinant geriausias sąlygas miesto gyventojams ir svečiams, darniai dirbo didelė savivaldybės specialistų komanda“, – sakė Alytaus miesto meras Vytautas Grigaravičius.

Bet dabar dėl šių sutarčių užsisuko procesai teismuose.

Sukėlė daug įtarimų

Vasaros pabaigoje Alytaus miesto savivaldybės skelbto transporto paslaugų viešojo pirkimo skaidrumas sukėlė abejonių jame dalyvavusiam įmonių „Transrevis“ ir „Multivanas“ konsorciumui.

„Kai kurie veiksmai leidžia manyti, kad vieni konkurso dalyviai apie būsimą viešąjį pirkimą galimai sužinojo anksčiau negu kiti ir turėjo išskirtinę galimybę jam ruoštis iš anksto“, – teigė bendrovės „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus.

Teigiama, kad konkursą su partneriais laimėjusi „Kautra“ autobusų, kurie turėtų kursuoti Alytuje, pirkimo sutartį sudarė dar 2017 metais, nors savivaldybė viešąjį pirkimą paskelbė tik 2018-ųjų vasaros pabaigoje.

Be to, anot kitų dalyvių, nugalėtojai savo pasiūlyme visai nepateikė informacijos apie autobusų gamybos metus, o pateiktose sutartyse nustatyti autobusų pristatymo terminai buvo praleisti. Tačiau savivaldybei tai įtarimų nesukėlė, o vykdant pirkimo procedūras bendrovėms skirti maksimalūs balai.

„Siekiame, kad viešojo pirkimo procesai būtų skaidrūs, o sąlygos vienodos visiems jo dalyviams.

Todėl esant akivaizdiems viešojo pirkimo procedūrų pažeidimams klausimą dėl Alytaus miesto savivaldybės priimtų sprendimų keliame ieškinyje teismui“, – sakė įmonės „Transrevis“ teisininkas Tomas Baršauskas.

Siūlė steigti bendrą įmonę

Alytaus mieste gyventojus reguliariais maršrutais lig šiol vežė 15 vietos smulkiųjų vežėjų įmonių.

Viena stambiausių šią paslaugą teikė aštuoniais 2013 metų gamybos autobusais.

„Kreipėmės į Alytaus savivaldybę su įvairiais pasiūlymais dėl permainų ir mūsų teikiamos paslaugos tobulinimo, registravome pasiūlymus raštu, bet miesto meras nė karto nerado laiko su mumis susitikti“, – pasakojo bendrovės „Multivanas“ direktorius Vaclovas Karalevičius.

Pasak jo, smulkieji verslininkai Alytaus savivaldybei teikė pasiūlymą steigti bendrą įmonę, kurią savivaldybė pati galėtų labiau kontroliuoti, nes vieša keleivių vežimo paslauga – itin opi sritis tiek gyventojams, tiek smulkiajam verslui.

„Savivaldybei taip pat siūlėme skelbti viešojo transporto paslaugos pirkimo konkursą suskirstant į 2 arba 3 paketus, kad būtų didesnė konkurencija ir jame galėtų dalyvauti smulkusis verslas. Iš to būtų laimėję ir gyventojai“, – pasakojo V.Karalevičius.

Bet viešojo konkurso sąlygos buvo neįkandamos vietos vežėjams. Pavyzdžiui, reikalavimas dėl metų apyvartos – 1,6 mln. eurų.

„Mūsų bendrovėje ji tesiekia 800 tūkstančių eurų. Jokių galimybių dalyvauti šiame viešajame pirkime neturėjo ir kitos, dar smulkesnės, vietinių vežėjų įmonės“, – teigė „Multivano“ vadovas.

Lapkričio 23 dieną Alytaus savivaldybės pasirašyta sutartis su naujuoju vežėju įsigalios mažiau nei per mėnesį – gruodžio 21-ąją.

„Iš Alytaus savivaldybės, kuri nutraukia sutartis su dabartiniais vežėjais nepaisydama įstatymuose nustatytų terminų, daugiau kaip 100 darbuotojų sulaukė Kalėdų dovanos – bedarbio statuso.

Kartu su senais autobusais nurašomi ir jais alytiškius vežioję darbuotojai. Tokį skubėjimą būtų galima paaiškinti nebent artėjančiais savivaldos rinkimais“, – spėjo „Transrevio“ teisininkas T.Baršauskas.

Turi atleisti darbuotojus

Šiuo metu 15 viešojo transporto paslaugas teikiančių bendrovių, su kuriomis Alytaus miesto savivaldybė nutraukia sutartis, priverstos stabdyti veiklą ir atleisti vairuotojus, administracijos darbuotojus, nes daugumai jų iki šiol aptarnaujami maršrutai mieste buvo vienintelis pajamų šaltinis.

Teigiama, kad savivaldybės sutartys su dabartiniais vežėjais nutraukiamos nepaisant Civiliniame kodekse nustatyto reikalavimo apie tai informuoti ne mažiau kaip prieš 30 dienų. Taip pat nepaisoma ir Darbo kodekse nustatytų grupės darbuotojų atleidimo terminų, atsižvelgiant į darbuotojų amžių ir statusą.

Pavyzdžiui, darbuotojus, kurie augina vaiką iki 14 metų, bei tuos, kuriems iki įstatymų nustatyto senatvės pensijos amžiaus yra likę mažiau kaip penkeri metai, reikia įspėti prieš du mėnesius, o darbuotojus, kuriems iki įstatymų nustatyto senatvės pensijos amžiaus liko mažiau kaip 2 metai, – prieš tris mėnesius.

„Tokios jautrios socialinės grupės negali būti informuojamos apie darbo netekimą prieš 20 dienų.

Šis atsakingas žingsnis turėjo būti žengtas bent jau prieš pusę metų iki sutarčių nutraukimo su vežėjais“, – tvirtino „Multivano“ vadovas V.Karalevičius. (LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.