Vežėjai iš Rytų Europos nusiteikę kovoti: „Kitaip dešimtys tūkstančių žmonių praras darbą“

Priešais Europos Parlamentą Briuselyje vežėjai iš Vidurio ir Rytų Europos, įskaitant Lenkiją, organizuoja protestą prieš sugriežtintas tarptautinio transporto taisykles.

 Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jan 11, 2019, 6:28 AM

Tačiau Parlamente, Transporto komitete, dėl naujų taisyklių turi būti balsuojama. Tuo darbas nesibaigs, tačiau tai bus dar vienas žingsnis siekiant jas patvirtinti, rašo gazeta.pl.

Lenkijai tai yra esminis klausimas, kadangi ji turi vieną didžiausių transporto parkų Europos Sąjungoje. Sugriežtinus taisykles padidės sąnaudos ir biurokratiniai reikalavimai, nukentės mūsų transporto įmonės, teigia portalas.

Siūloma tarptautiniam transportui taikyti griežtas darbuotojų komandiravimo taisykles. Kalbama apie fiksuotą minimalų darbo užmokestį, priedus, taikomus šalyje, kurioje pervežami kroviniai. Tai neturėtų būti taikoma tik dvišaliams pervežimams. Be to, siūloma sugriežtinti perkrovimo, vairuotojų važiavimo ir poilsio laiko bei kabotažo taisykles. Pasak Lenkijos EP narių, tai labai padidins išlaidas ir daugelį įmonių gali privesti prie bankroto.

Lenkijos valdančiajai Teisės ir teisingumo partijai priklausantis EP narys Kosma Złotowskis Lenkijos radijui sakė, kad tai yra protekcionistinis veiksmas. „Norima eliminuoti konkurentus – vežėjus iš Rytų Europos. Konkurencija išaugo, yra didelė, aukštos kokybės ir todėl Vakarų Europa nori ją panaikinti“ – pridūrė K. Złotowskis.

O Piliečių platformos partijai atstovaujanti EP narė Danuta Jazłowiecka sakė, kad šie sprendimai apsunkins vežėjų darbą ir apribos vairuotojų galimybes, nes komandiruojant darbuotojus teks susidurti su didžiule biurokratija ir būtinybe žinoti valstybės, į kurią siunčiami darbuotojai, darbo teisę, įskaitant kolektyvines sutartis.

„Šitos kolektyvinės sutartys kartais susideda iš 700 puslapių. Tai labai detalūs įrašai apie tai, kaip turi atrodyti darbo pobūdis. Ją išversti, suprasti, žinoti konkrečios šalies darbo teisę yra labai sunku. Mums svarbu, kad tarptautinis transportas, kuris yra pats dinamiškiausias ir mobiliausias, nebūtų siejamas su komandiravimu“, – aiškino D.Jazłowiecka.

 „Dešimtys tūkstančių žmonių neteks darbo“

Trečiadienį Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzejus Adamczykas Europos Parlamente bandė pasiekti, kad taisyklės būtų sušvelnintos. Jis sakė, kad, jei siūlomi sprendimai įsigalios, dešimtys tūkstančių darbuotojų neteks darbo, o tai daugiausia palies mažas įmones. „Gali būti prieita iki masinės šių bendrovių likvidacijos. Negalime leisti, kad tai įvyktų “, – pridūrė ministras.

Po šiandienos balsavimo Transporto komitete išvados bus perduotos Europos Parlamento plenarinei sesijai, o tada EP nariai apsispręs dėl derybų su valstybėmis narėmis.  Nuo šių derybų rezultatų priklausys galutinė reglamento redakcija dėl tarptautinio transporto vairuotojų komandiravimo.  

Vežėjai protestuoja

Prieš planus sugriežtinti taisykles priešais Europos Parlamentą protestuos mūsų regiono vežėjai, įskaitant lenkus, kurie kelia aliarmą, kad Vakarų Europa nori juos pašalinti iš rinkos.

„Jei yra sunku konkuruoti su Lenkijos, Bulgarijos ar Rumunijos vežėjais, juos reikia eliminuoti įstatymu, kuris jiems pakenks, o sustiprins konkurentus iš Vokietijos ar Prancūzijos. Norite konkuruoti su mumis – imkitės darbo!“ – sakoma Lenkijos vežėjų pareiškime.

Vežėjai protestuoja

Europos Parlamento Transporto komitetui balsuojant dėl Europos Sąjungos Mobilumo paketo, Rytų Europos vežėjai ketvirtadienį surengė protesto mitingus Briuselyje.

„Protestas vyksta, pilna Liuksemburgo aikštė prieš parlamentą, vyksta mitingas, pagrinde bulgarų vežėjai dalyvauja, ir tuo pat metu Transporto komitete vyksta balsavimas dėl Mobilumo paketo pataisų“, – BNS telefonu iš Briuselio teigė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Proteste dalyvavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos. Protesto akciją organizavo Bulgarijos vežėjų asociacija.

Susirūpinimą vežėjams kelia Mobilumo paketo modelis, numatantis skirtingas komandiravimo sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba tarptautiniu mastu ir dvišaliu pagrindu, taip pat  reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį.

„Linavos“ teigimu, vien tik šio reikalavimo įgyvendinimui vairuotojai kelyje užtruks ištisas savaites, be to, vilkikai bus priversti nuvažiuoti iki 45-75 proc. ilgesnį atstumą, sumažės pervežimų sektoriaus veiklos efektyvumas, o anglies dvideginio išmetimas į atmosferą padidės 100 tūkst. tonų. 

ES rengiamu Mobilumo paketu siekiama reglamentuoti kelių transporto vežėjų galimybes verstis profesine veikla, pateikimą į krovinių vežimo rinką, nustatyti vairuotojų komandiravimo, poilsio laiko ir kitas socialines taisykles.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: prezidento rinkimai – ko nemato Vilniaus burbulas?