„Maximos“ vadovė: daug keitėmės, tačiau dar labiau stengsimės dėl klientų

Nors šiais metais lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ intensyvios plėtros nevykdė, tačiau įgyvendino nemažai reikšmingų pokyčių, kurie palietė tiek tinklo pirkėjus ir tiekėjus, tiek ir darbuotojus. „Maximos“ generalinė direktorė Kristina Meidė teigia, kad nors ateinantys metais bus nuosaikaus augimo metai, tačiau naujovių ir pokyčių žadama ne mažiau nei šiemet.

  „Maximos“ generalinė direktorė Kristina Meidė.<br> T.Bauro nuotr.
  „Maximos“ generalinė direktorė Kristina Meidė.<br> T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-12-21 16:47, atnaujinta 2018-12-21 16:51

Šiais metais „Maximos“ parduotuvių tinklas nesiplėtė. Ar tai reiškia, kad intensyvesnės plėtros galima tikėtis ateinančiais metais?

Šiuos metus užbaigėme parduotuvių atidarymų maratonu, tačiau daugiausiai – 13 parduotuvių – buvo atidarytos po atnaujinimo. Naujų parduotuvių šiemet atidarėme 5. „Maximos“ parduotuves atidarome ne tik didmiesčiuose, bet ir mažesniuose miesteliuose, nes poreikis patogiai apsipirkti šalia namų auga visoje šalyje.

2019 m. mažmeninės prekybos sektoriuje matome kaip nuosaikesnio augimo metus. Tai lems ir prognozuojamas ciklinis ekonomikos augimo lėtėjimas ir suaktyvėsianti vidinė sektoriaus konkurencinė aplinka. Tad ateinančiais metais, kaip ir šiemet, daugiau dėmesio skirsime jau veikiančių parduotuvių atnaujinimui, modernizavimui, savitarnos kasų plėtrai, energetinio efektyvumo sprendimų diegimui bei naujos apsipirkimo patirties kūrimui.

Kurie šiuometiniai pokyčiai buvo svarbiausi?

Svarbiausi veiksmai, kurių šiemet ėmėmės, palietė visas mums svarbiausių žmonių grupes: darbuotojus, klientus ir tiekėjus.

Atsižvelgdami į klientų susirūpinimą dėl kainų, šį rugsėjį dvigubai išplėtėme kampanijos „Mažos kainos garantija“ prekių sąrašą ir šiuo metu stebime bei užtikriname mažas jau 2 tūkst. perkamiausių prekių kainas. Skaičiuojame, kad nuo kampanijos „Mažos kainos garantijos“ starto 2017 metų vasario mėnesį, šiandien mūsų pirkėjai, pirkdami šios kampanijos ženklu pažymėtas prekes, jau sutaupė virš 25,5 mln. eurų. Bent vieną kampanijos prekę įsigijo daugiau nei 1,7 mln. pirkėjų.

Taip pat sukūrėme ir 10 pigiausių prekių krepšelį, kurio kaina šiandien siekia vos 5,80 euro.

Nemažai investavome ir į apsipirkimo patirties kūrimą: naujus atsiskaitymo būdus, savitarnos kasų plėtrą. Šiais metais įdiegėme 74 naujas savitarnos kasas ir pastebime, kad jomis besinaudojančių klientų dalis auga.

Savo darbuotojams taip pat pristatėme daug naujovių. Pirmiausia norisi paminėti gerą žinią, jog nuo gruodžio pabaigos 9,5 mln. eurų didiname atlygio fondą, o šio pokyčio efektą pajaus apie 90 proc. mūsų kolegų.

Kita svarbi naujovė – išplėsta ir veikianti motyvacinė sistema, kuri tiek parduotuvių, tiek maisto gamybos, tiek ir logistikos srityse dirbantiems darbuotojams leidžia užsidirbti papildomai. Išties, džiugu, kad sistema veikia – skaičiuojame, kad vien per šiuos metus motyvacinės sistemos pagrindu darbuotojams buvo išmokėta daugiau nei 2,4 mln. eurų. papildomų priedų.

