4 pamokos, kaip sukurti organizaciją, kurioje vadovai ruošia pusryčius darbuotojams

Sudėtinga šiais laikais būtų rasti didesnę ar mažesnę įmonę, kuri neturėtų apsibrėžusi savo „šventosios trejybės“: vizijos, misijos ir vertybių. Ir nors neretai ambicingos vizijos bei išdidžios misijos stumia į šešėlį vertybes, būtent pastarosios yra kasdienis įrankis, kiekvienam darbuotojui padedantis siekti bendrų organizacijos tikslų.

 „Baltic Ground Services“ (BGS) teikia antžeminio orlaivių bei keleivių aptarnavimo ir aviacinio kuro užpylimo bei logistikos paslaugas.<br> Partnerio nuotr.
 „Baltic Ground Services“ (BGS) teikia antžeminio orlaivių bei keleivių aptarnavimo ir aviacinio kuro užpylimo bei logistikos paslaugas.<br> Partnerio nuotr.
 Laura Buitkuvienė,  „Baltic Ground Services“ (BGS) personalo vadovė.<br> Partnerio nuotr.
 Laura Buitkuvienė,  „Baltic Ground Services“ (BGS) personalo vadovė.<br> Partnerio nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 26, 2019, 1:51 PM

„Jeigu vizija yra strateginis galutinis tikslas, misija – kelias iki jo, tai vertybės yra kompasas, padedantis išsilaikyti tame kelyje“, – sako Laura Buitkuvienė, antžeminio lėktuvų ir keleivių aptarnavimo bei logistikos bendrovės „Baltic Ground Services“ (BGS), priklausančios „Avia Solutions Group“, personalo vadovė.

BGS vertybės yra vienas iš esminių instrumentų, padėjusių ir šiuo metu padedančių įtraukti ir suvienyti labai skirtingų patirčių, profesijų darbuotojus bendriems bendrovės tikslams siekti.

Bet, pasak L.Buitkuvienės, taip buvo ne visada – reikėjo nueiti gana ilgą kelią, kol vertybės tapo kasdienės veiklos kelrodžiais – savotiškais kompasais aukštųjų strateginių materijų miške visiems darbuotojams: tiek vadovams, tiek keleivių aptarnavimo agentams, tiek vairuotojams.

Įtraukė darbuotojus

Anot L. Buitkuvienės, prieš keletą metų, kai buvo pradėta galvoti, kaip sukurti organizacinę kultūrą, padedančią siekti strateginių veiklos tikslų, įmonės vertybės buvo tiesiog užrašai, bet apie jas nebuvo kalbama kasdienėse situacijose.

„Pradėjome kartu su darbuotojais diskutuoti, kokios vertybės mus labiausia atspindi. Nenorėjome, kad vertybės nebūtų nuleistos vadovų ar konsultantų

Diskusijose su darbuotojais ir vadovais išryškėjo trys pagrindinės linijos: rūpinimasis, kad darbas būtų atliekamas nepriekaištingai, inovatyvaus, kūrybiško požiūrio į standartines situacijas poreikis, ieškant naujų galimybių, ir profesionalumas – žinojimas, ką daro, atsakomybės prisiėmimas.

„Mums, įmonei, kuri turi veikti griežtai pagal taisykles, nes nuo to priklauso skrydžių ir keleivių saugumas, aplinkos apsauga, bet tuo pačiu nori išsiskirti savo paslaugų kokybe, efektyvumu, būtina suderinti bekompromisį taisyklių laikymąsi ir patikimumą, su kūrybiškumu ir naujų galimybių paieška, – teigia L. Buitkuvienė.

Po diskusijų buvo išgrynintos trys vertybės: man tai rūpi, galiu padaryti daugiau ir aš žinau, ką darau. „Tai tapo mūsų DNR“, – pabrėžia ji.

Pakeitė vadovų požiūrį

Vertybių diegimas buvo pradėtas nuo vadovų kompetencijų auginimo ir jų požiūrio keitimo. BGS vadovai ugdomi būti lyderiais savo komandoms, įgalinti savo žmones bei suteikti pasitikėjimą.

