Gatves remontuojančių darbininkų tempai abejingų nepalieka: vieni giria, kiti peikia

Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebėjo: iš pradžių darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis. Darbo metu įsigytų knygų skaityti nelieka kada.

Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl gatvių remonto kenčia ir verslininkai, ir praeiviai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Dėl gatvių remonto kenčia ir verslininkai, ir praeiviai.<br>M.Patašiaus nuotr.
Antikvariato savininkė M.Grigaitė tvirtino, kad bičiuliaujasi su Savanorių prospekto, Šv.Gertrūdos ir E.Ožeškienės gatvių sankryžą remontuojančiais darbininkais, kartais juos pavaišina kava. Pėstieji patenkinti, kad bent jau paklotas gumis kilimas ant šaligatvio.<br>M.Patašiaus nuotr.
Antikvariato savininkė M.Grigaitė tvirtino, kad bičiuliaujasi su Savanorių prospekto, Šv.Gertrūdos ir E.Ožeškienės gatvių sankryžą remontuojančiais darbininkais, kartais juos pavaišina kava. Pėstieji patenkinti, kad bent jau paklotas gumis kilimas ant šaligatvio.<br>M.Patašiaus nuotr.
J.Bartaškienė pasakojo, kad šiltuoju metu automobiliai ilgai remontuojamoje J.Petruičio gatvėje keldavo dulkes, todėl vietos gyventojai prie įvažiavimo ant stulpo pakabino prašymą važiuoti lėtai.<br>M.Patašiaus nuotr.
J.Bartaškienė pasakojo, kad šiltuoju metu automobiliai ilgai remontuojamoje J.Petruičio gatvėje keldavo dulkes, todėl vietos gyventojai prie įvažiavimo ant stulpo pakabino prašymą važiuoti lėtai.<br>M.Patašiaus nuotr.
B.Paurienė skundėsi, kad darbininkai užtvėrė Žemaičių gatvės šaligatvius.<br>M.Patašiaus nuotr.
B.Paurienė skundėsi, kad darbininkai užtvėrė Žemaičių gatvės šaligatvius.<br>M.Patašiaus nuotr.
Važiuojant remontuojama J.Petruičio gatve kildavo dulkės, todėl vietos gyventojai prie įvažiavimo ant stulpo pakabino prašymą važiuoti lėtai ir nekelti dulkių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Važiuojant remontuojama J.Petruičio gatve kildavo dulkės, todėl vietos gyventojai prie įvažiavimo ant stulpo pakabino prašymą važiuoti lėtai ir nekelti dulkių.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Zenonas pasakojo, kad Kalvarijos gatvė daug metų buvo baisi, duobėta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Zenonas pasakojo, kad Kalvarijos gatvė daug metų buvo baisi, duobėta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Greta remontuojamų gatvių įsikūrę kauniečiai pastebi paradoksą: pradžioje darbininkai niekur neskuba, o vėliau, kai terminai ima spausti, pluša net naktimis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

2019-10-29 07:17, atnaujinta 2019-10-29 08:45

Kaunas tvarkosi.“ Tokie užrašai prieš kelerius metus lyg grybai po lietaus ėmė dygti įvairiose miesto vietose – visur, kur pradėta remontuoti pašaipų objektu ilgai buvusias Kauno gatves.

Šiandien plakatų su užrašais prie plušančių kelininkų kai kur jau nebėra – vienur gal nespėta stendo atsigabenti, kitur tiesiog apie tokį nepagalvota, o gal ir iš principo besitvarkančio Kauno šūkis kai kam pabodo. Juolab kad gatvių tvarkytojų apstu visame mieste.

Gyventojai įvairiai vertina darbų spartą ir skirtingai reaguoja į kylančius nepatogumus.

Vieni pyksta, kad gatvių ir šaligatvių remonto darbai užtrunka ilgiau, nei planuota, kiti kantriai laukia jų pabaigos, o kai kas su darbininkais net susibičiuliauja.

Gatves remontuojančių įmonių atstovai paaiškino, kodėl darbai vėluoja ir kada bus baigti. Kauno savivaldybė pranešė, kuriose miesto vietose gyventojai kantrybe turės apsiginkluoti kitais metais.

Darbininkus nuolat stebi

Aleksote nuo šių metų vasario pradžios atnaujinama Kalvarijos gatvė, jungianti Europos prospektą su magistrale „Via Baltica“.

