Renkantis profesiją svarbiausia – būsimas atlyginimas

Artėjant studijų pasirinkimo metui aiškėja, jog auganti aviacijos rinka tampa vis patrauklesnė karjeros galimybių ieškančiam jaunimui. Tyrimo duomenimis 52% 16-25 metų jaunimo piloto profesija atrodo patraukli ir net 56%, gyventojų turinčių vaikų iki 20 metų amžiaus, palaikytų ir skatintų rinktis piloto profesiją, jei vaikas turėtų tam polinkį.

 „BAA Training“ studentai
 „BAA Training“ studentai
 „BAA Training“ studentai
 „BAA Training“ studentai
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 4, 2019, 2:27 PM, atnaujinta Apr 17, 2019, 9:41 AM

Sausio – vasario mėnesiais „Baltijos tyrimų“ atlikto tyrimo duomenimis pagrindiniai studijų pasirinkimo kriterijai tarp jaunuolių 16-25 metų amžiaus yra: būsimas atlyginimas (99%), polinkiai ir sugebėjimai (98%), studijų kaina (96%) bei profesijos poreikis (96%). Visgi, nors jaunimui piloto profesija atrodo patraukli, tik kas trečias žinojo, kur galėtų šią specialybę įgyti Lietuvoje.

„Domėjimasis karjeros aviacijoje galimybėmis auga ir vis daugiau Lietuvos jaunimo kreipiasi norėdami sužinoti apie piloto, orlaivių palydovo ar kitas aviacines profesijas. Stebint pastarųjų penkių metų „BAA Training“ studentų statistiką matome, jog lietuvių besimokinančių pradinių orlaivių pilotų rengimo mokykloje studentų skaičius svyruoja nuo 10% iki 30%“, – komentuoja Vaida Eičinienė „Tapk pilotu“ projekto vadovė.

O domėtis iš tiesų verta. Šiuo metu, tai sparčiai auganti ir itin daug potencialo turinti darbo rinka. Prognozuojama, jog per artimiausius dvidešimt metų, pasaulyje lėktuvų skaičius išaugs dvigubai ir pasieks 42 tūkstančius vienetų, o šiems lėktuvams aptarnauti prireiks per 635 tūkstančius komercinės aviacijos pilotų ir 858 tūkstančių orlaivių palydovų.

Vilioja alga ir prestižas

Keleivių dėmesys nulydint pasitempusį piloto siluetą nėra viso labo scena iš kino filmo – net 70% apklaustųjų piloto profesiją iš tiesų vertina kaip gerai apmokamą, prestižinę (60% apklaustųjų) ir suteikiančią galimybę keliauti (55% apklaustųjų).

Anot „Tapk pilotu“ projekto vadovės piloto atlyginimas priklausomai nuo jo kvalifikacijos ir patirties, oro linijų ar regiono kuriame dirba, gali svyruoti nuo kelių tūkstančių iki keliasdešimties tūkstančių eurų per mėnesį. 2018 metų rugpjūčio mėnesio „Sodros“ duomenimis Lietuvoje pilotai ir skrydžių valdymo vadovai patenka į geriausiai uždirbančiųjų trejetuką vidutiniškai uždirbdami apie 3,6 tūkstančio eurų per mėnesį.

Aukštasis nebūtinas

Tyrimas atskleidė, jog piloto studijas norėtų rinktis kas trečias jaunuolis (31%), tačiau dėl didelės studijų kainos, nuogąstavimo dėl per mažų pažymių ar sveikatos problemų profesiją renkasi daug mažesnė dalis. Anot pilotų rengimo specialistų, visuomenė stokoja žinių apie piloto profesiją, todėl vis dar gajūs stereotipai susiję su šia profesija.

Apklausos duomenimis net 45% respondentų neketina tapti pilotais, nes mano, jog jų pažymių vidurkis yra per mažas. Visgi mokyklos balai nėra svarbiausias rodiklis – nors fizikos, matematikos ir anglų kalbos žinios yra svarbios, tačiau šių žinių vertinimas vyksta atliekant specialiai tam sukurtus testus. Be to, papildomai kandidatai studijoms atrenkami remiantis jų asmeninėmis savybėmis, motyvacija, mąstymo būdu.

„Dažniausiai manoma, jog tam, kad tapti pilotu būtina mokytis universitete, bet iš tiesų, aukštasis išsilavinimas nėra būtinas. Atvirkščiai, didžiąją dalį pilotų ruošia civilinės aviacijos administracijos akredituojami nepriklausomi mokymų centrai, kur studijos žengia koja į koja kartu su naujausiais aviacijos standartais ir trunka gerokai trumpiau“, – aiškina Vaida Eičinienė.

(Ne)įkandama studijų kaina

Didelė studijų kaina įvardinama taip pat, kaip viena iš priežasčių (43% respondentų), kodėl nesirinktų piloto profesijos. Iš tiesų, piloto studijos priklausomai nuo pasirinktos studijų programos ar mokymų įstaigos gali kainuoti ir virš 100 tūkstančio eurų.

„Tapk pilotu“ projekto vadovė, sutinka, jog didelė studijų kaina užkerta kelią norintiems siekti karjeros šioje srityje. „Pačios piloto studijos reikalauja daug investicijų: instruktoriai, mokymosi įranga, treniruokliai, lėktuvai ir jų aptarnavimas – natūralu, jog studijų kaina yra didelė. Kita vertus, sėkmingai vystant karjerą tai greitai atsiperkančios investicijos. Gera žinia, jog siekiant padėti Lietuvos jaunimui įgyti piloto profesiją finansinį studijų sprendimą pasiruošęs suteikti ir „Tapk pilotu“ projektas, įkurtas vienos didžiausių aviacijos akademijų Europoje „BAA Training“, – komentuoja Vaida Eičinienė.

Tyrimą atliko Bendra Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos tyrimai“ „BAA Training“ užsakymu. Tikslinės grupės: jaunimas (16-25) ir Lietuvos gyventojai (16m. ir vyresni).

Apie „BAA Training“

„BAA Training“ – Trečias pagal dydį nepriklausomas mokymų centras Europoje, teikiantis pilną aviacinių mokymų sprendimų spektrą: pradiniai ir tipo kvalifikacijos pilotų mokymai lėktuvams ir sraigtasparniams, orlaivių palydovų mokymai, antžeminio aptarnavimo mokymai.

Nuo 2016 „BAA Training“ bendradarbiaudama su oro transporto bendrovėmis teikia kadetų programas suteikiančias galimybę įgyti piloto profesiją kartu su darbo pozicija. Tipo kvalifikacijos mokymai 15+ skirtingų tipų lėktuvams atliekami 101 realaus skrydžio treniruokliuose, įrengtuose daugiau nei 40 lokacijų Europoje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje bei Azijoje.

Apie „Tapk pilotu“

„Tapk pilotu“ – „BAA Training“ įkurtas projektas, kurio tikslas padėti jaunimui įgyti piloto profesiją suteikiant galimybę gauti finansinį studijų sprendimą ir pritaikyti žinias teikiant orlaivių pilotavimo paslaugas iš karto po studijų.

Mokymai vyksta „BAA Training“ aviacinių mokymų centre – viename iš trijų didžiausių nepriklausomų aviacinių mokymų centrų Europoje, kur mokosi studentai iš daugiau nei 50 šalių. Teorijos mokymai vyksta Vilniuje, o skraidymo praktika – saulėtoje Ispanijoje. Visa studijų trukmė svyruoja nuo dviejų iki dviejų su puse metų.

 

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.