Gal kada taip važiuosime ir mes – jau išbando keliones ypatingu traukiniu

Bendrovė „China Railway Rolling Stock Corporation“ (CRRC) pristatė naujo vadinamojo magnetinės levitacijos traukinio projektą. Šiuo traukiniu kelionė iš Pekino į Šanchajų , tarp kurių 1,2 tūkst. kilometrų, truks vos 3,5 valandos. Itin greitą traukinį planuojama pradėti gaminti jau 2021 metais, rašo portalas gazeta.pl.

Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį.<br> SIPA/Scanpix nuotr.
Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį.<br>Zuma Press/Scanpix nuotr.
Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį.<br>Zuma Press/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2019-06-28 17:28, atnaujinta 2019-06-28 17:36

Magnetinės levitacijos (sutrumpintai maglev) technologija įgalina magnetinio lauko sukuriamą keliamąją jėgą panaudoti objektui, šiuo atveju traukiniui, „pakabinti ore“. Taip traukinys gali judėti neliesdamas pagrindo – tarsi skristų ore. Taip žymiai sumažinama trintis, ir tokie traukiniai gali pasiekti greitį, kuris įprastiniams traukiniams nepasiekiamas. Maglev geležinkelį šiuo metu projektuoja ir kinai, ir japonai.

Kinijoje vienas maglev geležinkelis jau veikia. Linijos ilgis – maždaug 31 kilometras, ji jungia Šanchajaus Pudongo tarptautinį oro uostą su šio miesto Pudongo rajonu. Traukiniai čia pasiekia iki 430 km per valandą greitį ir šį atstumą įveikia per 7 minutes ir 20 sekundžių. Tačiau kinų užmojai gaminti magnetinės levitacijos traukinius yra kur kas didesni.

Nuskraidins per 3,5 valandas

Prieš keletą dienų Kinijos valstybinė kompanija „China Railway Rolling Stock Corporation“ pristatė naujo supergreito maglev traukinio projektą. Traukinys išvystys net 600 km per valandą greitį. Jo bandymai jau prasidėjo.

Pasak CRRC inžinieriaus Dingo Sansano, kelionė naujuoju traukiniu iš Pekino į Šanchajų gali trukti valanda trumpiau nei skrydis lėktuvu. „Įvertinus pasirengimo kelionei laiką, dabar skrydis lėktuvu užtrunka apie 4,5 valandos, greituoju traukiniu kelionė trunka 5,5 valandos, o naujuoju maglev traukiniu ji sutrumpės iki 3,5 valandos“, – sakė inžinierius interviu CNN televizijos kanalui.

Kelionė lėktuvu iš Pekino į Šanchajų šiandien trunka apie 2 valandas ir 15 minučių. D.Sansanas prie šio laiko pridėjo dar 2 valandas ir 15 minučių – laiką, kurį keleiviai sugaišta dokumentams įforminti, patikrai ir t.t.

Japonai taip pat deda viltis į maglev

Japonija, kaip ir Kinija, deda dideles viltis į maglev technologija pagrįstą susisiekimą geležinkeliu. Naujas japonų traukinys 2027 metais iš Tokijo į Nagoją (tarp miestų – 340 km atstumas) nurūks per 40 minučių, o iš Tokijo į Osaką (tarp miestų – 500 km atstumas) – per 67 minutes. Šiuo metu kelionė abiem šiais maršrutais užtrunka beveik dvigubai ilgiau. Lygiagrečiai japonai ir toliau plėtoja greitųjų traukinių geležinkelių tinklą šinkansen (shinkansen), kuris pradėjo veikti dar 1964 metais. Jau šiandien supergreitieji traukiniai čia gali pasiekti iki 320 km per valandą greitį.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.