Čia suplanuota įrengti naują lietaus nuotekų sistemą ir apšvietimą, abiejose gatvės pusėse nutiesti naujus šaligatvius ir įrengti dviračių taką, pakloti naują asfaltą.

Dabar dvi Kalvarijos gatvės atkarpos jos pradžioje ir pabaigoje jau baigiamos remontuoti.

Alovės gatvėje gyvenantis Zenonas pasakojo, kad Kalvarijos gatvė daug metų buvo baisi, duobėta. Šaligatvis buvo tik vienoje pusėje, o vietomis jo visai nebūta.

„Dabar gatvė baigiama remontuoti, klojami nauji šaligatviai. Darbininkai darbuojasi nuo 7 valandos ryto ir dirba uoliai, netinginiauja. Priekaištų neturiu nei aš, nei kaimynai“, – sakė kaunietis.

Ėmė važinėtis dviračiu

Vyras, dažniausiai važinėdavęs automobiliu, dabar į miestą rieda dviračiu.

„Jau dabar Europos prospektą nuo Kalvarijos gatvės patogiau pasiekti dviračiu ir toliau važiuoti į miestą dviračių takais. Todėl dažniau naudojuosi ne automobiliu“, – tvirtino pašnekovas.

Kaunietis atkreipė dėmesį, kad prieš pradedant Kalvarijos gatvės remontą palei pastatus buvę daugiau žolynų. Dabar vietoj jų įrengiamos automobilių stovėjimo aikštelės.

„Jos taip pat asfaltuojamos, bus tvarkingos. Ką padarysi, gyvename mieste, tai ir aikštelių žolynų vietoje turi būti daugiau“, – kalbėjo Aleksoto gyventojas.

Kalvarijos gatvės viduryje, netoli sankryžos su Alšėnų gatve, gyvenantis Anatolijus Zenkinas neslėpė, kad labiausiai erzina darbai, atliekami būtent šioje sankryžoje.

„Ji perdaroma į žiedinę. Gal ir bus patogiau, bet dėl darbų eismas vyksta labai lėtai, susidaro automobilių spūstys, visur tenka vėluoti“, – sakė kaunietis.

Priversti ieškoti aplinkkelių

Dėl Kalvarijos gatvės remonto labiausiai vargsta Tirkiliškių gatvės gyventojai.

Tam pritarė ir šeimos klinikos „Sveikatos ratas“ direktorė Dalia Simanavičienė.

„Atkarpa ties mūsų gatve išmalta, eiti ir važiuoti neįmanoma. Dėl to vargstame ne tik mes, bet ir pacientai. Tirkiliškių gatvėje yra ir lopšelis-darželis, pradinė mokykla“, – pasakojo gydymo įstaigos vadovė.

Vis dėlto kaunietė sakė, kad visose šiose įstaigose lankosi vietos gyventojai, todėl randa aplinkkelių, kaip nukakti į reikiamą vietą Tirkiliškių gatvėje. Dažniausiai į ją važiuojama iš Technikumo gatvės.

„Nors remonto darbai vargina ir tenka bristi per purvą, vis tiek matome perspektyvą gyventi geriau. Anksčiau Kalvarijos gatvė buvo labai apleista“, – sakė D.Simonavičienė.

Visi nebūtų sutilpę

Kalvarijos gatvę remontuojančios bendrovės „Fegda“ darbų koordinatorius Evaldas Bružas aiškino, kad kitos išeities, kaip tik kuriam laikui užtverti Tirkiliškių gatvę, nebuvo.

„Toje atkarpoje abi gatvės siauros. Arba gyventojai galėjo jomis naudotis, arba mes dirbti – visi nebūtume sutilpę. Dabar darbai jau eina į pabaigą ir kitą savaitę eismas šioje vietoje turėtų būti atnaujintas“, – sakė E.Bružas.

Kalvarijos ir Alšėnų gatvių sankryžoje darbai užtruks ilgiau būtent dėl to, kad čia ir darbininkai pluša, ir leista važiuoti gyventojams.

Kaimynų prašo nelėkti

Dėl ilgai trunkančių darbų nepatenkinti ir kitos Aleksoto gatvės – J.Petruičio – gyventojai.

Čia 16 metų gyvenanti žinoma kaunietė trenerė Joana Bartaškienė pasakojo, kad gatvę miesto savivaldybė žadėjo suremontuoti dar prieš kelerius metus.

