Žuvusio NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas – ir įspūdinga verslo imperija

NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje. Verslo pasaulio atstovams jis taip pat buvo žinomas kaip prekės ženklo kūrėjas, sėkmingas investuotojas bei mentorius – tiek kitiems sportininkams, tiek pradedantiesiems verslininkams, rašo CNN.

NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>"Reuters"
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>"Reuters"
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>A.Pliadžio nuotr.
NBA žvaigždės Kobe Bryanto palikimas apima ne tik jo laiką, praleistą krepšinio aikštelėje.<br>A.Pliadžio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 28, 2020, 7:47 PM, atnaujinta Jan 29, 2020, 2:17 PM

K.Bryantas žuvo sekmadienį, sraigtasparnio avarijoje Kalifornijos pietinėje dalyje, Kalabasase. Jam buvo 41-eri.

„20 sezonų Kobe mums demonstravo, kas yra įmanoma sumaišius išskirtinį talentą su visišku atsidavimu laimėti, – sekmadienį išplatintame pranešime teigė NBA komisaras Adamas Silveris. – Jis buvo dosnus savo išmintimi, kurią sukaupė, o jo misija buvo dalintis ja su ateities krepšinio karta.“

Už aikštelės ribų

K.Bryantas, dar prieš palikdamas NBA paįvairino savo karjerą – 2013 metais kartu su „Web.com“ įkūrėju Jeffu Stibeliu įkūrė rizikos kapitalo įmonę „Bryant Stibel“.

Įkurdamas šią įmonę K.Bryantas sekė kitų sporto pasaulio legendų pavyzdžiais. Legendinis krepšininkas Earvinas „Magicas“ Johnsonas buvo vienas pirmųjų krepšininkų, pasirinkusių investuoti: 1987 metais jis įkūrė investicinę įmonę „Magic Johnson Enterprises“. Ši įmonė investavo į įvairias įmones, tarp jų – „Starbucks“ bei Niujorko LaGuardia oro uostas.

Tuo metu K.Bryanto „Bryant Stibel“, investavusi į dešimtis technologijų, žiniasklaidos ir kitų bendrovių, dabar skaičiuoja daugiau nei 2 milijardus dolerių turto. Sportininko įmonė investavo į „Fortnite“ kūrėją „Epic Games“, skaitmeninių mokėjimų bendrovę „Klarna“, namų apyvokos prekių firmą „The Honest Company“. „Bryant Stibel“ priklauso mažiausiai 10 sėkmingų pasitraukimų, įskaitant „Dell“ ir „Alibaba“.

„Tam reikia stiprių verslininkų. Tai mums svarbiausia – žiūrėti į žmones, – rugsėjį interviu CNBC metu sakė K.Bryantas. – Taip, svarbu matyti investicijų grąžą. Bet taip pat svarbu yra turėti gerus santykius su investuotojais, sukurti mūsų verslininkams tokias aplinkybes, kuriose jie galėtų augti ir sėkmingai veikti“.

K.Bryantas taip pat uždirbo milijonus dolerių investavęs į sportinį gėrimą „Body Armour“ – šis 2018 metais gerokai padidino savo vertę, pardavęs akcijų paketą „Coca-Colai“.

K.Bryanto, kaip krepšinio žvaigždės ir talentingo prekės ženklo kūrėjo reputacija buvo viena iš priežasčių, kodėl sportininko veiklą versle visada lydėjo sėkmė.

„Kai Kobe ant kokio produkto uždeda savo patvirtinimo antspaudą ir nusprendžia būti tavo partneriu, visas sporto pasaulis ir sporto industrija staiga atkreipia į tave dėmesį – tai yra galimybės, kurių dauguma startuolių tiesiog neturi“, – kalbėjo odos priežiūros prekės ženklo „Art of Sport“ įkūrėjai Brianas Lee ir Matthiasas Metternichas.

Kiti sportininkai taip pat yra pastebėję K.Bryanto, kaip investuotojo, sėkmę.

