„Maximos“ pardavimai pernai augo beveik 5 proc.

Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ bendrosios pajamos pernai augo 4,4 proc. iki 1,709 mlrd. eurų, o mažmeninės prekybos pajamos išaugo 4,8 proc. Didžiausios investicijų pyrago dalys pernai buvo skirtos jau veikiančių „Maximos“ parduotuvių atnaujinimui ir jų modernizavimui, savitarnos kasų plėtrai, energetinio efektyvumo sprendimų diegimui bei naujos apsipirkimo patirties kūrimui.

„Maximos“ nuotr.
„Maximos“ nuotr.
2019 m. „Maxima Grupės“ pajamos siekė 3 993 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 15,7 proc.<br>„Maximos“ nuotr.
2019 m. „Maxima Grupės“ pajamos siekė 3 993 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 15,7 proc.<br>„Maximos“ nuotr.
2019 m. „Maxima Grupės“ pajamos siekė 3 993 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 15,7 proc.<br>„Maximos“ nuotr.
2019 m. „Maxima Grupės“ pajamos siekė 3 993 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 15,7 proc.<br>„Maximos“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 14, 2020, 1:15 PM, atnaujinta Apr 14, 2020, 2:11 PM

„2019-ieji buvo stabilaus pajamų augimo ir nuoseklaus strateginių tikslų įgyvendinimo metai. Koncentravomės į įvairias efektyvumo didinimo programas – nuo tiekimo grandinės optimizavimo iki žmogiškųjų išteklių valdymo politikos atnaujinimo. Geriausia kaina, asortimentas bei klientų aptarnavimas išlieka prioritetinėmis kryptimis“, – sako „Maxima LT“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.

Skaičiuojama, kad „Maximos“ apyvarta augo panašiu tempu kaip ir Lietuvos mažmeninės prekybos rinka, tuo tarpu grynasis pelnas sumažėjo 22,8 mln. eurų. Šis pokytis sąlygotas dėl mažesnių dividendų iš „Maximos“ valdomų antrinių įmonių. Beveik pusė sumažėjusio pelno – 10 mln. eurų – yra Lietuvos gamintojų ir ūkininkų produkcijos pardavimus skatinusios kampanijos „Ačiū, Lietuva!“ ir kitų per 2019 m. vykusių didžiųjų išpardavimų akcijų, kurios pirkėjams suteiktos prekybos tinklo sąskaita.

Iš viso per 2019-uosius buvo atidarytos 7 naujos parduotuvės, dar 9 atnaujintos, o 6 parduotuvės – uždarytos. 2019 m. pabaigoje bendrovė valdė 247 parduotuvių tinklą Lietuvoje.

Į plėtrą pernai „Maxima“ investavo apie 23 mln. eurų, iš jų – beveik 4,5 mln. į naujų parduotuvių atidarymą ir daugiau nei 18 mln. eurų į atnaujinimą. Apie 3 mln. eurų investuota į maisto gamybos cechų bei logistikos sandėlių atnaujinimą.

„Naujas „Maximos“ parduotuves atidarėme ne tik didmiesčiuose, bet ir mažesniuose miesteliuose, nes poreikis patogiai apsipirkti šalia namų auga visoje šalyje. Taip pat pernai duris atvėrė didžiausia ir moderniausia Baltijos šalyse – „Maxima XXXX“ parduotuvė, o sėkmingai įdiegta savarankiško apsipirkimo technologija „Scan&Go“ tapo ryškiu proveržiu ir inovacija šalies mažmeninės prekybos sektoriuje“, – pabrėžė J. Bivainytė, „Maxima LT“ vadovė.

Per metus visoje Lietuvoje įrengta apie 300 naujų savitarnos kasų, į kurias investuota apie 3,5 mln. eurų. Šiuo metu parduotuvėse veikia daugiau nei 800 tokių savitarnos kasų.

Bendrovėje įdiegta ir kasmet plečiama finansinė darbuotojų motyvavimo sistema sudaro galimybes daugiau užsidirbti. Per 2019 metus „Maximos“ darbuotojams buvo išmokėta 10,3 mln. eurų skatinamųjų premijų, t. y. maždaug 3 kartus daugiau nei 2018 metais, kuomet premijų biudžetas siekė 3,8 mln. eurų.

Bendrai darbo užmokesčio fondas pernai išaugo 7,5 proc.

2019 m. „Maxima Grupės“ rezultatų augimą daugiausia lėmė plėtra Lenkijoje

„Pastaruosius dvejus metus vykdyta plėtra Lenkijoje išaugino bendras 2019 m. „Maxima Grupės“ pajamas iki 3 993 mln. eurų, tačiau pelningumą mažino investicijos į geresnes kainas pirkėjams. Didelį dėmesį skyrėme naujų parduotuvių atidarymui, savitarnos kasų skaičiaus didinimui“, – teigė „Maxima Grupės“ generalinė direktorė Jurgita Šlekytė.

