Viešbučių pinklės: kodėl 4 žvaigždutės Graikijoje ne tas pats, kas 4 Turkijoje

Atostogų metu kiekvienas trokštame komforto bei kokybiško poilsio, todėl natūralu, kad tokius lūkesčius keliame ir apgyvendinimo įstaigai. Užsakydami 4 žvaigždučių viešbutį tikimės atitinkamos paslaugų kokybės, tačiau verta žinoti, kad 4 žvaigždutės Graikijoje nebūtinai atitiks 4 žvaigždutes Turkijoje. Kodėl? Atsakymas paprastas – skirtingose šalyse taikomos skirtingos viešbučių klasifikavimo sistemos.

4 žvaigždutės Graikijoje nebūtinai atitiks 4 žvaigždutes Turkijoje.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
4 žvaigždutės Graikijoje nebūtinai atitiks 4 žvaigždutes Turkijoje.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 31, 2019, 1:55 PM

Lietuvoje ir dar 16 Europos šalių (Austrija, Belgija, Čekija, Danija, Estija, Vokietija, Graikija, Vengrija, Latvija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Malta, Olandija, Slovėnija, Švedija, Šveicarija) viešbučiai klasifikuojami pagal Hotelstars Union Europos klasifikavimo sistemą, kuri nustato vieningą apgyvendinimo paslaugų standartą visoms šalims narėms.

Pagal teikiamų paslaugų kokybę ir įvairovę šių šalių viešbučių kokybės lygis vertinamas žvaigždutėmis, kur aukščiausias lygis – 5 (plius) žvaigždutės, o žemiausias – 1 žvaigždutė. Taigi, rinkdamiesi Hotelstars Union sertifikatą turintį 5 žvaigždučių viešbutį, kiekvienoje šalyje narėje galite pagrįstai tikėtis vienodos paslaugų kokybės, pavyzdžiui: seifo kambaryje, 24 valandas per parą dirbančios registratūros, drabužių lyginimo bei batų valymo paslaugų ir kt.

Kadangi visame pasaulyje veikia dešimtys viešbučių klasifikavimo sistemų, būtina atkreipti dėmesį, kad skirtingose šalyse tuo pačiu žvaigždučių kiekiu pažymėtos apgyvendinimo paslaugos gali skirtis kambarių skaičiumi, plotu, personalo paslaugumu, maitinimo pasirinkimu, teikiamų paslaugų spektru ir kt.

Viešbučių įvertinimas gali skirtis ne tik tarp šalių, bet ir šalies viduje, kadangi viešbučių kokybę vertina ne tik tarptautinės ar nacionalinės institucijos, bet ir kelionių organizatoriai ar viešbučių rezervavimo sistemos, kurios, pasitelkdamos klientų atsiliepimus, dažnai nusistato subjektyvius viešbučių kokybės vertinimo kriterijus.

Pavyzdžiui, tai, kad pernai atostogavote 3 žvaigždučių viešbutyje Stambule dar nereiškia, kad šiemet, pasirinkę 3 žvaigždučių viešbutį tame pačiame mieste, sulauksite tokios pačios kokybės paslaugų. Arba, jei kelionių organizatorius skelbia, kad pagal subjektyvų kelionių organizatoriaus vertinimą viešbutis atitinka 5 snaigutes (gaubliukus, žąseles ir pan.), tai dar nereiškia, kad šis viešbutis atitiks Hotelstars Union keliamus kokybės reikalavimus. Gali būti ir taip, kad viešbutis iš viso nėra oficialiai klasifikuotas savo šalyje.

Norint įsitikinti, kad pasirinktas viešbutis atitiks jūsų lūkesčius, kiekvienu atveju verta gerai susipažinti su viešbučio teikiamų paslaugų sąrašu, apie viešbutį pateikiama informacija bei kitų keliautojų paliktais atsiliepimais įvairiuose internetiniuose portaluose („TripAdvisor“, „Booking.com“ ir pan.).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.