„Kai yra pasitikėjimas, darbuotojai maksimaliai įdeda visas pastangas darbą atlikti ne tik be klaidų, bet siekia padaryti daugiau, geriau, rasti naujus sprendimus“, – sako L. Buitkuvienė.

Pasak jos, taip pat daug dėmesio skiriama skatinant bendrauti žmogiškai, paprastai, betarpiškai. Iš to gimė tradicija, kai kiekvieną penktadienį, išskyrus vasarą, pusryčius ruošia vis kitas administracijos departamentas kitiems kolegoms, o viską vainikuoja vadovų ruošiami pusryčiai.

Sukūrė vertybes atitinkančias tradicijas

Puoselėdama vertybes, BGS pasitelkia tiek tiesiogiai jas komunikuojančias priemones – pavyzdžiui, plakatus, primenančius apie vertybes ir jų reikšmę, ketvirtinius vertybiškiausių kolegų apdovanojimus, tiek ne tokias tiesiogines, bet šias vertybes atitinkančias ir jas sustiprinančias tradicijas, iniciatyvas.

Naujausia pasiteisinusi iniciatyva – „Diena su kolega“, kai darbuotojai gali nuo 4 iki 8 valandų praleisti kituose padaliniuose dirbdami kolegų darbą. Anot jos, taip žmonės daugiau sužino apie savo kolegų darbą, ima kitaip jį vertinti, o tuo pačiu – geriau suvokia visos bendrovės veiklą.

Dar viena tradicija – motyvacinis finansinis „krepšelis“ kiekvienam padaliniui, suteikiant jo darbuotojams laisvę ir pasitikėjimą patiems organizuoti savo renginius, padedančius didinti įsitraukimą, bendradarbiavimą.

„Kartu dirbantys žmonės geriausiai jaučia, kas „limpa“ jų kolektyvui: ar tai bendra žvejyba, pasiplaukiojimas baidarėmis, ar tai boulingas, protmūšis. Tai prisideda prie gero mikroklimato kūrimo, pasitikėjimo auginimo“, – pabrėžia L. Buitkuvienė.

Vertybių ir asmeninių savybių kriterijus – atrankose

Asmeninių savybių suderinamumas su įmonės vertybėmis taip pat tapo svarbiu kriterijumi renkantis naujus darbuotojus.

Anot L. Buitkuvienės, profesines kompetencijas galima išugdyti, o asmeninės savybės ir vertybės beveik nesikeičia, todėl suderinamumas yra svarbus tiek įmonei, tiek apie darbą BGS svarstančiam žmogui.

„Tokia taktika pasiteisino. Iki šiol neturime poreikio keisti ar naujinti vertybių – mes jomis gyvename, ir matome, ir jaučiame, kad BGS žmonės yra iniciatyvūs, norintys tobulėti, teikiantys idėjas, pasiūlymus – jiems nuoširdžiai rūpi atlikti darbą nepriekaištingai“, – reziumuoja BGS personalo vadovė.

Apie „Baltic Ground Services“ (BGS):

„Baltic Ground Services“ (BGS), priklausanti didžiausiai aviacijos įmonių grupei Centrinėje ir Rytų Europoje „Avia Solutions Group“, teikia antžeminio orlaivių bei keleivių aptarnavimo ir aviacinio kuro užpylimo bei logistikos paslaugas. Bendrovė veikia Vilniaus, Kauno, Palangos, Rygos, Talino, Modlino, Šopeno, Varšuvos, Krokuvos, Katovicų, Boryspilio, Kijevo, Odesos bei Lvovo oro uostuose, kuriuose aptarnauja tokius oro vežėjus kaip „Ryanair“, „Wizz Air“, „Ukraine International Airlines“, ir k.t. Veikianti 16 – oje oro uostų, BGS kasmet aptarnauja daugiau nei 50 tūkstančius skrydžių. Bendrovė vidutiniškai perveža ir į lėktuvus užpila daugiau nei 450 tūkstančių tonų aviacinio kuro per metus. BGS taip pat turi autocisternų parką, kurį sudaro daugiau nei 100 kuro pervežimo talpų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.