Akimirka iki katastrofos: dėl pervargusio dispečerio virš Lietuvos galėjo susidurti trys lėktuvai

Dėl galbūt pervargusio dispečerio balandžio mėnesį Lietuvoje galėjo susidurti trys lėktuvai. Dėl incidento pradėtas tyrimas, penktadienį rašo portalas 15min.lt.

Aiškinamasi, kas galėjo lemti nelaimę. <br>A.Barzdžiaus nuotr.
Aiškinamasi, kas galėjo lemti nelaimę. <br>A.Barzdžiaus nuotr.
Incidentas įvyko galbūt dėl pervargusio skrydžių dispečerio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Incidentas įvyko galbūt dėl pervargusio skrydžių dispečerio.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 10, 2019, 2:17 PM, atnaujinta May 10, 2019, 2:38 PM

Portalo duomenimis, balandžio 19 dienos vakarą civiliniai orlaiviai virš Lietuvos skrido viename 11 kilometrų aukštyje.

Lenkų aviakompanija LOT skrido iš Varšuvos į Taliną, turkų kompanija „Corendon“ suomių poilsiautojus iš Oulu miesto skraidino į Chaniją Kretoje, o Tuniso „Nouvelair“ skrido iš Helsinio į Monastyro miestą Tunise.

Maždaug ties Marijampolės savivaldybe lėktuvų oro keliai susikirto. Portalas teigia, kad oro kontrolės dispečeris tokiu atveju turėjo nurodyti keisti aukštį, tačiau dėl tam kol kas nežinomų priežasčių tokia informacija nebuvo perduota.

Valstybės įmonė „Oro navigacija“ BNS teigė, kad incidento išvengta dėl įdiegtų kelių lygių saugos priemonių, tačiau daugiau informacijos šiuo metu pateikti negalinti dėl vykstančio įvykio tyrimo.

„Labai griežtai vertiname informaciją apie galimą incidentą ore. Šiuo metu vyksta tyrimas, kurio rezultatai bus analizuojami su atsakingomis institucijoms. Negali būti net menkiausio šešėlio dėl „Oro navigacijos“ sugebėjimo užtikrinti saugumą oro erdvėje“, – BNS persiųtame komentare sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Portalo žiniomis, incidentas įvyko galbūt dėl pervargusio skrydžių dispečerio, o aviakatastrofos išvengta įsijungus lėktuvų perspėjimo sistemai TCAS, dėl kurios orlaiviai skubiai pakeitė aukštį ir nesusidūrė.

Valstybės įmonė „Oro navigacija“ patvirtino, kad dėl balandžio 20 d. Lietuvos oro erdvėje įvykusio incidento aplinkybių atlieka saugos įvykio tyrimą.

„Incidento metu Regiono skrydžių valdymo centre, kurio atsakomybės ribose įvyko incidentas, naktinėje pamainoje dirbo keturi darbuotojai: pamainos viršininkas ir trys skrydžių vadovai. Pamainos viršininkas yra atsakingas už darbo organizavimą pamainoje. Žiniasklaidos paskleista informacija apie neblaivų ar darbo metu užmigusį darbuotoją neatitinka tikrovės – tai užfiksuota vykstančio tyrimo metu objektyviomis įmonės kontrolės priemonėmis. Preliminarus tyrimas rodo, kad incidento metu horizontalus atstumas tarp orlaivių buvo ne mažesnis nei 5 km, vertikalus – ne mažiau kaip 200 metrų“, – teigiama bendrovės pranešime.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.