„Aplink gatvę yra daug privačių namų. 16 metų buvome priversti klampoti žvyrkeliu. Šios vasaros pradžioje remontas pagaliau prasidėjo, bet jo pabaigos nematyti“, – skundėsi moteris.

Gyventojai kaip išmanydami bando pasilengvinti gyvenimą.

Kol buvo šilta, važiuojant remontuojama J.Petruičio gatve kildavo dulkės, todėl vietos gyventojai prie įvažiavimo ant stulpo pakabino prašymą važiuoti lėtai ir nekelti dulkių. Dabar, kai neretai lyja, vargina purvas.

„Įdomu, kada numatyta darbų pabaiga. Jų pradžios laukėme kelerius metus, tai gal ir pats remontas tiek užtruks?“ – svarstė kitas šios gatvės gyventojas Laimutis Radzevičius.

Gelbėja plastiko danga

Vienoje pagrindinių Kauno centro sankryžų, jungiančių Savanorių prospektą su Šv.Gertrūdos ir E.Ožeškienės gatvėmis, pagaliau baigti gatvių asfaltavimo darbai, bet pėstieji kol kas vaikščioja žvyruotais šaligatviais. Paprasčiausiai nėra naujų grindinio plytelių.

Greta šios sankryžos yra įsikūrę nemažai įvairių smulkių verslininkų bei gyventojų. E.Ožeškienės gatvės pradžioje gyvenantis Simonas Akelaitis pasakojo, kad vasaros pradžioje prasidėjus darbams pasidomėjęs, kiek jie truks.

„Žadėjo, kad darbai baigsis rugpjūčio pabaigoje, bet jie užtruko. Gerai, kad išardžius šaligatvius ant žvyro buvo patiesti plastikiniai kilimai. Jais vaikščioti patogiau“, – sakė kaunietis.

Darbininkus vaišino kava

Greta šios vietos nedidelę antikvariato parduotuvę turi kaunietė Marija Grigaitė. Moteris pasakojo, kad iš pradžių darbininkai dirbo lėčiau.

„Stebėjau, kaip buvo įrengiama pėstiesiems skirta sala gatvių sankryžoje. Iš pradžių joje dirbo vienas vyras. Jis neskubėdamas tris valandas kasė duobę. Stebėjausi, kad toks darbas atliekamas taip lėtai“, – pasakojo moteris.

M.Grigaitė neslėpė, kad dėl remonto darbų klientų jos ir kaimynystėje esančiose parduotuvėse labai sumažėjo.

„Per pastarąsias 10 dienų prekių pardaviau vos už 10 eurų. Sunku pragyventi, todėl labai laukiame darbų pabaigos“, – sakė moteris.

Vis dėlto M.Grigaitė tvirtino, kad nepaiso nepatogumų ir bičiuliaujasi su sankryžą remontuojančiais darbininkais.

„Jie užsuka pasidairyti. Vienas darbininkas prisipažino, kad pats kolekcionuoja knygas. Kitas iš manęs kelis žodynus pirko žmonai. Pasirodo, darbininkai – šaunūs, išprusę žmonės. Todėl aš jiems kavos išverdu“, – pasakojo M.Grigaitė.

Trukdė įvairios aplinkybės

Kaunietė sakė, kad pastaruoju metu darbai sankryžoje vyksta sparčiau, darbininkų daug, todėl remonto pabaiga, matyt, tikrai ne už kalnų. Šioje vietoje dirbusios įmonės „Kauno tiltai“ atstovai pasakojo, kad darbus stabdė nenumatytos aplinkybės: tai lijo, tai buvo rasta žmonių kaulų.

Praėjusią savaitę pagaliau baigta remontuoti sankryžos važiuojamoji dalis – naktį iš ketvirtadienio į penktadienį paklotas paskutinis asfalto sluoksnis. Šaligatvius bus baigta kloti per kelias savaites.

Nepatogumų patiria pėstieji

Pažadai, kada baigsis Kauno centrą su Žaliakalniu jungiančios Žemaičių gatvės remonto darbai, kauniečiams kėlė ne tik nepatogumų, bet ir juoką. Čia reikėjo ne tik pakloti naują asfaltą, įrengti naują apšvietimą, bet ir sutvirtinti slenkantį šlaitą, atskirti iki remonto mišriai veikusią buities ir lietaus nuotekų sistemą.

Darbai buvo pradėti vasaros pradžioje, juos baigti planuota iki rudens pradžios.

Tačiau pabaigtuvės vis vėlavo. Dabar vairuotojai jau gali važiuoti gatve, bet pėstiesiems ir toliau kyla nepatogumų.

