Kelione nusivylusi moteris svaidosi žaibais – organizatoriai atsikerta

Į portalą lrytas.lt redakciją kreipėsi skaitytoja Jurgita (Vardas ir pavardė redakcijai žinomi aut. past.), teigdama, kad kelionių organizatorius – bendrovė „ITAKA Lietuva“ teikia nekokybiškas paslaugas.

Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>T.Bauro nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>T.Bauro nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Piktinasi dėl netinkamai vykdomų kelionių organizatoriaus paslaugų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Akvilė Bružinskaitė

Jul 31, 2019, 6:11 PM, atnaujinta Jul 31, 2019, 8:41 PM

Moteris pasakojo, kad su draugu ir mažamečiu vaiku skrido į Albaniją ir Madeirą (Portugalija). Ji teigė, kad šiomis kelionėmis jai teko labai nusivilti.

„Po nežmoniškai ilgo laukimo oro uoste ir atidedamų skrydžių, dar buvome priversti sėdėti autobusuose ir laukti, kol ateis atstovas ir pasakys porą žodžių. Juk oro uoste buvo galima išdalinti spausdintą informaciją ir kuo greičiau paleisti keleivius vykti į viešbučius ilsėtis“, – teigė moteris.

Jurgitos teigimu, maža to, kad teko ilgai laukti oro uostuose, autobusuose jie buvo priversti sėdėti be priežasties.

„Neva dingo du žmonės oro uoste ir atstovas jų ieškojo, bet tie žmonės buvo net ne iš mūsų autobuso, tai kodėl mes privalėjome laukti nežinia ko? Visi pavargę, nevalgę, dar su nei 2 metų neturinčiu vaiku“, – piktinosi moteris.

Organizatoriai turi savo versiją

Kelionių organizatoriai išdėstė savo versiją.

„Pirmas skrydis buvo kovo 26 dieną į Madeirą. Rašyta ir spaudoje, kad dėl prastų oro sąlygų tą dieną Madeiros oro uostas buvo uždarytas daugeliui krypčių ir nukreipinėjo lėktuvus į kitas gretimas salas.

Tai buvo force majeure situacija (Nuo šalių nepriklausančios aplinkybės, kurių metu dažniausiai atleidžiama nuo įsipareigojimo vykdymo – aut. past.). Bet kuris teisininkas pasakytų, kad dėl prastų oro sąlygų ar dėl didelio vėjo, lėktuvui nebuvo galima leistis Madeiroje“, – sakė „ITAKA Lietuva“ pardavimų vadovė Daiva Strumskienė.

Skaitytoja dėl šio skrydžio metu kilusių nepatogumų kreipėsi ne tik į kelionių organizatorių, bet ir į skrydį vykdžiusią skrydžių bendrovę „SmartWings“. Jos teigimu, „ITAKA Lietuva“ jai nurodė pačiai kreiptis į oro linijų bendrovę bei jai buvo pasakyta, kad kelionių organizatorius jokių ryšių su avialinijomis neturi. Tai klientei sukėlė papildomų bėdų bei pasipiktinimą.

„Paprastai turistai patys bendrauja su skrydžių bendrovėmis, tokia yra praktika. Žinoma, ji gali kreiptis per mus. Tačiau mes lygiai taip pat užklausą persiųsime ir lauksime atsakymų. Tiesiog taip yra paprasčiau, mes greičiau negausime jokio atsakymo.

Žinau ne vieną atvejį, kai turistai tiesiogiai kreipiasi į skrydžių bendroves. Jeigu priklauso, jie tikrai gauna išmokas, bet tai užtrunka. Remiantis užsienio praktika, tai gali užtrukti net metus“, – teigė pardavimų vadovė.

Skundą išnagrinėjo specialistai

Moters siųstą skundą „SmartWings“ pateikėme išanalizuot bendrovei „Skycop“, kuri klientams padeda gauti kelionės metu patirtos žalos kompensacijas. Įmonės atstovai taip pat antrino kelionių organizatoriui.

„Išanalizavome pateiktą situaciją. Mūsų žiniomis, šis atvejis nėra kompensuojamas dėl blogų orų atvykimo oro uoste (stipraus ir gūsingo vėjo). Dėl blogo oro, remiantis (EB) Nr. 261/2004 reglamentu, situacija patenka į ypatingų aplinkybių kategoriją, skrydžių trikdžiai šiuo atveju nėra kompensuojami.

Klientė galėtų iš oro linijų reikalauti atlyginimo už patirtas papildomas išlaidas, pavyzdžiui, už maistą oro uoste laukimo metu“, – teigė įmonės „Skycop“ atstovai.

Kelionės į Albaniją metu patirti trikdžiai taip pat, bendrovės teigimu, neturi tiesioginio ryšio su pačiais kelionių organizatoriais.

„Antruoju atveju su skrydžiu viskas buvo gerai, bet greičiausiai nutiko taip, kad turistai pasiklydo oro uoste ir pagal visas instrukcijas negalima pajudėti (iš oro uosto – aut. past.) tol, kol nerandami keleiviai, todėl reikia palaukti autobusuose. Tad, pagal visus reglamentus ir keliamus reikalavimus, buvo pusė valandos užtrukta oro uoste“, – situaciją komentavo D.Strumskienė.

Tikisi didesnės kompensacijos

„ITAKA Lietuva“ pasiūlė pretenzijų turinčiai klientei 5 proc. nuolaidą kitai kelionei, tačiau Jurgitos nuomone, tokia kompensacija – per maža.

„Norime kažko, kas būtų tikrai kompensacija, o ne 5 proc. Čia tas pats, kas nieko. „ITAKA Lietuva“ prašė nurodyti, ar mane tenkina šis jų pasiūlymas, atsakiau, kad ne, bet atsakymo jokio nesulaukiu“, – pasakojo moteris.

Kelionių organizatorius, savo ruožtu, teigė, kad jokios kompensacijos moteris tikėtis neturėtų.

„Atsižvelgdami į tai, kad klientei susiklostė vienas ir kitas toks atvejis, tiesiog pasiūlėme 5 proc. nuolaidą kitai kelionei, bet, turbūt, net ir neturėtume. Ji gavo visas paslaugas ir nelabai įsivaizduoju, ko ji dar tikisi“, – stebėjosi D.Strumskienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.