Neįstrigti per Kalėdas: kaip oro linijų bankrotai atsilieps skrydžiams?

Kylančios kuro kainos, profesionalių pilotų trūkumas, politinė nežinia dėl artėjančio „Brexito“, oro kontrolierių streikai, sujaukę intensyvų vasaros sezoną, ir labai arši konkurencija, ypač pigių skrydžių sektoriuje, kelia įtampą net ir stipriausioms Europos oro linijoms, teigiama pranešime. 

 Daugiausiai oro linijų bankrutuoja rudenį ir žiemą, kai po intensyvaus vasaros sezono stipriai sumažėja keleivių srautai. <br>V.Balkūno nuotr.
 Daugiausiai oro linijų bankrutuoja rudenį ir žiemą, kai po intensyvaus vasaros sezono stipriai sumažėja keleivių srautai. <br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 23, 2018, 9:54 PM

Kylančios kuro kainos, profesionalių pilotų trūkumas, politinė nežinia dėl artėjančio „Brexito“, oro kontrolierių streikai, sujaukę intensyvų vasaros sezoną, ir labai arši konkurencija, ypač pigių skrydžių sektoriuje, kelia įtampą net ir stipriausioms Europos oro linijoms, teigiama pranešime. 

Neseniai daugiausiai keleivių žemyne skraidinančios kompanijos „Ryanair“ vadovas Michaelas O'Leary'is paskelbė, kad „šią žiemą bus daugiau, didesnių kompanijų bankrotų“. Tačiau net ir pats „Ryanair“ savo finansinėje ataskaitoje nurodo 7 proc. smukusį pelną, kaltindamas išaugusias kuro kainas, oro kontrolierių streikus bei itin žemas bilietų kainas, rašoma pranešime. 

Tiesa, vieną svarbų įtampos šaltinį Airijos bendrovė nutyli, teigia ekspertai: anksčiau garsėję požiūriu „greičiau pragaras užšals, nei pripažinsime profsąjungas”, pastaruosius dvejus metus „Ryanair“ intensyviai bendrauja ir derasi su lėktuvų įgulų atstovais. 

Oro linijos jau dabar itin aršiai konkuruoja dėl patyrusių pilotų, siūlydamos geresnes darbo sąlygas ir didesnius atlyginimus.

Toms oro linijoms, kurios žiemos sezonu nesurenka keleivių, kaštai augantiems atlyginimams tampa vis rimtesniu iššūkiu“, - pranešime teigia pilotų įdarbinimo agentūros Aviationcv.com vadovė Skaistė Knyzaitė. 

Ji taip pat pabrėžia, kad daugiausiai oro linijų bankrutuoja rudenį ir žiemą, kai po intensyvaus vasaros sezono stipriai sumažėja keleivių srautai. 

Tad sunkiai žiemos sezonui ruošiasi net ir galingiausi žemyno oro vežėjai, tačiau jų pastangos nebūtinai atsipirks, apibendrinama pranešime. Gruodžio 12 dieną vykusios Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) konferencijos metu, organizacijos pirmininkas Alexandre'as de Juniacas diplomatiškai užsiminė, kad oro linijų bankrotų tikimasi dar daugiau. O jau gruodžio 18 dieną veiklą stabdanti paskelbė dar viena - šįkart Belgijos oro linija „VLM
Airlines“. Ateities nežinia šiuo metu gaubia ir „WOW Air“ bei „Air Belgium“, rašoma pranešime. 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.