Karantinas neleidžia atnaujinti „Oro navigacijos“ sistemos, tai bus padaryta vėliau

Dėl karantino iš Lietuvos išvykus Ispanijos bendrovės „Indra“ specialistams, valstybės įmonė „Oro navigacija“ buvo priversta atidėti naujos skrydžių valdymo sistemos diegimą. Nepaisant to, laikinasis bendrovės vadovas sako, kad dabar bus daugiau laiko sistemoms patobulinti. 

Pasak M.Beliūno, be ispanų specialistų ir nevykstant skrydžiams tęsti darbų neįmanoma.<br>Lrytas.lt koliažas.
Pasak M.Beliūno, be ispanų specialistų ir nevykstant skrydžiams tęsti darbų neįmanoma.<br>Lrytas.lt koliažas.
Pasak M.Beliūno, be ispanų specialistų ir nevykstant skrydžiams tęsti darbų neįmanoma.<br>D.Umbraso nuotr.
Pasak M.Beliūno, be ispanų specialistų ir nevykstant skrydžiams tęsti darbų neįmanoma.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Paulius Viluckas, BNS

Apr 13, 2020, 10:00 AM

Pasak laikinai „Oro navigacijai“ vadovaujančio Mariaus Beliūno, be ispanų specialistų ir nevykstant skrydžiams tęsti darbų neįmanoma.

„Sistema yra įdiegimo procese, jį pakoregavo karantinas. Bet tai tikrai nėra blogai, nes ispanai galės ištobulinti tą sistemą pas save, prieš veždami ją pas mus“, – BNS sakė M. Beliūnas.

„Mums reikia, kad pas mus atvyktų ispanų specialistai, o norint testuoti sistemą, reikia, kad vyktų skrydžiai“, – pridūrė jis.

Karantino metu Vyriausybė kai kurių įmonių prašymu leido į Lietuvą atvykti būtiniems specialistams iš užsienio.

M. Beliūnas sako, kad „Oro navigacija“ neprašė leisti ispanams atvykti išimties tvarka, nes ypatingos skubos projektui užbaigti nėra.

„Šiuo metu skubos nėra. Kai jie pilnai baigs sukurti skrydžių valdymo ir programinę įrangą, mes ją testuosime patys. Tada galės jie atvažiuoti ir daryti bendrus testus. Šiuo metu tokios skubos nėra“, – sakė M. Beliūnas.

„Juolab kad kiekvieno pašalinio darbuotojo atėjimas į įmonę yra papildoma užkrato grėsmė. Mes turime išlaikyti maksimaliai nepaliestą skrydžių vadovų darbo vietą“, – teigė jis.

Pasak jo, nauja įranga palengvins darbą skrydžių vadovams, bet ir dabartinė įranga yra saugi.

Visos sistemos įrangos ir diegimo vertė siekia 13,5 mln. eurų.

Ją diegia „Indra Sistemas“, anksčiau su „Oro navigacija“ steigusi kompetencijų centrą Vilniuje, taip pat diegusi valdymo sistemą „Lietuvos geležinkeliuose“.

Kaip aiškino M. Beliūnas, įsigijus naująją skrydžių valdymo sistemą, „Oro navigacija“ tapo iTEC koncerno dalimi.

„Šitas koncernas yra atsvara gamintojų kainų kilimui. Principas toks, kad mes bendrai perkame produktą ir gamintojas, kuris yra pasirinktas, negali užkelti Lietuvai didesnės kainos, negu gauna, pavyzdžiui, britai“, – sakė laikinasis „Oro navigacijos“ vadovas.

iTEC veikloje dalyvauja Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Nyderlandų, Ispanijos, Norvegijos, Lietuvos ir Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėjai.

Planuojama, kad visų iTEC narių skrydžių valdymo sistemos bus suvienodintos iki 2025 metų.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.