2019 m. „Maxima Grupės“ pajamos siekė 3 993 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, padidėjo 15,7 proc. Pajamų augimą iš dalies lėmė 2018 m. balandžio mėn. Lenkijoje įsigytas mažmeninės prekybos tinklas „Stokrotka“. Įvertinus „Stokrotka“ pilnų 2018 m. pajamas (proforma), „Maxima Grupės“ konsoliduotosios pajamos augo 7,0 proc.

„Maxima Grupės“ konsoliduotosios palyginamos tų pačių parduotuvių pajamos (angl. like-for-like – LFL) augo 3,4 proc., kai 2018 m. LFL pajamų augimas buvo 1,6 proc. LFL pajamos Baltijos šalyse padidėjo 2,9 proc., o Lenkijoje ir Bulgarijoje (vertinant vietine valiuta) – po 4,7 proc.

Didžiausias pajamų augimas užfiksuotas Lenkijoje (+15,2 proc. proforma) ir Bulgarijoje (+12,6 proc.), o iš Baltijos šalių – Latvijoje (+7,7 proc.). 2019 m. „Maxima Latvija“ tapo rinkos lydere užimdama 25,5 proc. šalies rinkos dalies. Lietuvoje ir Estijoje pajamų augimas buvo nuosaikesnis, atitinkamai 4,4 proc. ir 0,9 proc. Elektroninės prekybos pardavimai išaugo 32,3 proc. ir sudarė 1,7 proc. visų Baltijos šalių pardavimų.

„Maxima Grupės“ 2019 m. EBITDA (be 16-ojo TFAS įtakos) siekė 234,5 mln. eurų ir padidėjo 4,9 proc., lyginant su 2018 m. Šiam augimui, daugiausia įtakos turėjo pagerėję „Stokrotka“ rezultatai, o bendra Baltijos šalių bei Bulgarijos EBITDA sumažėjo. 2019 m. „Maxima Grupės“ įmonės toliau investavo į geresnes kainas pirkėjams ir tai lėmė EBITDA (be 16-ojo TFAS įtakos) maržos sumažėjimą 0,6 procentinio punkto. Grupės 2019 m. EBITDA su 16-ojo TFAS įtaka siekė 333,4 mln. eurų.

2019 m. „Maxima Grupės“ įmonės į ilgalaikį materialųjį turtą investavo 131,3 mln. eurų, t. y. 49 proc. daugiau nei 2018 m. Apie 60 proc. visų investicijų nukreipta į 101 naujos parduotuvės atidarymą (74 iš jų – „Stokrotka“ Lenkijoje). Bendras parduotuvių skaičius pasiekė 1 230.

Per metus rekonstruotos 36 parduotuvės (20 iš jų – Baltijos šalyse), Lietuvoje atlikta didžiausios „Maxima“ parduotuvės (10 000 kv. m) rekonstrukcija prekybos centre „Akropolis“ Vilniuje. Grupė taip pat tęsė investicijas į strateginius projektus, tokius kaip savitarnos kasų skaičiaus didinimas (metų pabaigoje jas turėjo 57 proc. Baltijos šalių parduotuvių), elektroninių kainų etikečių naudojimas ir kitos iniciatyvos.

Grynosios skolos ir EBITDA (be 16-ojo TFAS įtakos) santykis sumažėjo iki 1,4x (lyginant su 1,6x 2018 m.). 2019 m. grynosios skolos ir EBITDA santykis su 16-ojo TFAS įtaka metų pabaigoje siekė 3,0x.

Plačiau 16-ojo TFAS įtaka yra atskleidžiama konsoliduotosiose „Maxima Grupės“ finansinėse ataskaitose.

Vienintelis „Maxima Grupės“ akcininkas UAB „Vilniaus prekyba“ patvirtino 2019 m. bendrovės ir konsoliduotąsias finansines ataskaitas bei pelno paskirstymo projektą, pagal kurį, atsižvelgiant į galiojančią dividendų mokėjimo politiką, dividendams išmokėti skirta 86,6 mln. eurų.

2019 m. pabaigoje Kinijoje pirmą kartą pasirodė naujienos apie COVID-19 (koronavirusą). Nors galutinis COVID-19 poveikis Grupės verslui vis dar nežinomas, „Maxima Grupės“ likvidumas yra pakankamas. „Maxima Grupė“ stebi situaciją ir imasi prevencinių priemonių, palaiko saugią aplinką savo darbuotojams ir klientams. Taip pat, nepaisant sulėtėjimo tiekimo grandinėje, „Maxima Grupės“ įmonės siekia užtikrinti pakankamą prekių kiekį lentynose bei, atsižvelgdamos į besikeičiančią situaciją, plečia elektroninės prekybos paslaugas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.