Toliau nuosekliai investuojame į savo darbuotojų ugdymo programas bei specialistų rengimą. Šiemet vidiniams ir išoriniams mokymams esame skyrę daugiau nei 300 tūkst. eurų. Daugiausiai mūsų darbuotojai dalyvavo mokymuose apie klientų aptarnavimą. Matome, jog rinkoje trūksta profesionalių mėsininkų ir konditerijos meistrų. Todėl nusprendėme juos rengti patys – įsteigėme „Meistrų mokyklą“, kurią jau šiemet bus pabaigę 33 nauji mūsų kolegos.

Plėtėsi ir mūsų tiekėjų ratas – į „Maximos“ parduotuves savo prekes pradėjo tiekti 40 naujų tiekėjų iš Lietuvos.

Šiais metais pirmą kartą atlikome tiekėjų apklausą, kuri parodė, jog mūsų partnerystė yra vertinama palankiai. Tačiau visada yra kur tobulėti.

Norėdami sustiprinti bendradarbiavimą su tiekėjais, pristatėme jiems 7 įsipareigojimus. Tarp jų paminėtas ir siekis būti dar atviresniems formuojant ir peržiūrint asortimentą, pažadas išlaikyti lietuviškų prekių kiekį asortimente, skatinti ir palaikyti tiekėjus, įgyvendinančius tvarios ir socialiai atsakingos veiklos principus bei iniciatyvas.

Šiemet „Maximos“ tinklo parduotuvės per šv. Kalėdas nedirbs. Kas paskatino priimti tokį sprendimą?

Atsižvelgdami į darbuotojų nuomonę, šiemet nusprendėme, kad visos mūsų parduotuvės per šv. Kalėdas nedirbs, o šventinių dienų išvakarėse – dirbs trumpiau nei įprastai.

Nors toks sprendimas gali pasirodyti itin paprastas, tačiau jis yra ir nemenkas iššūkis – mat šventiniu laikotarpiu pirkėjų tikrai nesumažėja. Todėl stengsimės daryti viską, kad kiekvienas mūsų parduotuvių lankytojas šventėms galėtų pasiruošti be rūpesčių.

Ko laukti „Maximos“ klientams 2019 metais?

Įdomių naujovių tikrai netrūks.

Ambicingas, tačiau įdomus projektas bus Vilniaus „Akropolyje“ veikiančios „Hyper Maximos“ atnaujinimas. Esame išsikėlę tikslą atnaujinti šią parduotuvę vos per 4 mėnesius. Tačiau tai nebus paprastas atnaujinimas. Šio projekto apimtyje – ir visiškai nauja, dar niekur Baltijos šalyse neregėta parduotuvės koncepcija. Esu tikra, kad visi į atnaujintą Vilniaus „Akropolio“ „Maximą“ užsukusieji liks maloniai nustebinti.

Ateinančiais metais taip pat plėsime savitarnos kasų skaičių. Rūpinamės, kad apsipirkimas mūsų parduotuvėse klientams būtų malonus ir paprastas. Greitas atsiskaitymas už prekes – vienas pagrindinių patogumų, kurio pirkėjai visada tikisi.

Atliktoje lojalių pirkėjų apklausoje 3 iš 4 mūsų pirkėjų sako, jog norėdami atsiskaityti už prekes, renkasi savitarnos kasas. Šiandien 86 „Maximos“ parduotuvėse veikia 480 savitarnos kasos. Kitais metais šis skaičius reikšmingai išaugs.

Ir vienas pagrindinių veiksmų – nuo kitų metų pradžios išskirtinį dėmesį skirsime klientų aptarnavimo kokybės gerinimui. Dar daugiau dėmesio skirsime darbuotojų mokymams. O klientus – kviesime mums duoti grįžtamąjį ryšį. Lauksime visų klientų atsiliepimų ir norėdami juos gauti, patys į juos kreipsimės. Svarbiausia, kviesime klientus jų išsakytų problemų sprendimus įvertinti, nes mes – norime tobulėti.

Siekiame tapti labiausiai visuomenėje vertinamu prekybos tinklu. Akivaizdu, kad šią viziją paversti tikrove galime tik dar labiau dirbami klientams, įsiklausydami į jų nuomonę, kurdami naują klientų aptarnavimo ir darbuotojų bendradarbiavimo kultūrą bei plėtodami ir kurdami partnerystes su Lietuvos tiekėjais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.