Rusijos žemų kainų tinklas „Svetofor“ žengia į Lietuvą – jau ieško patalpų

Krasnojarsko prekybos tinklas „Svetofor“ („Šviesoforas“) sutelkė dėmesį į Baltijos valstybių rinką.

Vokietijoje „Svetofor“ tinklo parduotuvė turi „Mere“ prekės ženklą.<br>„Scanpix“ nuotr.
Vokietijoje „Svetofor“ tinklo parduotuvė turi „Mere“ prekės ženklą.<br>„Scanpix“ nuotr.
Išparduotuvių įranga – minimali, prekės neiškraunamos iš dėžių.<br>„Scanpix“ nuotr.
Išparduotuvių įranga – minimali, prekės neiškraunamos iš dėžių.<br>„Scanpix“ nuotr.
Išparduotuvių įranga – minimali, prekės neiškraunamos iš dėžių.<br>„Scanpix“ nuotr.
Išparduotuvių įranga – minimali, prekės neiškraunamos iš dėžių.<br>„Scanpix“ nuotr.
„Konkurencija visada yra gerai – svarbu neatbaidyti investuotojų. Ji verčia pasitempti ir kitus prekybininkus. Mums aktualiausia tai, kad konkurencijos sąlygos visiems būtų vienodos“, – sakė R.Vainienė.<br> lrytas.lt archyvo nuotr.
„Konkurencija visada yra gerai – svarbu neatbaidyti investuotojų. Ji verčia pasitempti ir kitus prekybininkus. Mums aktualiausia tai, kad konkurencijos sąlygos visiems būtų vienodos“, – sakė R.Vainienė.<br> lrytas.lt archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 12, 2019, 4:07 PM, atnaujinta Sep 12, 2019, 5:17 PM

Anot leidinio „Komersant“,  „Svetofor“ savininkai, nesugebėję įkelti kojos į Maskvą, pirmąją žemų kainų parduotuvę su kitokiu – „Mere“ prekės ženklu šiemet atidarė Vokietijoje, dvi – Rumunijoje. Šis prekės ženklas yra skirtas būtent ES šalių rinkai. 

Įmonė ketina imtis savo parduotuvių plėtros Lietuvoje ir jau dairosi joms vietos.

„Svetofor“ steigėjai yra nusitaikę į žemiausios kategorijos prekes perkančius žmones. Tai išparduotuvių tinklas, kuris pardavinėja prekes maždaug trečdaliu pigiau nei konkurentai. 

Anot „Komersanto“, Lietuva yra viena iš neturtingų Baltijos valstybių, tikėtina, dėl to tinklo „Svetofor“ savininkai tikisi didelio pirkėjų kiekio, kurie noriai pirktų pigius mažai težinomų prekės ženklų produktus.

Tačiau pačios Rusijos ekspertai abejoja, ar tinklas sugebės įtikti vis dėlto gerai išlavintam Baltijos šalių pirkėjų skoniui. Manoma, kad nepakeitęs verslo modelio ir nepasirinkęs geresnės kokybės prekių jis tiesiog nesulauks pirkėjų pasitikėjimo.

Svarbiausia – vienodos sąlygos

Lietuvoje šiuo metu veikia penki prekybos tinklai – „Maxima“, „Lidl“, Norfa, „Iki“ ir „Rimi“. Ar rinkoje užteks vietos dar vienam dalyviui?

Pasak Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovės Rūtos Vainienės, viską sprendžia investuotojai – jie vertina galimybes ir riziką.

„Konkurencija visada yra gerai – svarbu neatbaidyti investuotojų. Ji verčia pasitempti ir kitus prekybininkus. Mums aktualiausia tai, kad konkurencijos sąlygos visiems būtų vienodos“, – sakė R.Vainienė.

Anot eksperto Lauryno Mituzo, vietos šiam tinklui yra labai daug.

„Klausimas tik, kaip naujas žaidėjas įtikins pirkėjus ir kur suras vietų parduotuvėms. Žemų kainų argumentas nebėra pakankamas“, – patikino L.Mituzas. 

Ieško darbuotojų

Darbuotojų paieškos kompanija „HR Business Alliance“, kuri veiklą vykdo Baltarusijoje, šiuo metu ieško specialistų, kurie Lietuvos miestuose parinks parduotuvėms tinkančias patalpas.

Pasak kompanijos „De Vries The Retail Company“ konsultantės Irinos Bolotovos, „Svetofor“ yra tipinis griežto formato išparduotuvių tinklas, kuriam pavyksta parduoti prekes 20-30 proc. pigiau už konkurentus.

„Jis renksi žemiausios kainų kategorijos prekes. Tinklo išparduotuvės yra kaip dėžių su prekėmis prikrauti sandėliai. Įrengiant jas padaromas minimalus patalpų remontas, o įranga parenkama pati paprasčiausia“, – sakė I.Bolotova.

Planuoja sparčią plėtrą 

Kaip rašo „Komersant“, „Svetofor“ tinklas priklauso prieš 10 metų įkurtai Rusijos bendrovei „Torgservis“. 92,5 proc. jos akcijų valdo Šnaiderių šeima.

4,5 proc. akcijų priklauso Valerijui Jakovlevui, 3 proc. – Andrejui Vejkulainenui. 2018 metais tinklo pajamos be PVM siekė 72 mlrd. rublių (1,04 mlrd. eurų) Praėjusių metų pabaigoje bendrovė turėjo 885 parduotuves.

Įmonė savo tinklapyje skelbia planuojanti atidaryti mažiausiai 105 išparduotuves Lenkijoje ir įsitvirtinti Azerbaidžane. Į Lietuvą kompanija turėtų įžengti su „Mere“ prekės ženklu.

Įspėjo dėl neigiamo požiūrio 

„Statista“ agentūra prognozuoja, kad Lietuvoje šiais metais prekybos rinka pasieks 2,935 mlrd. dolerių, o tai 2,1 proc. daugiau nei 2018-aisiais.

„Baltijos valstybėse tradiciškai vyrauja negatyvus požiūris į Rusijos mažmenininkus. Vargu ar tai pagelbės „Svetofor“ tinklo plėtotojams, jeigu ir bus panaudotas „Mere“ prekės ženklas“, – svarstė „Infoline-Analitiki“ vadovas Michailas Burmistrovas.

2019 metų sausį „Mere“ buvo atidaryta Leipcige.

„Tai sukėlė didelį vartotojų susidomėjimą. Tačiau projektas tikrai nėra parengtas tiražuoti“, – užsiminė M.Burmistrovas.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.