Vyksta parengiamieji darbai
Kaip paaiškino „Lietuvos geležinkelių“ Infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski, kol kas vyksta tik parengiamieji darbai, kurių metu geležinkelio ruože tvarkoma teritorija, kasamas gruntas, kertami medžiai, įrengiamos laikinos sandėliavimo aikštelės statybinėms medžiagoms.
Pagrindinius darbus planuojama pradėti po šaltojo metų periodo. Jų metu 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
Vieni svarbiausių darbų atkarpoje Kaunas-Palemonas bus vykdomi unikaliame XIX amžiuje iškastame Kauno geležinkelio tunelyje, kuriame bus įrengta sugretinto europinės ir plačiosios geležinkelio vėžių geležinkelio atkarpa.
Pagerės eismo sąlygos
Palemono stotyje bus įrengta nauja požeminė pervaža automobiliams, ją pastačius bus uždaryta esama požeminė pervaža. Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.
„Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, geležinkelio ruožą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stočių numatyta aptverti metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams“, – aiškino K.Sankovski.
Baigus darbus pagerės susisiekimas per rekonstruojamą geležinkelio ruožą: tarp Kauno ir Palemono stočių, būsimo rytinio Kauno aplinkkelio trasoje, bus įrengta požeminė automobilių pervaža, požeminis pėsčiųjų perėjimas, taip pat įrengtas tunelis, skirtas specialiajam transportui bei pėstiesiems.
Geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais „Leonhard Weiss RTE“ ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020-aisiais.
„Lietuvos geležinkeliai“ netrukus planuoja užbaigti rangovo atrankos konkurso procedūras ir kitoje svarbioje „Rail Baltica“ atkarpoje, sujungsiančioje Rokus su Palemono intermodaliniu krovinių terminalu.
Pastaroji atkarpa paskutinė, užbaigsianti svarbų „Rail Baltica“ ruožą Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas.
Strateginė geležinkelio jungtis
Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius
„Pastačius strateginę geležinkelio jungtį, kuria bus atvestas europinės vėžės geležinkelis nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno intermodalinio terminalo, Palemone pilnu pajėgumu veiks didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas. Tai leis sudaryti infrastruktūrines sąlygas didinti vienos efektyviausių krovinių transportavimo būdų – intermodalinių vežimų – apimtis.
Kauno mazge sėkmingai atlikti rangos darbai sudarys sąlygas tęsti „Rail Baltica“ projektą Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos kryptimi nuo Palemono į šiaurę bei ateityje – ir į Vilnių.
Įgyvendinant užsibrėžtus tikslus, bendrovė vykdo teritorijų planavimą ir techninį projektavimą visoje „Rail Baltica“ linijoje Lietuvoje“.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.