Tai rodo pirmojo šių metų ketvirčio „Maxima“ pardavimų statistika. Anot šio prekybos tinklo komercijos vadovės Vilmos Drulienės, lietuviškų prekių paklausa pastaruosius kelerius metus nesikeičia.
„Palyginti pirmąjį šių metų ketvirtį su tuo pačiu laiku 2018-aisiais, lietuviškų prekių ir produktų mūsų pirkėjai nupirko tokį pat kiekį. Jie pasitiki Lietuvos gamintojais ir vertina lietuviškų prekių šviežumą, aukštą kokybę bei konkurencingą kainą.
Mes esame lietuviškas prekybos tinklas ir siekiame pateisinti šiuos žmonių lūkesčius ir užtikrinti platų pasirinkimą, ar tai būtų mūsų šalies laukuose užaugintos daržovės, ar kepyklose iškepta duona ir bandelės, ar iš lietuviško pieno pagamintas sūris ir sviestas“, – sakė V.Drulienė.
Pirmąjį šių metų ketvirtį vien sveriamų lietuviškų bulvių prekybos tinkle „Maxima“ žmonės nupirko daugiau nei 2 tūkst. tonų, arba vidutiniškai po 22,2 tonos per vieną dieną.
Morkų per tris mėnesius nupirkta apie 1,3 tūkst. tonų, kopūstų ir svogūnų – po tūkstantį tonų.
Visos šios daržovės yra ilgametės perkamiausių lietuviškų prekių dešimtuko senbuvės, kurias žmonės perka visais metų laikais.
Pieno produktų kategorijoje šiais metais pirmauja „Rokiškio naminis“ sviestas, kurio pardavimas sausio-kovo mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo net du kartus ir jis pateko į perkamiausių lietuviškų prekių dešimtuką.
Taip pat daugiau nei 50 proc. padidėjo cukraus „Panevėžio plius“ ir lietuvių kepamų prancūziškų bandelių, penktadaliu – spurgų su įdaru ir „Magijos“ glaistytų sūrelių su vanile pardavimas. Visos šios prekės taip pat patenka į perkamiausiųjų dešimtuką.
„Maxima“ pirkėjai taip pat pirmenybę teikia Lietuvoje kepamam batonui, duonai, bandelėms ir kitiems kepiniams, be to, vertina lietuvišką stalo ir mineralinį vandenį, o mėgstamiausių lietuviškų vaisių viršūnėje puikuojasi obuoliai.
Anot V.Drulienės, yra ir dar viena tendencija – pozicijas stiprina Lietuvos pieno gamintojai.
„Konkurencinė kova išties įtempta, tačiau lietuviško pieno ir pieno produktų pardavimas atsigauna. Pieno segmente įsitvirtinę tokie prekių ženklai, kaip „Dvaro“, „Rokiškio naminis“ ir „Optima linija“, o jų populiariausių pieno pakuočių pardavimas pastarąjį ketvirtį augo nuo 7 iki 42 proc.
Taip pat pirkėjai dažniau renkasi lietuvišką kefyrą, sūrį, sviestą, grietinę ir kitus pieno gaminius“, – sakė ji.
Prie lietuviškos produkcijos pardavimų augimo prisideda ir prekybos tinklo paskelbta kampanija „Lietuva, ačiū!“, kurios metu maždaug tūkstantį lietuviškos kilmės prekių perkantys žmonės į turimas AČIŪ korteles atgauna 10 proc. pirkinio kainos „Maximos“ pinigais.