Žemaičių gatvėje įsikūrusi Asta Beikšienė sakė, kad vietos gyventojams ir kitiems pėstiesiems tenka labai saugotis automobilių.

„Žmonės turi eiti žvyruotais kelkraščiais, bet kartais dėl lietaus ir drėgmės jais išbristi neįmanoma, tenka žengti gatve“, – apgailestavo moteris.

Kita Žemaičių gatvės gyventoja Birutė Paurienė skundėsi, kad darbininkai išardė ir palei šaligatvius gyventojų kiemuose paklotas grindinio trinkeles.

„Man darbininkai žadėjo, kad jas vėl paklos taip, kaip buvo. Tikiuosi, neapgaus“, – svarstė kaunietė.

Borteliai bus granitiniai

Darbus Žemaičių gatvėje atlieka įmonė „Kauno tiltai“ ir subrangovų bendrovė „Bermanta“.

Šios įmonės darbų vadovas Darius Vaitkus aiškino, kad remontuoti gatves, esančias įkalnėse, kur kas sudėtingiau nei besidriekiančias lygiomis miesto vietomis.

„Čia buvo labai prasta nuotekų sistema. Kai palydavo, žemė nuo greta esančių šlaitų ne kartą nuslinko ir dirbti trukdė. Todėl ten, kur gatvė driekiasi per kalną, darbus atlikome labai sparčiai, bet įkalnėje teko juos stabdyti, taisyti gamtos padarytą žalą. Suprantu, kad gyventojai nekantrauja naudotis atnaujinta gatve ir šaligatviais, bet kartais darbai užtrunka“, – kalbėjo D.Vaitkus.

Darbų vadovas vylėsi, kad šaligatviai naujomis plytelėmis bus baigti kloti šiais metais.

Atnaujinant gatvę bus pakloti ir nauji išskirtiniai šaligatvių borteliai.

„Jie – granitiniai. Žemaičių gatvė yra ypatingoje istorinėje vietoje. Greta atnaujinami Kauko laiptai. Todėl gatvės borteliai parinkti specialiai. Jie ne tik atrodys gražiai. Granitas yra atsparesnis įvairiam poveikiui todėl ilgaamžiškesnis“, – aiškino darbų vadovas.

Jau planuoja ir kitų metų darbus

Aloyzas Pakalniškis

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas

„Iki kitų metų vidurio numatyta baigti remontuoti Kalvarijos gatvę. Darbai nevėluoja, viskas atliekama, kaip suplanuota. Iš Kalvarijos gatvės vedančią Tirkiliškių gatvę buvo būtina kuriam laikui užtverti, kitaip nebūtų pavykę atlikti darbų. Ja gyventojai vėl naudotis galės lapkričio pradžioje.

J.Petruičio gatvėje bus ne tik paklotas asfaltas, įrengtas apšvietimas. Ten įmonė „Kauno vandenys“ šiuo metu įrengia nuotekų sistemą ir lietaus surinkimo šulinius. Darbus planuojame baigti iki kitų metų birželio.

Eismas Žemaičių gatve vyksta jau kuris laikas. Šią savaitę buvo paklotas antras gatvės asfalto dangos sluoksnis. Darbus organizavome taip, kad ji nebūtų visiškai uždaryta. Šaligatvių plytelės taip pat baigiamos kloti.

Savanorių prospekto, E.Ožeškienės ir Šv.Gertrūdos gatvių sankryžoje gatvės asfaltavimo darbai baigti. Iki gruodžio turėtų būti paklota šaligatvių danga.

Šiemet naujų Kauno gatvių remonto darbų pradėti neplanuojame. Kitais metais dideli darbai prasidės Taikos prospekte. Bus atnaujinta asfalto danga, šaligatviai, lietaus nuotekų sistema ir kitų komunikacijų tinklai.

Taikos prospekto atkarpoje tarp Savanorių prospekto ir Studentų gatvių bus įrengiama eismo juosta, skirta viešajam transportui. Iš pagrindų bus atnaujinti ir prospekte esantys žiedai.

Taip pat numatyta remontuoti centre esančią S.Daukanto gatvę.

Darbai tęsis ir Aleksote. Šiais metais ten atnaujinta J.Pabrėžos gatvė, bet ji neturi jungties su Veiverių gatve. Todėl bus remontuojamos Alyvų ir Šeštokų gatvės, per jas atsiras trūkstama jungtis.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.