Seime – balsai prieš naują „Rail Baltica“ valdymo modelį

Dalis Seimo narių mano, kad europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą Lietuva, Latvija ir Estija turėtų vystyti pagal dabartinį modelį ir ateityje nekurti naujos infrastruktūros valdymo įmonės su platesnėm funkcijom.

„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios ES narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai Suomija.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios ES narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai Suomija.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios ES narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai Suomija.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios ES narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai Suomija.<br>M.Patašiaus nuotr.
G.Kirkilas.<br>T.Bauro nuotr.
G.Kirkilas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Paulius Viluckas, BNS

Feb 2, 2020, 11:41 AM

Šį klausimą penktadienį aptarė Seimo Europos reikalų komiteto darbo grupė dėl „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo. Jos pirmininkas, Seimo narys „socialdarbiečių“ lyderis Gediminas Kirkilas sakė, kad yra du galimi „Rail Baltica“ projekto vystymo modeliai.

„Vienas – pasilikti prie to valdymo modelio, kuris yra dabar. Antras variantas – kad vėl būtų sudaroma atskira įmonė, kuri valdytų visą projektą per tris valstybes. Mes siūlome likti prie dabartinio modelio ir neplėsti įmonės funkcijų“, – sakė G.Kirkilas.

„Galvojame, kad tai užtęstų projekto vykdymą keliems metams, reikėtų keisti įstatymus ir panašiai. Palaikome tą poziciją, kurią ir gins Vyriausybė, premjerų ir susisiekimo ministrų susitikime vasario 7 dieną Estijoje“, – pridūrė jis.

Anot G.Kirkilo, už naują projekto valdymo modelį pasisako Latvija ir Estija, o Lietuva tam priešinasi.

„Kol kas Lietuvos projekto dalis vystoma normaliai, mes esame pirmi, jeigu lyginti su Latvija ir Estija. Ypač atsilieka Latvija. Mūsų kaimynai bando stumti bendrą valdymą Briuselyje, bet mums jau atrodo, kad projektas vyksta, iš dalies jis yra įvykdytas. Pateikėme lenkų pavyzdį, kurie atskirai vysto ir gana sėkmingai“, – teigė G. Kirkilas.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas taip pat sakė, kad dabartinis „Rail Baltica“ valdymo modelis geriausiai atitinka Lietuvos interesus.

„Matome, kad projektas yra sėkmingai įgyvendinamas naudojant dabartinį modelį“, – kalbėjo M.Dubauskas.

Pasak kai kurių šaltinių, viena priežasčių, kodėl Lietuva priešinasi naujam modeliui, tai yra naujos infrastruktūros valdymo įmonės kūrimui, yra ta, jog kiltų rizika, kad Lietuva turėtų kompensuoti galimus Latvijos ir Estijos patiriamus nuostolius.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius yra sakęs, kad „Rail Baltica“ liniją, kaip ir kitą šalies geležinkelių infrastruktūrą, turi valdyti vienintelis šalies viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, šiuo atveju – antrinė „Lietuvos geležinkelių“ bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“.

Ankstesnė bendros trijų šalių įmonės „RB Rail“ vadovybė siekė valdyti ir būsimą „Rail Baltica“ infrastruktūrą, tačiau pagal Lietuvos įstatymus šalies geležinkelių infrastruktūra turi strateginę reikšmę šalies saugumui.

„RB Rail“ lygiomis dalimis valdo Lietuvos „Rail Baltica Statyba“, Latvijos „Eiropas Dzelzcela Linijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“. Įgyvendinus projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Projektą numatoma užbaigti iki 2026 metų.

„Rail Baltica“ projekte dalyvauja penkios ES narės: Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir netiesiogiai Suomija. Projekto įgyvendinimą prižiūri Europos Komisija, taip pat Lietuvos, Latvijos ir Estijos nacionalinės valdžios institucijos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.