„Kobe yra tas žmogus, su kuriuo visada įdomu kalbėtis, – rugpjūčio mėnesį „Wall Street Journal“ kalbėjo olimpinis čempionas plaukikas Michaelas Phelpsas. – Mes turėjome galimybių savo srityse pasirodyti sėkmingai ir pasiekti viršūnę, žinome, ko reikia, norint pasiekti aukščiausią lygį. Taigi dabar kyla iššūkių sportininkams atrasti tą polėkį už sporto.“

2016 metais Bryantas įkūrė žiniasklaidos kompaniją „Granity Studios“, kuri daugiausia dėmesio skiria kūrybiškiems pasakojimams apie sportą.

Per šią įmonę krepšinio žvaigždė parašė ir įgarsino trumpametražį filmą „Dear Basketball“ („Mielas Krepšini“), kuris 2018 metais laimėjo „Oskarą“ už geriausią animacinį trumpametražį filmą. „Granity“ taip pat išleido knygų rinkinį paaugliams, tarp jų – ir K.Bryanto autobiografija „The Mamba mentality: how i play“ („Mambos mentalitetas: kaip aš žaidžiu“).

„Juodosios Mambos“ prekės ženklo kūrimas

K.Bryantas, krepšinio pasaulyje taip pat žinomas kaip „Juodoji Mamba“, kurti savo, kaip sportininko, prekės ženklą pradėjo su „Nike“.

Pirmą kartą reklamos susitarimą su „Nike“ K.Bryantas pasirašė 2003 metais. Jis buvo vienas iš elitinių NBA žaidėjų, tais metais pasirašiusių sutartį su „Nike“: tarp įsitraukusiųjų buvo LeBronas Jamesas, Carmelo Anthony. Tai padėjo batų įmonei sustiprinti savo pozicijas krepšinio pasaulyje per ateinančius porą dešimtmečių po Michaelo Jordano pasitraukimo 2003 metais.

Augant K.Bryanto sėkmei krepšinio aikštelėje, augo ir jo partnerystė su „Nike“ – prekės ženklas išleido kelias „Kobe“ avalynės ir aksesuarų linijas. 2017 metais bendrovės metinio investuotojų susitikimo metu, skirto švęsti naujos „Nike“ verslo strategijos pradžią, „Nike“ ant scenos pasikvietė ne tik tuometį įmonės vadovą, bet ir K.Bryantą.

„Nike“, kartu su K.Bryantu ir Los Andželo berniukų ir mergaičių klubu 2017 metais atidarė jaunimo „Mamba“ krepšinio lygą, kad šimtai vaikų galėtų nemokamai sportuoti. Vėliau K.Bryantas sukūrė „Mamba“ sporto akademiją, suteikdamas vaikams rinktis ir kitas sporto šakas.

K.Bryantas sekmadienį ir vyko į „Mamba“ akademijos rungtynes, kai sudužo jo sraigtasparnis.

„Mes priblokšti tragiškų šios dienos žinių. Nuoširdžiai užjaučiame Kobės šeimą ir draugus, – sekmadienį išplatintame pranešime rašė „Nike“. – Jis buvo vienas didžiausių savo kartos sportininkų, turėjo neišmatuojamos įtakos sporto pasauliui ir krepšinio bendruomenei. Jis buvo mylimas „Nike“ šeimos narys. Labai jo pasiilgsime. „Mamba“ amžinai.“

2016 metais „Nike“ surengė „Mambos dieną“, skirtą pagerbti garsaus, bet prieštaringai vertinamo sportininko pasitraukimą. „Nike“ neapleido K.Bryanto ir po to, kai 2003 metų pabaigoje jis buvo apkaltintas išprievartavęs 19-metę. Byla buvo nutraukta po metų, kai moteris atsisakė duoti parodymus. K.Bryantas atsiprašė už savo elgesį, tačiau visada aiškino, kad santykiai buvo abipusiai.

K.Bryantas kartu su NBA siekė išplėsti lygos auditoriją už JAV ribų, ypač Kinijoje. 2015 metais krepšininkas dirbo kartu su „Alibaba Group“, norėdamas išleisti dokumentinį filmą „Kobe Bryanto mūza“ Kinijoje.

Bryantas per savo karjerą taip pat reklamavo daug kitų prekės ženklų, įskaitant „McDonald's“, „Sprite“, „Nintendo“ir „Turkish Airlines“.

Verslo žurnalas „Forbes“ skaičiuoja, kad K.Bryanto turtas vertas 770 mln. JAV dolerių.

Parengė Indrė Naureckaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.