Naujoje Kėdainių prieplaukoje į vandenį nuleistas visiškai naujas savivaldybei priklausantis laivas vytinė. Jis pavadintas „Vėtros“ vardu. Už dvylikos vietų laivą savivaldybė sumokėjo 12 tūkst. eurų.
Laivo statytojas Darius Petkevičius pasakojo, kad laivas statytas pagal Merkinės radinio brėžinius, o kadangi „Vėtra“ statyta plaukioti mieste, tai jame įdėta daugiau apsaugų.
Aprodęs laivą, statytojas su pagalbininkais bandė pritvirtinti vairą. Tačiau laivo vairuoti nėra kur. Pastačius vytinę išsiaiškinta, kad laivyba negalima – vandens kelio nėra, upės dugnas netvarkomas.
„Po tiltu – akmenys, pro kuriuos laivas nepraplauktų, pati Nevėžio vaga neištirta. Nuo tilto matyti, kaip upės viduryje auga žolės – ten sekluma“, – „Lietuvos ryto“ televizijai kalbėjo Kėdainių meras Valentinas Tamulis.
Kėdainiuose pastatytas laivas keleivius turėjo plukdyti iki geležinkelio tilto. Atkarpa – maždaug 2 km ilgio, bet kol kas laivas tik siūbuoja krantinėje, o prie jo atėję poilsiautojai gali tik nusifotografuoti.
Kėdainių meras V.Tamulis sakė, kad laivą statyti sumanė ankstesnė valdžia. Anot jo, norint, kad laivas plauktų, gali prireikti ne mažiau lėšų, negu kainavo jį pastatyti: laivui dar reikia pirkti variklį, o savivaldybei gali tekti steigti laivo kapitono etatą.
„Etatų klausimai taip pat neišspręsti. Kiek esame kalbėję su meistru, variklis nelengvas, jį reikės nuimti, tad ir vieno žmogaus laive mažai, – sakė V.Tamulis. – Gavome problemas, kurias turėsim spręsti. Laivo gi dabar niekur nepadėsi, jau sumokėjome pinigus už jo pagaminimą“.
Tuo metu Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas tikino, kad atkarpa ties Kėdainiais niekada ir nebuvo įtraukta į vandens kelių sąrašą. „Todėl reikėtų miesto savivaldybei inicijuoti šitos atkarpos įtraukimą į vandens kelių sąrašą, arba – greitesnis būdas – pasinaudoti Aplinkos ministerijos išimtimi. Tokiu atveju laivyba būtų galima jau gan greitai“, – siūlė Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas.
Jau šią savaitę savivaldybė planuoja kviesti specialistus ir spręsti, ką daryti, kad pastatytas laivas galėtų ir turėtų kur plaukti.