Kaimynai statys oro uostą milžiną – taikosi pakutenti padus pasaulio rekordininkui

Lenkai statys naują oro uostą, kuris, tikėtina, priartės prie pasaulio rekordininko – naujasis transporto mazgas gali tapti vienu daugiausiai keleivių visame pasaulyje aptarnaujančiu oro uostu.

Geriausias iš geriausių projektas bus išrinktas 2020 metais.<br> Lrytas.lt fotomontažas
Geriausias iš geriausių projektas bus išrinktas 2020 metais.<br> Lrytas.lt fotomontažas
„Foster+Partners“ projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
„Foster+Partners“ projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
„Foster+Partners“ projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
„Foster+Partners“ projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
„Grimshaw architects“ vizija.<br>CPK tviterio iliustracija
„Grimshaw architects“ vizija.<br>CPK tviterio iliustracija
„Zaha Hadid Architects“ pirmasis projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
„Zaha Hadid Architects“ pirmasis projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
 „Zaha Hadid Architects“ antrasis projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
 „Zaha Hadid Architects“ antrasis projektas.<br>CPK tviterio iliustracija
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jul 17, 2019, 6:35 AM

Numatyta, kad naujasis oro uostas „Centralny Port Komunikacyjny“ (CPK) bus pastatytas 2027 metais. Kol kas nežinia, kaip jis atrodys, bet architektų komandos jau kuria naujo objekto projektus. Geriausias iš geriausių bus išrinktas 2020 metais. Tais pačiais metais turėtų būti baigtas derinti ir oro uosto planas ateinantiems 25 metams.

Iki šiol gauti šeši architektų pasiūlymai.

Vykdomasis direktorius Dariuszas Sawickis, prisidedantis prie oro uosto planavimo, neslėpė, kad kai kurios idėjos jiems atvėrė akis – imta svarstyti apie neįprastus dizaino sprendimus, apie kuriuos anksčiau nebuvo pagalvota.

Numatyta, kad didžiulis oro uostas Lenkijoje atsiras tarp Varšuvos ir Lodzės. Jame per metus planuojama sulaukti 45 mln. keleivių, tačiau, žvelgiant į perspektyvą, oro uosto pajėgumai bus tokie, kad šis skaičius galėtų pasiekti ir 100 mln. keleivių. Bent jau tokius duomenis skelbia Lenkijos vyriausybė.

Jei planai pasitvirtins, transporto mazgas Lenkijoje taps konkurentu tarptautiniam Atlantos Hartsfieldo-Jacksono oro uostui, kuris pernai, 2018-aisiais, buvo didžiausias oro uostas pasaulyje, aptarnavęs 107 394 029 keleivių.

Britų architektų studija „Foster+Partners“ siūlo CPK sukomponuoti iš dviejų terminalų: vienas būtų rakto, kitas – raidės X formos. Juos abu galėtų sujungti oro uosto pervežimo paslaugoms skirtas koridorius.

Britai siūlo terminalą statyti permatomą, kad saulės šviesa galėtų pasiekti vidines erdves. Jose turėtų būti medinių detalių ir vietos medžiams augti.

„Grimshaw architects“ vizijoje lenkų tarptautinis oro uostas – tarsi miesto turgaus aikštė.

Jie kuria proporcingą oro uostą, kuris nesiekia plėstis į dydį, o, priešingai – nori, kad oro uoste būtų mažiau gaištama pervežimams ir vaikštant nuo vieno taško prie kito. „Grimshaw architects“, kaip ir „Foster+Partners“, terminaluose akcentuoja natūralią šviesą.

Nors, viena vertus, architektai kreipia dėmesį į tai, jog terminalų plotas be reikalo neišsiplėstų, jie numatė ir zonas pasirodymams rengti.

„Chapman Taylor“ CPK apgaubė perregimu gaubtu. Pagal šią koncepciją, pagrindinė terminalo dalis telpa tarp dviejų kilimo ir leidimosi takų, o ją dengia stiklinė konstrukcija.

Šešių aukštų terminale tilptų geležinkelio platformos, sustojimai traukinių keleiviams, atvykimo, išvykimo salės, verslo klubai ir prekybinė zona su parduotuvėmis ir restoranais, rašo businessinsider.com.

Kiekvienas aukštas turėtų atspindėti šiuos šalies elementus: pakrantę, ežerus, žemumas, aukštumas, slėnius ir kalnus.

Architektai pažymėjo, kad juos įkvėpė Jewel Changi oro uostas Singapūre, kurio interjere – daug žalumos.

Kiekviename iš trijų „Zaha Hadid Architects“ CPK oro uosto projektų susitelkiama į geležinkelio įkomponavimą į oro uostą.

„Zaha Hadid Architects“ naujajam Lenkijos oro uostui pasiūlė tris panašias koncepcijas. Visose jose daug dėmesio skiriama vidaus apšvietimui, vešliai žalumai.

Pirmajame variante geležinkelio linija eina tiesiai po oro uostu, teoriškai sudarant galimybę aukštu aukščiau esantiems keleiviams stebėti traukinius.

Antrajame variante terminalai turėtų atsirasti virš platformų ir sujungti kitas oro uosto dalis.

Trečiajame – traukiniai atvyktų į skirtingus terminalų taškus, o patys terminalai būtų įrengti ant skirtinguose aukščiuose pastatytų platformų.

Dar viena architektų komanda – „Benoy“ – pasiūlė kol kas abstrakčią idėją Lenkijos oro uostui. Jų skaičiavimu, CPK užimama teritorija būtų didesnė nei Manhatano rajonas Niujorke (JAV). Nepaisant teritorijos dydžio, architektų manymu, ribos tarp skirtingų oro uosto zonų turėtų būti kiek įmanoma mažiau pastebimos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.