Istorinė diena – Kaune pradedamas itin reikšmingas „Rail Baltica“ tiesimo etapas

Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail Baltica“ europinio geležinkelio tiesimo darbai. Šis objektas – vienas sudėtingiausių ir svarbiausių projekto dalių, kurių vertė sieks 66 mln. eurų.

 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
 G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (23)

Lrytas.lt

May 16, 2019, 11:16 AM, atnaujinta May 16, 2019, 3:25 PM

Visoje atkarpoje laikinai uždarius traukinių eismą, bus rekonstruojamas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, naikinama probleminė Amalių pervaža, o vietoj jos statomas didžiausias „Rail Baltica“ projekto infrastruktūrinis statinys – keturių arkų požeminis tunelis automobiliams, pėstiesiems ir dviratininkams.

Kauno reikšmė - ypatinga

„Šiandien pradedamas svarbus „Rail Baltica“ darbų etapas–logistinio komplekso su europine geležinkelio linija, perkrovimo ir sandėliavimo terminalais kūrimas. Darbai vyksta sparčiai ir Kauno logistikos mazgas pradės veikti 2021 metais“, – kalbėjo susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Jis labai norėtų, kad kuo greičiau prasidėtų „Rail Baltica“ statybos nuo Kauno į šiaurę. Taip pat svarbi jungtis su Vilniumi, kuri yra neatsiejama „Rail Baltica“ dalis.

“Kauno geležinkelio mazgas – vienas sudėtingiausių ir svarbiausių europinio geležinkelio „Rail Baltica" projekto dalių. Pritaikant bendrus techninius parametrus, kuriais vadovausis visos Baltijos šalys, siekiant visoje geležinkelio linijoje užtikrinti saugų ir maksimalų traukinių greitį, būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos“, - skalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Pasak jo, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru - čia  bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

„RBRail“ valdybos narys Ignas Degutis neabejojo, kad Kaunas ateityje taps itin svarbiu geležinkelio centru, kuriame susikirs pagrindinės linijos.

Pasak jo, verslui ir valstybei atsivers didelės galimybės, o 1 investuotas euras sukurs 4 eurų grąžą.

Kaimynai žada neatsilikti

Lenkijos geležinkelių „PKP Polskie Linie Kolejowe“ valdybos viceprezidentas Marekas Olkiewiczius pranešė, kad didžioji dalis geležinkelio tiesimo darbų nuo Varšuvos iki Bialystoko jau atlikta ir bus užbaigta iki 2020 metų. Tuomet šia atkarpa traukiniai galės riedėti 200 kilometrų per valandą greičiu.

Nuo Bialystoko iki Elko geležinkelio linija bus tiesta iki 2023 metų, likusi dalis - iki 2027-ųjų. Pastarojoje traukinių greitis sieks 249 kilometrus per valandą, kaip ir visose Baltijos šalyse. 

„Labai norėtume, kad Lietuvoje darbai vyktų be trukdžių ir būtų užbaigti laiku“, - linkėjo M.Olkiewiczius. Jo nuomone, ši linija itin svarbi verslui ir abiems šalims. 

Rekonstruos geležinkelio tunelį

Pernai rudenį startavusių perengiamųjų rangos darbų metu buvo nukastas gruntas, išardytas geležinkelio kelias ir iešmai, pakloti drenažo tinklai, paruošta žemės sankasa, pakloti elektros, signalizacijos, ryšių kabeliai.

Generaliniai rangos darbai pradedami gegužę ir tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Dėl to Kaunas-Palemonas atkarpoje nuo gegužės 22 dienos laikinai bus uždaromas traukinių eismas. Planuojama, kad ši eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens.

Šiame etape bus rekonstruojamas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, kuriame bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis -  tokį techninį sprendimą  tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.

Įrengs saugias pralaidas

Kita gera žinia kauniečiams - vietoj probleminės Amalių geležinkelio pervažos, kuri vairuotojus vargina kilometrinėmis spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems.

Jau kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti net du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai.

Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Šis požeminis infrastruktūrinis objektas po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo bus organizuojamas automobilių eismas Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. 

Pagrindinį statinį sudarys keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviračiams.

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – tai Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams.

Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R.Kalantos gatves.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves. Taip pat iškils tunelis, skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjo pėstiesiems bei dviratininkams.

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota  3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

 

 

Atnaujins infrastruktūros tinklus

Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.

Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams.

Atliekant „Rail Baltica“ darbus visi inžinieriniai miesto tinklai, kurie kerta arba eina palei europinę geležinkelio liniją bus iškelti iš statybos zonos, pakeičiant juos naujais.

Visi šie darbai bus atlikti „Lietuvos geležinkelių“ lėšomis, kurių bendra suma siekia 14,6 mln. eurų.

Bendrovė savo lėšomis atnaujins miesto vandentiekio ir nuotekų šalinimo, šilumos gamybos ir tiekimo, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų kontaktinius tinklus.

Geležinkelio linija tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono – tai sudėtinė vadinamojo Kauno geležinkelio mazgo dalis.

Šį mazgą sudaro trys atkarpos: Jiesia-Rokai, kurios rangos darbai baigti 2018 metų spalį; Rokai-Palemonas, kurios rangos darbai startuos 2019 metų pabaigoje ir Palemonas-Kaunas, kurios darbai vykdomi šiuo metu.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.