„Nustatėme šešias kylančias keliavimo tendencijas, kurios, kaip mes prognozuojame, toliau populiarins kelionių industriją visame pasaulyje“, – metinėje kelionių ataskaitoje cituojami bendrovės atstovai.
Vienas kelyje
2018 m. vienas patraukliausių būdų keliauti buvo „solo“ kelionės, rašo webintravel.com.
Remiantis „Klook“ duomenimis, padaugėjo turistų, kurie keliauja vieni, o jų skaičius per 2018 m. išaugo nuo 31 proc. iki 38 proc.
Iš anksto suplanuota
Renkantis kelionių kryptį, žmonės dažnai atsižvelgia į tai, kokių veiklų galima atrasti norimoje aplankyti vietovėje. 63 proc. apklaustųjų teigė, kad, prieš rezervuodami skrydžius ir nakvynę, planuoja dalyvauti konkrečiuose renginiuose ar užsiėmimuose.
54 proc. planuoja keliones, galinčias pasiūlyti išskirtines, tik konkrečiam sezonui būdingas veiklas arba renginius.
Populiariosios kultūros įtaka
Filmas „Pasakiškai turtingi“ (ang. „Crazy Rich Asians“) 2018 metų vasarą pasiekė populiarumo viršūnę bei iš naujo grąžino Singapūrą ir Pietryčių Aziją į labiausiai norimų aplankyti vietų sąrašus. Po šio filmo premjeros puslapiuose, kuriuose rašoma apie galimas veiklas Singapūre, lankytojų skaičius išaugo net 10 proc.
„Klook“ taip pat pasinaudojo šia galimybe ir pristatė jų pačių kurtus ekskursinius turus, paremtus filmu „Pasakiškai turtingi“ bei serialu „Sostų karai“ (ang. „Game of Thrones“). Šio tipo ekskursijos tarp turistų sulaukė didžiulio pasisekimo.
Baimės efektas
Keliautojai dalijasi savo kelionių patirtimi bei vaizdo įrašais socialinėse medijose, sukeldami savo socialiniame rate esančių žmonių troškimą keliauti ir pamatyti tas pačias vietas.
Tokie socialinių tinklų vartotojų įpročiai populiarėja ir skatina kitus žmones keliauti ten, kur galima nufotografuoti ar nufilmuoti dėmesio vertų kadrų savo socialinėms medijoms.
Rezervacija išmaniuoju įrenginiu
„Klook“ duomenimis, daugiau nei 70 proc. jaunuolių įvairias, su kelionėmis susijusias rezervacijas, atlieka būtent išmaniaisiais įrenginiais. „Google Consumer Insights“ tyrime pažymima, jog pusė Pietų Korėjos bei Japonijos išmaniųjų telefonų savininkų ieško, rezervuoja bei planuoja savo keliones per išmaniuosius prietaisus.
Tačiau dar didesnis skaičius „išmaniųjų planuotojų“ yra Indijoje – čia jis siekia 87 proc.
Neplanuoti nuotykiai
Nepaisant to, kad daugėja kelionių, susijusių su konkrečia veikla, „Klook“ vartotojai neplanuoja išsamių kelionės maršrutų, o planavimu užsiima tik tuomet, kai atvyksta į vietą.
Šiuolaikiniai keliautojai dabar nori daugiau lankstumo, yra labiau spontaniški, neretai atsižvelgia į oro sąlygas ar netgi nuotaiką.
Šiuo metu nepastebima jokių ženklų, rodančių, kad turizmo sektorius gali prarasti populiarumą. Remiantis „Phocuswright“ (Pasauline kelionių rinkos tyrimų organizacija), kartu su startuolių banga į internetinę erdvę atėjo ir tokios, su turizmu susijusios įmonės, kaip „Expedia“, „Airbnb“ bei „TripAdvisor“.
Tai skatina sparčią turizmo sektoriaus plėtrą, todėl tikimasi, kad jau 2020 m. jo vertė sieks 183 milijardus dolerių (164,5 mlrd. eur.)