Upių dievai permaldauti: daugiau nei po 10 metų – reisai į Rusnę ir Nidą

Legendinius maršrutus link Kuršmarių, Nemunu į Nidą atgaivinti bandyta ne kartą. Tačiau paskutiniu momentu vis kažko pritrūkdavo, o prietaringesni sakydavo, jog be aukštesnių jėgų čia neapsieita. Vis dėlto baigiantis vasarai bendrovė „Nemuno turas“ skelbia pagaliau gavusi visus leidimus ir pradedanti plaukti dviem maršrutais: Kaunas – Rusnė – Kaunas ir Kaunas – Nida – Kaunas. 

 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
 Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį.<br> Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2019-08-08 14:35, atnaujinta 2019-08-08 14:36

 „Apie planus plukdyti šiuo maršrutu skelbėme dar vasaros pradžioje, – pasakoja Mindaugas Žiedelis, bendrovės „Nemuno turas“ vadovas. – Šiam tikslui pernai lapkritį įsigijome laivą, kurio remontas, kaip ir reikiamų dokumentų paruošimas, užtruko šiek tiek ilgiau nei planavome. Tačiau šiandien turime visus leidimus ir galiu patvirtinti, kad jau suplanuoti maršrutai ir pradėta bilietų prekyba.“

Pasak M. Žiedelio, kai kuriuos dokumentus (įvairius techninius brėžinius, laivo stovumo, kitus projektinius dokumentus) teko siųsdintis net iš Archangelsko srityje (Rusija) veikiančios laivybos įmonės. 

Rekonstruotas 1979-ųjų laivas „Deima“ 

Keleivius ilgai lauktais maršrutais plukdys Zaria tipo laivas „Deima“, kurį bendrovė „Nemuno turas“ aukcione įsigijo praėjusių metų lapkritį. Šio tipo laivai dėl savo techninių ypatybių gali be vargo plaukti sekliais vandenimis – užtenka vos 40-60 cm gylio. Laivo greitis siekia apie 40 km per valandą. Laivas talpina 45 keleivius. 

„Zaria tipo laivams nėra būtina prieplauka, nes gali stoti tiesiai į krantą. Kadangi sraigtas yra įtaisytas viduje, o ne išorėje, laivas gali be jokio vargo atbuline eiga ir atsistumti nuo kranto“, – senojo laivo privalumus vardina M. Žiedelis. 

Laivo „Deima“ įsigijimas ir restauravimo darbai siekia apie 80 tūkst. eurų. Daugiausiai investicijų, pasak „Nemuno turas“ vadovo, pareikalavo laivo apdaila bei laivo pritaikymas šiuo metu taikomiems saugumo reikalavimams. Mat išorė buvo bene idealios būklės dėl savo techninių savybių: vientisa aliuminio konstrukcija, kuriai įtakos neturi nei laikas, nei erozija.

„Šis greitaeigis laivas savo išore nesiskirs nuo pastatymo 1979 metais, tačiau keleivių patogumas bus nepalyginamai didesnis. Laive taip pat įdiegtos šiuolaikinės saugos priemonės bei techniniai sprendimai“, – sako M. Žiedelis.

Rekonstrukcijos metu laive naujai įrengta vėdinimo ir kondicionavimo sistema, sumontuota garso įranga bei LED apšvietimas, sudėti tamsinto stiklo langų paketai, sudėtos reguliuojamos orlaivio „Airbus A319“ sėdynės, kurios tinkamos ir patogios ilgesnėms išvykoms. Siekiant sumažinti triukšmą – laivo korpusas izoliuotas specialiomis medžiagomis. 

Ne vien kelionė, bet ir ekskursija su gidu 

„Šiais metais startuojame su nauju maršrutu, kurį pavadinome „Kruizas į Rusnę“, – pasakoja M. Žiedelis. – Tai visos dienos kelionė Nemunu nuo Kauno iki Rusnės salos. Šį sezoną suplanuoti du maršrutai: rugpjūčio 17 bei 31 d.“
Viena grupė ryte į Rusnę bus išplukdoma laivu, o parvežama autobusu, kita grupė išvežama autobusu, o popiet parplukdoma iš  Rusnės į Kauną laivu. Pasak M. Žiedelio, tokį maršruto planavimą lemia kelios priežastys, tačiau pagrindinė – maršruto trukmė ir kaina. 

„Kelionė laivu trunka apie 6 valandas, plaukiame 220 km. Be to, norime keleiviams pasiūlyti kiek įmanoma mažesnę kainą, mat šis maršrutas nėra tiesiog nuvykimas iš vieno taško į kitą. Tai visos dienos trukmės pramoginė ir pažintinė išvyka“, – sako „Nemuno turas“ vadovas. 

Šiuo maršrutu keliausiantiems paruošta ekskursinė programa, kurios metu aplankomas Rusnės miestelis, Rusnės etnografinė žvejo sodyba – muziejus, Uostadvario vandens kėlimo stotis bei senasis švyturys. Keleivius nuolat lydės kvalifikuoti gidai, kurie supažindins su mūsų krašto istorija bei lietuviškąją Venecija vadinamu Lietuvos pamariu. 
Tokiu pačiu principu organizuojama ir pirmoji po bene 10 metų kelionė laivu į Nidą. 

„Į bilieto kainą įskaičiuotas plaukimas Kaunas – Nida arba Nida – Kaunas bei gido pasakojimas laive. Vieniems ši kelionė primins vaikystę, kitiems padės pažinti mūsų istoriją, o tretiems galbūt bus patrauklu tai, kad išvengs eilių į keltą ar spūsčių autostradoje“, – sako M. Žiedelis. 

Pasak M. Žiedelio, tik paskelbus apie prekybą bilietais – reisas Kaunas-Nida buvo iškart užpildytas. Susidomėjimais kitais reisais irgi didžiulis, bilietai tirpsta. 

„Šiais metais suplanuoti du reisai į Rusnę ir vienas į Nidą. Kitais metais planuojame plaukti kiekvieną savaitgalį“, – sako M. Žiedelis. 

Kaunas – Rusnė – Kaunas laivas „Deima“ plauks rugpjūčio 17 ir 31 dienomis. Bilieto kaina 45 eurų, į kurią įskaičiuota kelionė laivu, ekskursinė programa laive, ekskursija pėsčiomis bei autobusu po Rusnės salą, grįžimas į Kauną autobusu. Kaunas – Nida bus plaukiama rugpjūčio 24 d., o Nida – Kauna rugpjūčio 25 d. Bilieto kaina 39 eurai. 

Be šių naujų maršrutų „Nemuno turas“ jau šešerius metus plukdo turistus į Birštoną. Ilgiausią Lietuvoje reguliarų maršrutą jau išbandė apie 20 tūkst. žmonių. Taip pat plukdo keleivius Kauno mariomis į Kadagių slėnį bei Rumšiškes. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.