Rusų aludariai atkuto, užtat stipraus alkoholio gamintojai nukabinę nosį

Po ilgos pertraukos alaus paklausa Rusijoje išaugo – taip paskelbė „Carlsberg Group“. Aludariai tai sieja su pernai čia vykusiu pasaulio futbolo čempionatu.

 „Baltika“ pavadintas alaus daryklas Rusijoje valdanti „Carlsberg Group“ neblogus rezultatus aiškino karšta vasara ir tuo, kad Rusijoje daugiau nei mėnesį vyko pasaulio futbolo čempionato rungtynės.<br> „Reuters“/„Scanpix“ nuotr. 
 „Baltika“ pavadintas alaus daryklas Rusijoje valdanti „Carlsberg Group“ neblogus rezultatus aiškino karšta vasara ir tuo, kad Rusijoje daugiau nei mėnesį vyko pasaulio futbolo čempionato rungtynės.<br> „Reuters“/„Scanpix“ nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 12, 2019, 1:56 PM

Alaus gamintojų optimizmą patvirtino ir statistikos duomenys – pernai Rusijoje išvirta 7,74 mlrd. litrų alaus, arba 2,5 procento daugiau nei 2017-aisiais.

Rinkos tyrimų kompanijos „Nielsen“ teigimu, šio gėrimo paklausa prekybos vietose išaugo net 7,5 proc., todėl daugiau teko importuoti.

Tuo metu Nacionalinė vartotojų teisų gynimo sąjunga paskelbė, kad degtinės gamyba susitraukė 1,5 proc., brendžio – 3 proc., o paprasčiausio spirito – net dešimtadaliu.

Baltika“ pavadintas alaus daryklas Rusijoje valdanti „Carlsberg Group“ neblogus rezultatus aiškino karšta vasara ir tuo, kad Rusijoje daugiau nei mėnesį vyko pasaulio futbolo čempionato rungtynės.

Įprasta, kad per tokius renginius alaus paklausa smarkiai išauga.

Iš aludarių šias pirmenybes rėmė „Anheuser-Busch InBev“. Ji neatskleidė, kaip pasikeitė pardavimo rodikliai Rusijoje.

Tačiau oficialiose ataskaitose teigiama, kad šios šalies alaus apyvarta už JAV ribų praėjusiais metais išaugo.

Tačiau tai – gal net ir ne pagrindinės alaus gamintojų atsigavimo Rusijoje priežastys. Mat 2018-aisiais pirmą kartą per daugybę metų šalies valdžia nei didino akcizų, nei įvedė naujų prekybos ar kitokių draudimų.

Tokie pokyčiai aludarius vargino ištisą dešimtmetį, per kurį akcizas alui padidėjo net septynis kartus.

Rusijos statistikos tarnybos duomenimis, dėl to šio gėrimo gamyba susitraukė maždaug trečdaliu. Tačiau pernykštė ramybė lėmė atsigavimą, nors ir nedidelį.

Be to, vis daugiau verdama ir parduodama vadinamojo „craft“ alaus, steigiami jį siūlantys restoranai ir barai, o tai irgi prisideda prie rinkos augimo.

Tačiau viena kregždė – dar ne pavasaris.

Taip aiškino „Baltika“ strategijos ir verslo plėtros direktorius Pavelas Jerankevičius. Jis atsisakė prognozuoti, kaip seksis aludariams šiais metais.

Pasak jo, aludarių verslo lūžis Rusijoje dar neįvyko, todėl labai svarbu, kad valdžia nesiimtų kokių nors griežtesnių reguliavimo priemonių.

O apie tokias buvo svarstoma kone visus 2018-uosius.

Finansų ministerija ketina sudaryti alaus gamintojų registrą ir įvesti daug griežtesnes produkcijos apskaitos sąlygas.

Aludariai tokius reikalavimus vadina perdėtais.

Kuo tai baigsis, turėtų paaiškėti iki šalies parlamento vasaros atostogų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.